Hallo ik heb een sapphire atlantis 9200 het is een goede kaart tot nu het is een kaart met passive cooling maar nu speel ik een tijdje een spel en gaat me pc in eens opnieuw aan en dan voel ik aan het cooling blok gloeiend heet zo heet dat ik bijna mijn vingers verbrandt zou iemand mij kunnen vertelen hoe dit zomaar in eens zo heet is zou ik meschien een cooler op het cooling blok moeten zetten alvast bedankt
1 antwoord 
namelijk: airflow
Plaats eens een 80mm fan vanonder, vanvoor in je case, en een 80 mm fan vanboven, vanachter in je case, dat zou al heel wat moeten schelen.
Je koelblok wordt warm, maar die koelblok kan zijn warmte niet kwijt omdat er geen airflow is....
edit, welkom op GoT btw
namelijk: airflow
Plaats eens een 80mm fan vanonder, vanvoor in je case, en een 80 mm fan vanboven, vanachter in je case, dat zou al heel wat moeten schelen.
Je koelblok wordt warm, maar die koelblok kan zijn warmte niet kwijt omdat er geen airflow is....
edit, welkom op GoT btw
[ Voor 10% gewijzigd door Jellabie op 04-09-2004 01:14 ]
De Nederbelg !
ok ik ga zo ff naar de winkel ff 2 fanetjes halen en ff kijken het is niet mijn pc want mijn eigen pc zit een hercules radeon 9000 maar daar zit wel een cooler op maar dat licht denk aan het merk dat sapphire geen coolers er op zet beetje raar maar dedankt voor de tipz
en ga meteen ook een nieuw keyboard halen je mist nl enkele toetsen die in de nederlands taal zelfs in alle talen belangrijk zijn en dat zijn leestekens je post leest echt niet gemakkelijk zo zeker als je eens zin 5 keer opnieuw moet lezen is dit nogal ongemakkelijk versta je zo een beetje dus gebruik die . , enz!!!
ASSUME makes an ASS out of U and ME
Niet zo zeuren , hij in nog nieuw!HIGHGuY schreef op 04 september 2004 @ 10:13:
en ga meteen ook een nieuw keyboard halen je mist nl enkele toetsen die in de nederlands taal zelfs in alle talen belangrijk zijn en dat zijn leestekens je post leest echt niet gemakkelijk zo zeker als je eens zin 5 keer opnieuw moet lezen is dit nogal ongemakkelijk versta je zo een beetje dus gebruik die . , enz!!!
There are 10 types of people in this world. Those who understand binary, and another 9 who don't give a s**t.
wat maakt het uit ik vraag toch gewoon wat ik zit toch niet op een nederlandse site ofzo voor taal verbetering
@HIGHGuY
Nou wat jij schrijft, is ook bepaald niet duidelijk hoor.
ontopic:
Als de kast in een gesolten ruimt ezit kan het ook erg warm worden.
De case moet wel enige vorm van ventilatie hebben.
Nou wat jij schrijft, is ook bepaald niet duidelijk hoor.
ontopic:
Als de kast in een gesolten ruimt ezit kan het ook erg warm worden.
De case moet wel enige vorm van ventilatie hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door FlyEragon op 04-09-2004 22:08 ]
Verwijderd
ja maar ik vraag toch gewoon wat mail dan naar me maar niet op het topic kijk jij wilt het on topic houden loop dan niet te zuuren over me nederlands maar heb het over computers als er iets over gevraagt wordt
Je maakt het er zelf ook wel naar hoor... ene keer vage zinnen, dan weer onder een ander account waaarbij we schijnbaar moeten raden dat dat dezelfde persoon is als de topicstarter.... 
[/offtopic]
Maar heb je nou al een extra fan erin geplaatst? Het zou natuurlijk wel door oververhitting kunnen komen, al is het wel normaal dat passief gekoelde kaartjes flink heet worden. Daar kunnen ze ook wel tegen. Met een extra fan erop gericht kun je dan denk ik wel zien of het daaraan ligt. Maar het sponaan resetten van de PC kan wel meer oorzaken hebben. Misschien wordt je processor wel te heet. Of is je voeding niet goed meer... kan allemaal
[/offtopic]
Maar heb je nou al een extra fan erin geplaatst? Het zou natuurlijk wel door oververhitting kunnen komen, al is het wel normaal dat passief gekoelde kaartjes flink heet worden. Daar kunnen ze ook wel tegen. Met een extra fan erop gericht kun je dan denk ik wel zien of het daaraan ligt. Maar het sponaan resetten van de PC kan wel meer oorzaken hebben. Misschien wordt je processor wel te heet. Of is je voeding niet goed meer... kan allemaal
Verwijderd
Uit de FAQ:Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 11:19:
ja maar ik vraag toch gewoon wat mail dan naar me maar niet op het topic kijk jij wilt het on topic houden loop dan niet te zuuren over me nederlands maar heb het over computers als er iets over gevraagt wordt
Wij moeten jou helpen, dus is het fijn als je leestekens gebruikt zodat wij niet de tekst 3 keer moeten lezen voordat we begrijpen wat er staat. Verder lijkt het erop dat je meerdere accounts hebt, volgens mij iets wat hier niet gewaardeerd wordt.Probeer er een duidelijk! verhaal van te maken dat door andere mensen prettig te lezen en goed te begrijpen valt!
ontopic:
Volgens mij is het de airflow (zoals eerder gezegd). Welke fans ga je halen en heb je al iets aan koeling in je pc? Vergeet ook niet de intake voorin/onderaan en de outtake achterin/bovenaan te monteren, aangezien warme lucht stijgt.
offtopic:
earn respect, to get respect
earn respect, to get respect
Pagina: 1