Vlinders moet je volgen, niet vangen...
als ik het zo hoor dan log je op dit moment gewoon alle verbindingen
of je er wat mee kan?
in de logs kan je zien wie er waarheen verbond op welke tijd
kan best nuttig zijn maar meestal heb je er niet veel aan (pas als er problemen zijn word het nuttig)
of je er wat mee kan?
in de logs kan je zien wie er waarheen verbond op welke tijd
kan best nuttig zijn maar meestal heb je er niet veel aan (pas als er problemen zijn word het nuttig)
Je hebt er pas echt iets aan in geval van abuse eigenlijk.
Want als ik je nu zou pingen is er veel kans dat ik er ook in sta, terwijl dat redelijk onschuldig is.
Moest er nu iemand willen rotzooien op je pc dan heb je altijd mooi gelogd wanneer, en van waar hij dat geprobeerd heeft en dan zou je eventueel een abuse-mailtje naar z'n isp kunnen sturen. Maar met een firewall is dit makkelijker bij te houden, dan zie je alleen de "slechte" verbindingen.
En je ziet bvb dat je iets naar 193.45.1.80 gestuurd hebt tijdens het gamen. Dat is ook alles wat je zo kan zien. Dat ip, op dat uur, op die poort misschien. Wil je echt meer weten dan zal je programma's als ethereal moeten gebruiken om te zien wat er daadwerkelijk verstuurd of otvangen is.
Want als ik je nu zou pingen is er veel kans dat ik er ook in sta, terwijl dat redelijk onschuldig is.
Moest er nu iemand willen rotzooien op je pc dan heb je altijd mooi gelogd wanneer, en van waar hij dat geprobeerd heeft en dan zou je eventueel een abuse-mailtje naar z'n isp kunnen sturen. Maar met een firewall is dit makkelijker bij te houden, dan zie je alleen de "slechte" verbindingen.
En je ziet bvb dat je iets naar 193.45.1.80 gestuurd hebt tijdens het gamen. Dat is ook alles wat je zo kan zien. Dat ip, op dat uur, op die poort misschien. Wil je echt meer weten dan zal je programma's als ethereal moeten gebruiken om te zien wat er daadwerkelijk verstuurd of otvangen is.
Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride
Hoe weet je dan dat je (in goed nederlands) 'geabused' bent. Als je dat fysiek overkomt, dan voel je dat nog wel, maar bij een PC merk je dat niet (of wel?). En dan nog maar kijken of je de log nog wel bewaard hebt...DinX schreef op 03 september 2004 @ 22:53:
Je hebt er pas echt iets aan in geval van abuse eigenlijk.
Vlinders moet je volgen, niet vangen...
had zelf ook me log aan van me linksys, was altijd wel leuk om te zien hoevaak er pakketjes van dat sasser virus op die poort binnen kwam enzo