Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Gratis SMSsen via KPN via vaste net

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt nu gratis via KPN smssen over het vaste net tot 1 januari 2005.
Je mag 100 smsjes per dag versturen. Leuk en aardig van KPN maar ik heb geen telefoon waarmee je kunt smssen.
Ik heb pas een nieuwe gekocht maar ik sms liever via internet vanwege het makkelijke typen. Maar zou het niet mogelijk zijn om via je pc en een ISDNmodem te smssen? Wie heeft daar ervaring mee of een idee hoe dat zou kunnen werken?
Ik hoorde al van iemand dat de huidige sms software niet zou voldoen omdat KPN een nieuw netwerk voor deze dienst heeft.
Ik weet niet of er al een topic over bestaat, kon niets vinden.

• Chillz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:07
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 01:11:
Ik hoorde al van iemand dat de huidige sms software niet zou voldoen omdat KPN een nieuw netwerk voor deze dienst heeft.
ik heb ze hierbuiten niet zien sleutelen en sjouwen met kabels...

m.a.w. het netwerk van de KPN is nog gewoon hetzelfde

Misschien is de apparatuur die ze gebruiken om in de centrale om signalen om te zetten naar SMS'jes nieuw, dat kan

moet te doen zijn dit via een PC te regelen (pc kan immers ook dienst doen als 'veredelde' telefoon :))

Huidige software??
waar was die voor dan? ook voor het sturen van sms via een vaste lijn?
wat was het nut daarvan als het tot voorkort niet mogelijk was?

Ennuh...
Kijk wel uit met sms'en (en vooral de eind-datum-grens van het "gratis")
want de enige reden dat het nu gratis is, is om zoveel mogelijk mensen verslaafd te laten raken met sms-via-vast, zodat er wanneer er betaald moet worden genoeg mensen hiermee doorgaan, wat natuurlijk geld opleverd voor ze...

Leeg - Sinds 20180907

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:29
Er is in iedergeval een toestel die het kan :). Maar 99,9 % van de nederlanders gaat niet zo naar de winkel voor een nieuw toestel. Dus ik vraag me af of het een hit wordt?

• Zap
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Zap

~

Ja, dit is mogelijk als je een CAPI-compatible ISDN-adapter hebt. :) Er zijn verschillende programma's voor, waaronder Moony (tevens fax, nummerweergave en antwoordapparaat). Verzenden gaat instant; en zonder reclame :)

Mijn Siemens Gigaset 4010 Comfort zou ook SMS moeten ondersteunen (aldus de handleiding), maar er zit een oude firmware versie op :( Voor 10 euro kan ik hem laten flashen, maar dat vind ik de moeite niet... bovendien is het naar mijn mening nogal afzetterij voor een apparaat dat de betreffende functionaliteit eigenlijk standaard al zou moeten hebben.

[ Voor 54% gewijzigd door Zap op 04-09-2004 03:39 ]

#

Verwijderd

klik... :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 03:53 ]