Toon posts:

Van Kabel --> ADSL?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik veel problemen heb met het draaien van een server op mijn Chello lijn ben ik van plan Chello in te ruilen voor een andere verbinding. Dit zal dan vrijwel zeker ADSL worden (het enige betaalbare alternatief volgens mij op het moment).

Nu heeft XS4ALL een mooie aanbieding (Geen aansluitkosten, gratis multi-pc modem bij ADSL Lite via KPN). En XS4ALL staat ook erg goed aangeschreven natuurlijk. Dit abonnement kost € 49,95 per maand, ik moet dan ook nog een telefoonlijn laten aanleggen (ik denk met een BelBudget abonnement van +/- 10 euro per maand die ik verder niet gebruik). Dan zit ik net zoals nu bij Chello op rond de 50 euro per maand. Dit wil ik graag zo houden. Ik wil niet duurder. Lijkt mij dus een geweldig idee. Maar nu zit ik nog met de volgende problemen waarbij de website van XS4ALL me helaas geen oplossing kon geven:

1) Wat moet ik aanhouden kwa datalimiet? XS4ALL handteert een F.U.P. net zoals Chello. Bij Chello Classic gebruik ik elke maand rond de 15 á 20 GB.

2) Werkt XS4ALL net zoals Planet met jaarcontracten? Of is het na een jaar gewoon per maand opzegbaar?

Eventuele andere tips zijn ook van harte welkom :)

Verwijderd

Je mag bij XS4ALL pas na 1 jaar het contract opzeggen,en dan maandelijks d8 ik.

http://www.xs4all.nl/adsl/opzeggen.php

De FUP van XS4ALL is niet zeer streng, ken mensen die ook XS4ALL hebben en elke maand enorm veel downloaden zonder waarschuwing. Je krijgt ook elke maand een grafiek van XS4ALL wat je gedownload hebt, ik zit altijd rond de 30GB en heb nog nooit een waarschuwing gekregen.

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:57 ]

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02 17:40

beany

Meeheheheheh

1) ja, xs4all werkt ook met FUP. Je kan info daarover vinden op de xs4all site: http://www.xs4all.nl/adsl/faq.php#fairuse

2) ja, je zit er een jaar aan vast, daarna is het per maand opzegbaar...

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste had ik gelezen :)

Maar echte richtlijnen geven ze niet, ik zou dus graag van een Lite gebruiker weten wat die ong. elke maand download en of die ooit problemen met XS4ALL gehad heeft :)

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

Toevallig ben ik een lite gebruiker. :P

Nog nooit waarschuwingen gehad het afgelopen jaar, ik denk dat ze mischien er pas wat van zeggen als je boven 80GB komt ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 23:00 ]

Verwijderd

Ik meen dat je op een belbudget abonnement geen adsl kan aanvragen.

• cryhtorchild
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

cryhtorchild

TT page 888

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 23:10:
Ik meen dat je op een belbudget abonnement geen adsl kan aanvragen.
Sinds kort wel. Daar heeft KPN alleen geen publiciteit aan gegeven. Vanuit hun oogpunt bekeken ook wel zo slim.

Fucking... What the fuck. Who the fuck fucked this fucking... How did you two fucking fucks... FUCK.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

sinds kort is al sinds volgens mij al zeker een half jaar of een jaar ofzo.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb precies hetzelfde als jou gedaan, en het werkt moet ik zeggen perfect. (dus ook van chello naar XS4all)
Maar Lite kost maar EUR 39,95 p.m, niet 49.95 ;).

1. Ik download er rond de 40 gig per maand mee, zonder problemen.

2. Op jaarbasis zoals diegene voor mij ook al zeggen.

Je moet wel opletten dat je nog een maand moet betalen aan chello, en dat het opzeggen redelijk moeilijk is. (kostte me 3 maanden..)

Verwijderd

Dat bedoelde ie denk ik ook :P.
Dan zit ik net zoals nu bij Chello op rond de 50 euro per maand
39.95 + 9.95 ofzo = ~50 euro ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 16:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, want we hebben hier geen vaste telefoonlijn liggen :). Die moet er dus voor ADSL dan komen en aangezien ik hem toch niet voor bellen ga gebruiken neem ik aan BelBudget abonnement van € 9,67 per maand en laat ik daar ADSL op aansluiten. Kosten zijn dan € 39,95 (ADSL) en € 9,67 (Telefoonlijn) = € 49,62 per maand (totaal). Nu ben ik € 49,95 per maand kwijt voor Chello dus dan blijf ik ongeveer rond hetzelfde maandbedrag zitten :). Bij de kosten van Chello tel ik de kosten van het Radio&TV-abonnement niet op omdat we die zowieso al hadden en houden...

En aangezien XS4ALL nu een gratis Ethernetmodem weggeeft en geen aansluitkosten rekent (bij DHZ-installatie) zijn de enige kosten voor het overstappen die ik heb de aansluitkosten van de telefoonlijn, en dat is "maar" € 47,55 éénmalig. Lijkt mij nu dus de tijd om over te stappen :).

Anyway, allemaal bedankt :) Ik weet genoeg. Van de week even alles aanvragen :D

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
had chello, of eigenlijk UPC het niet zo geregeld dat je goedkoper uit was als je meer deinsten bij hun af nam. soort van bulk korting zeg maar.
kan dus zijn dat nadat je je internet op zegt je wat meer betaald voor je TV aansluiting waardoor je in totaal net wat duurder uit kunt zijn
zal waarschijnlijk niet super veel schelen maar denk zeg het toch maar fff.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• Jochem Knoops
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-11-2025
** Het entreegeld voor het aansluiten van een gewone telefoonlijn is: € 47,55. **

denk je hier ook aan ?

src=http://www.kpn.com/kpn/show/id=282380/sc=b21837

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Daar heeft hij ook aan gedacht:
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 15:25:
En aangezien XS4ALL nu een gratis Ethernetmodem weggeeft en geen aansluitkosten rekent (bij DHZ-installatie) zijn de enige kosten voor het overstappen die ik heb de aansluitkosten van de telefoonlijn, en dat is "maar" € 47,55 éénmalig. Lijkt mij nu dus de tijd om over te stappen :).
Pagina: 1