Toon posts:

externe schijf zelfbouw...

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hai net nieuw op dit forum dus gelijk even voorstellen...

Hans dus, maak muziek met mijn pc en ik heb veels te weinig geheugen..
Ik heb een sweex 3.5 inch casing besteld voor mijn harde schijf...
en een 200Gb harde schijf van maxtor besteld.
Mijn probleem: stom maar goed,
op de sweex website geven ze de info dat ze alleen ATA100 en ATA133 aan kunnen maar de harddisk die ik besteld heb ik SATA. Is dit een groot probleem/zijn hier kabels voor?

als dit niet kan, heb ik een 80Gb schijf in mn pc zitten...hoe check ik of dit ATA/SATA is?

groet Hans

• Xof
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:32

Xof

(P)ATA heeft meestal een kabel van 80 ribbels, zo'n brede. SATA heeft een smalle kabel. Wil je SATA in een externe behuizing plaatsen moet je ook een SATA ondersteunde behuizing hebben, en die heb je dus niet...
En ik vraag me af of je mobo wel een SATA aansluiting heeft.. dus jah nu zit je met een probleem :D

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Is die maxtor al uit de verpakking geweest? Hoe lang heb je de spullen al?

Als ie niet uit de verpakking is geweest en je het spul niet langer dan een week hebt zal de winkelier niet moeilijk doen over omruilen lijkt me. Dit is hij nl. wettelijk verplicht.

(En nu krijg ik een boel mensen over me heen die het Nederlandsch Boeck der Wet van buiten kennen ;) )

[ Voor 4% gewijzigd door max op 04-09-2004 01:26 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou het gewoon ff voorleggen aan die shop en dan kun je vast wel je s-ata schijf terugsturen en een p-ata model terugkrijgen. Want op deze manier gaat het niet echt werken. Ook gezien je nu maar een 80GB schijf hebt betwijfel ik of die wel s-ata is (alleen nieuwere pc's worden soms met s-ata schijven geleverd, en die hebben vaak standaard grotere HD's).

Het wil in theorie misschien wel met verloopstukjes, maar dat kost alleen maar extra geld en is in zo'n kleine behuizing alleen maar veel gepruts.

[edit] dan zou je zoiets moeten hebben: http://www.pcextreme.net/reviews/si3112/adapter.jpg . Prop dat allemaal maar es in zo'n klein kastje.... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Palomar op 04-09-2004 01:36 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:03
Sluit zich aan bij boventaande twee posts: niet klooien maar gewoon de disk ruilen. Beetje toko doet daar niet moelijk om als jij voorzichtig bent geweest met die disk.
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 01:07:
als dit niet kan, heb ik een 80Gb schijf in mn pc zitten...hoe check ik of dit ATA/SATA is?
Door je PC open te trekken en kijken wat voor aansluiting daar op zit natuurlijk 8)7

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.