Toon posts:

[ASRock k7s41] Onboard vga driver --> beeld op zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net 2 identieke systemen met bovenstaand mobo in elkaar gezet. WinXP Home geinstalleerd en daarna drivers van de bij het mobo geleverde cd. Bij eerste systeem geen enkel probleem, resolutie gewijzigd en alles werkt prima.

Bij tweede systeem beginnen de problemen. De standaard windows driver werkt prima, maar op het moment dat ik de bijgeleverde vga-driver installeer, gaat het beeld op zwart en komt ook niet meer terug :?. De computer reageert totaal niet meer en een harde reboot is de enige optie.

Specs (2 identieke systemen):
- ASRock k7s41
- AMD Athlon XP 2600+
- 512MB PC3200 Infineon
- Maxtor DiamondPlus9 80GB
- LiteON Combo 52/32/52/16
- Samsung 793DF
- Logitech Internet Pro keyboard
- Logitech OEM scroll muis

Wat heb ik nu gedaan?
- Allereerst de mobo-cd van het andere mobo eens geprobeerd om uit te sluiten dat de cd niet helemaal in orde is
- Daarna een andere monitor aangesloten (Samsung 710T)
- Vervolgens Windows opnieuw geinstalleerd (uiteraard eerst geformatteerd, dus clean install)
- Daarna met de mobo-cd 1 voor 1 de drivers geinstalleerd en steeds netjes tussendoor gereboot
- Search GoT gezocht op dit probleem
- Google afgestruind
--> geen vergelijkbaar probleem kunnen ontdekken

:? Iemand enig idee wat ik nog kan proberen, of beter terug gaan naar de leverancier? :?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost :*). Met de referentiedrivers van SIS ipv de drivers van ASRock :? lukte het wel om de kaart aan de praat te krijgen. Deze mag dus op slot wat mij betreft