Win TV Go 2 geen zenders

Pagina: 1
Acties:

• arjentjuh
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09-2023
Ik heb een Win TV Go 2 kaart gekocht.
Nu ga ik scannen met win2000/win32 programma wat erbij zit en dan vind ik maar een paar zenders.
Heb ook later de kanalen handmatig ingetypt maar dat werkt overigens ook niet.
Nu heb ik van te voren wat forums bekeken en die hadden over Dscaler
hier heb ik ook gescant. Maar met dit programma vind ik wel dingen, maar heb ik geen beeld. er staat onder namelijk "No Video Signal Found".
Wat kan ik nu het beste doen?

Aan de kabel ligt het verder niet deze is uitgebreid getest want ik heb de tv erop aangesloten en dan vind hij gewoon alle kanalen.

PunlArjen

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik had dat kaartje ook en heb alle zenders er aan de hand van de frequentieslijst van de kabelaar er in gezet, dat was bij mij de enige manier om alle zenders er in te krijgen.

Ik weet niet welke andere software hier bij werkt maar gooi de naam van de chip eens even in Google, volgens mij was de chip de BT878.

http://www.chris-tv.com/cards.html

[ Voor 6% gewijzigd door Flame17 op 04-09-2004 10:56 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• arjentjuh
Dat van die chip klopt het is een Hauppage.
heb net geprobeerd het handmatig te doen als ik de zenders van mijn kabel bedrijf dan invul dan heb ik heel slecht beeld.
Terwijl als ik autoscan doe ik wel een aantal zenders kan ontvangen met goed beeld.

PunlArjen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Move PMG -> AV :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• arjentjuh
Okeej ik wil hem wel in een andere topic zetten maar hoe doe je dat?

Dit is de chipset:
WinTV 881

Nu heb ik in die Dscaler het volgende. Bij Sources staan 2 kaarten namelijk:
Hauppage Wintv PCI-FM
Hier kan ik geen channel setup bij doen, maar hier kan ik wel het beeld zien wel heel slecht helemaal groen enzo. Als ik dan naar een ander kanaal wil moet ik hem eerst op Hauppage Wintv 88x Video Capture (Dshow) zetten.

Hauppage Wintv 88x Video Capture (Dshow)
met deze kan ik wel channel setup doen maar hierbij heb ik geen beeld ik zou hier ook zo de kanalen kunnen veranderen maar zonder beeld heb je hier weinig aan.

na de installatie van Dscaler kan ik via het standaard programma Win2000 in 1e keer heel veel meer zenders vinden. alleen alle zenders geven geen beeld meer

PunlArjen

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:07
Oh crap, heb ik op 't verkeerde knopje gedrukt? Nu move ik 'm écht :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• arjentjuh
Okeej bedankt.

Maar wie kan me nu helpen?

heb net nogmaals met WinTV32 gezocht naar zenders
nu vind hij er zo een stuk of 30 maar ze hebben allemaal geen beeld en de helft heb je ruisend geluid dus volgens mij heeft hij die niet goed ontvangen.

Maar volgens mij kan ik het beste
Dscaler gaan gebruiken dus wie kan me daar bij helpen

PunlArjen

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Ik geloof dat het nogal uitmaakt hoe je die kaart er op zet, dus eerst de drivers en het WinTv2000 progje en daarna de kaart er pas in de PC.

Met DCscaler heb ik geen ervaring, ik gebruik nu een Asus TV card met het progje Chris Tv.

Lees eens de Troubleshooting op de site van de maker van die kaart, je zal heus niet de enige zijn met dit probleem, volgens mij staat er ergens iets verkeerd aangevinkt oif uitgevinkt.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• arjentjuh
Okeej ik ben er nu al redelijk uit... Heb beeld en geluid
maar vrij slecht... (niet zo slecht dat je er nix meer op uitkan maken maar toch)
heb de kabel al rechtstreeks aangesloten in de meterkast, en heb een andere kabel gebruikt maar de beeld kwaliteit wordt helemaal niks beter...
is hier nog iets mee te doen.
Ik gebruik op dit moment nu Dscaler, het enigste programma waar ik dus wel alle zenders mee kan ontvangen.

PunlArjen

Pagina: 1