FTP Server werkt niet (chello aansluiting)

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mastasidaz
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 31-08-2025
IK heb dus een FTP server gemaakt met bulletproof FTP maar ik krijg hem niet aan de praat zelf intern niet.

alles staat goed poort 20-21 geopend, alles staat voor de rest ook goed ingesteld bij options ik snap alleen niet waarom hij het dan niet doet 8)7

Kan het aan chello liggen dat mijn FTP server niet werkt?

Ik heb een Belkin 4 poorts Router waar 2 PC's en 1 PS2 op aangesloten zitten het is het classic abbo

[ Voor 15% gewijzigd door Mastasidaz op 04-09-2004 10:28 ]

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 23:34

Sa1

als het zelfs intern niet wil dan heeft het niet met poort 20 of 21 te maken. Je ftp server draait gewoon niet..

k denk niet dat deze topic lang open blijft..

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:13

Dennahz

Life feels like hell should.

Goed, ik ga er vanuit dat je achter een router zit? Omdat je het hebt over poort 20-21 geopent hebben?

Staat de FTP server wel online? Bij Bulletproof kan je dat doen door op het "bliksem knopje" te klikken op ctrl s in het programma in te drukken.

Hoe verbind je naar je FTP server? Met je externe adres of gewoon localhost?

Als je achter een router zit en je portmapt bijvoorbeeld kan je niet het externe (internet ip) adres gebruiken maar slechts het interne of localhost.

[ Voor 21% gewijzigd door Dennahz op 04-09-2004 10:34 ]

Twitter

• Mastasidaz
Als mijn FTP server online is (bliksem op bulletproof)

dan verbind ik met me externe ip ftp://xx.xx.xxx.xx

ja dat weet ik ik heb de poorten gemapt naar 192.168.2.88(me interne ip)

[ Voor 26% gewijzigd door Mastasidaz op 04-09-2004 10:36 ]

• Sa1

Sa1

Mastasidaz schreef op 04 september 2004 @ 10:35:
Als mijn FTP server online is (bliksem op bulletproof)

dan verbind ik met me externe ip ftp://xx.xx.xxx.xx
probeer eens te verbindnen naar je intern ip adres ...

• Mastasidaz
Als ik ftp://192.168.2.88 doe dan doet ie het wel dan krijg ik een inlog scherm

dan zie ik ook in bulletproof zelf dat er iemand heeft geprobeerd te connecten

[ Voor 35% gewijzigd door Mastasidaz op 04-09-2004 10:38 ]

• Icey
  • Laatst online: 15-05 16:24
Vriend, als je een router heb kan je NIET vanaf je interne netwerk je externe ipadres gebruiken, period. Zelfde met een gameserver, dan kan je ook niet het externe ipadres gebruiken, maar moet je wel een langame binnenstappen..

Gebruik dus ftp://interneipadres

Daarnaast, je moet iemand anders van buitenaf jou ipadres geven om de ftp te testen, dus ff op msn aan een vriend vragen. Het kan ook zijn dat je provider poort 21 dicht heeft zitten, dan zul je een andere poort moeten gebruiken.

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:57

TRaSH

koffie ?

mischien heeft chelle wel die poorts geblockt omdat ze niet willen dat er services worden gedraait op hun netwerk
probeer eens een andere poort boven de 1024

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

• Sa1

Sa1

Mastasidaz schreef op 04 september 2004 @ 10:38:
Als ik ftp://192.168.2.88 doe dan doet ie het wel dan krijg ik een inlog scherm

dan zie ik ook in bulletproof zelf dat er iemand heeft geprobeerd te connecten
maar evengoed logt ie niet goed in? dan is het echt een probleem van bulletproof..

ps. chello blockt volgens mij 21 en 20 niet hor..

[ Voor 8% gewijzigd door Sa1 op 04-09-2004 10:42 ]

• Mastasidaz
met het adres ftp://192.168.2.88 gaat intern alles goed alleen niemand kan van buitenaf naar mij connecten 8)7

Verwijderd

[quote]Icey schreef op 04 september 2004 @ 10:38:
Vriend, als je een router heb kan je NIET vanaf je interne netwerk je externe ipadres gebruiken, period. Zelfde met een gameserver, dan kan je ook niet het externe ipadres gebruiken, maar moet je wel een langame binnenstappen..

[quote]

Dat is niet geheel waar. Ik heb bijv. een zyxel ADSL modem/router, en met een NAT IP local loopback (geloof ik zo uit me hoofd) is het wel mogelijk. Ook kan je een entry in je hosts file maken, die het externe IP nummer vertaalt naar je interne nummer.

• Icey
  • Laatst online: 15-05 16:24
Wja, maar de Belkin ondersteund geen loopback, zijn vaak de geavanceerdere producten die dat doen. Over het algemeen is het verhaal wat ik vertelde wel waar, voor zegmaar 90% van de consumenten.

• Dennahz

Dennahz

Mastasidaz schreef op 04 september 2004 @ 10:45:
met het adres ftp://192.168.2.88 gaat intern alles goed alleen niemand kan van buitenaf naar mij connecten 8)7
Je hebt op je PC geen firewall aanstaan? Is in XP vaak het geval (bijna iedereen heeft XP dus daar ga ik ff van uit ;)).

Twitter

• Mastasidaz
waar kan ik kijken of die firewall van XP uitstaat?

[ Voor 8% gewijzigd door Mastasidaz op 04-09-2004 11:08 ]

Verwijderd

eigenschappen van je LAN verbinding

• Mastasidaz
De XP firewall staat uit :)

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Je hebt ook bij de router ingesteld dat hij iemand moet doorsturen naar specifieke pc? (dat is eigenlijk waar routeren op slaat, het doorsturen van een signaal naar een adres).

Dus als iemand op je poort 21 connect van je i-net IP dat hij dat dan doorstuurt naar je PC IP op je netwerk (en dan welke poort ook want dat kan je dan meestal ook nog instellen).
213.xxx.xxx.xxx -> 192.168.xxx.xxx
poort 21 -> poort xx (waarop je je ftp maar hebt ingesteld kan ook standaard 21 natuurlijk)

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Mastasidaz
jep in de DMZ staat dat alle gegevens door moeten worden gestuurd naar mijn pc

Verwijderd

heeft hij me laten controleren dmv screenie; klopt idd

• Dennahz

Dennahz

Als je op www.grc.com scant, zie je dan dat poort 21 opesntaat? Of staatie nog dicht.

Twitter

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:54
heb jke ook een poort openstaan voor passive mode bij mijn proftpd server was dit een probleem namelijk de server verbondt wel maar kon geen dir listing maken door dat hij geen pasisive port had om naar te conecten

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Wat theorie en huiswerk.

Het Grote Poortmappingsverhaal

Succes.

Abort, Retry, Quake ???

• Mastasidaz
Kan het er ook aan liggen als ik een NAT probleem heb?

IK heb hier af en toe last van dan geeft Azereus ook een geel gezichtje,

Hoe moet je een NAT probleem oplossen?

Verwijderd

Dat NAT-probleem is niets meer dan dat er geen poorten voor Azereus gemapt zijn. En ook daarvoor geldt hetzelfde verhaal als voor FTP; zie de post van aZul2001.

Verwijderd

Icey schreef op 04 september 2004 @ 10:38:
ummm laten we zeggen dat bij een default config dat niet zou mogen... het kan zeer zeker wel.

edit @TS:

kan je eens de output geven van intern naar je machine als je een sessie opzet met ftp.exe (start> run> cmd> ftp> open intern ip)?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 14:30 ]

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Icey schreef op 04 september 2004 @ 10:38:

Daarnaast, je moet iemand anders van buitenaf jou ipadres geven om de ftp te testen, dus ff op msn aan een vriend vragen. Het kan ook zijn dat je provider poort 21 dicht heeft zitten, dan zul je een andere poort moeten gebruiken.
Ehh, onzin. I(k heb Zyxel prestige+ LevelOne router, no problemo hoor. Intern kan ik mijn local website + Teamspeak + ftp + games bereiken.
Pagina: 1