[XP] Fresh Install, maar heb er geen goed gevoel over :(

Pagina: 1
Acties:

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-05 13:31
Sorry jongens,maar ik ben het even zat. :|

Gisteren ochtend, begon mijn PC raar te doen. Ik kreeg ineens allemaal spy-ware op mijn Computer, best irritant, want het veranderde steeds maar weer mijn Start pagina. En het maakte niet uit hoeveel keer en hoevaak ik de Spyware verwijderde met software zoals:

- Ad-aware
- Spyware Blaster
- Spyguard en dergelijke.

Het bleef maar terug komen. Toen liet ik Norton Antivirus maar eens draaien. 51 virussen gedetecteerd :( Ook na het draaien van Systemworks, zag ik dat mijn PC vol fouten zat. Toen besloot ik maar om een Fresh Install te doen.
Nadat ik dus een fresh install had gedaan, begon ik met het installeren van alle anti-virus, fouten en Spyware software. (Zone-Alarm, Norton-Antivirus, de bovengenoemde Anti-Spyware software. Ook drivers voor Video-kaart, geluidskaart en dergelijke.
Nadat ik klaar was met mijn Fresh-Install en het installeren van mijn software, voelde ik mijn eigen toch niet echt fijn over hoe de computer nu presteerde. Ik weet niet, hij leek langzamer en er liepen nu meer processen dan normaal: 50 i.p.v. (meestal) 43. Ook was internet langzaam en af en toe reageerde sommige programma's niet (Zelfs WMP).
Ikzelf vond het raar dat mijn PC nu slechter presteerde dan dat ie deed in zijn oude staat (natuurlijk voor de Spyware Attack). En dat terwijl dezelfde software staat geïnstalleerd.

Dus mijn vraag is, weet iemand hoe ik mijn PC kan optimaliseren, hoe ik hem gewoon weer snel kan laten worden zonder al die fouten, zonder 10 (of meer) seconden te hoeven wachten totdat een pagina is geladen en zonder een nieuwe Fresh Install te hoeven doen??
Mijn excuses als de brief wat moeilijk leest, maar ik ben echt de hele dag bezig geweest, zonder ook maar enige voortgang.

Mijn dank is groot _/-\o_

Ennuh, zie signature voor system specs.

Verwijderd

Heb je alle update's geinstalleerd ? sp2 ?

• Yonix
Nee, dat wilde ik nog gaan doen, ik ben pas een half uurtje klaar namelijk, maar zal dat echt veel verschil uitmaken?? (Kijk ik weet dat de Updates hoogste prioriteit zijn, en noodzakelijk, maar ik bedoel in deze situatie),
Sorry, ben echt een grote N00b op dit gebied.....

[ Voor 24% gewijzigd door Yonix op 03-09-2004 22:49 ]

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-04 17:46
Noem even precies op wat je heb geinstalleerd?

presoonlijk denk ik nu dat je teveel heb geinstalleerd voor je angst op spy ware...

zal je ten eerste sterk afraden om Norton antivirus of Systemworks op je pc te zetten..

dat maakt hem zo traag

ga voor gratis avg 6.0 bijvoorbeeld gebruik veel minder resources

Heb je Intel drivers geinstalleerd ?

Intel app accelerator ?
Intel chipset drivers (inf) ?

Als je dit alles doet of hebt denk ik dat het al een heel stuk scheelt

Sucess!

Verwijderd

naja de update's bieden zoiezo een stukje veilig heid en ja als je sp2 hebt geinstalleerd draaien er zoiezo meerdere processen vandaar de vraag :)

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Weet je wel heel zeker dat je niet opnieuw ben geinfecteerd door virussen door de PC onbeveiligd op het Internet aan te sluiten? Dan heb je namelijk kans dat je wederom virussen hebt opgelopen. Om virusvrij te blijven kun je het beste op een schone install een firewall installeren; vervolgens je hele systeem updaten via WindowsUpdate en dan een browser zoals FireFox installeren. Daar hou je het grootste deel van de spyware al mee tegen (als het niet alles is). Vervolgens kun je een virusscanner installeren die inderdaad niet te zwaar is (Norton is een van de zwaarste) om het af te maken :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ten eerste : een clean install wil niks zeggen als je een router hebt die dus automatisch internetverkeer vrijgeefd(dus trek anders eerst ff je kabels los voordat je dat doet)

Ten tweede : Updates zijn heel erg belangrijk. Lossen conflicten problemen enzovoort op. Dat is dan wel handig dat er ook ff op te zetten(bestel anders ff SP 1 ff op cd bij Micrsoft - IS GRATIS - of wacht anders ff op SP 2)

Ten derde: Kijk dan ff in je configuratiescherm en dan systeem. Ga dan naar je apparaatbeheer. En kijk ff of je voor elk hardware onderdeel je software heb geinstalleerd. Zo niet , lijkt me handig dat je ff de cd'tjes erbij pakt of anders dan pas je i-net er aan te koppelen en ff te downloaden.

Self reflection is the school of wisdom

• Yonix
D3LTA schreef op 03 september 2004 @ 22:53:
Noem even precies op wat je heb geinstalleerd?

presoonlijk denk ik nu dat je teveel heb geinstalleerd voor je angst op spy ware...

zal je ten eerste sterk afraden om Norton antivirus of Systemworks op je pc te zetten..

dat maakt hem zo traag

ga voor gratis avg 6.0 bijvoorbeeld gebruik veel minder resources

Heb je Intel drivers geinstalleerd ?

Intel app accelerator ?
Intel chipset drivers (inf) ?

Als je dit alles doet of hebt denk ik dat het al een heel stuk scheelt

Sucess!
Oké, dit zijn alle Anti-Spyware/Virus programma's die ik heb geïnstalleerd:

Anti-Spyware:

- Ad-aware
- Spyware Guard
- Spyware blaster
- Spybot (Search and Destroy)

Norton SystemWorks:

- WinDoctor
- DiskDoctor
- Anti-Virus

Extra:

- Zone-Alarm

En wat de Intel-Drivers betreft, ik heb een programma genaamd: Everest (Misschien wel eens van gehoord) en daar staan alle gegevens van je PC in.
Dus ik denk dat ik de drivers wel kan vinden, lukt het alsnog niet, laat ik het even weten.

Dus wat ik direkt ga doen:

-Alle updates binnen halen voor Windows XP (including SP2)

-Drivers downloaden voor mijn Chipset/App.

En alvast bedankt voor de reacties, ik stel dit echt op prijs.

Edit: Sorry, dit was ik vergeten te melden. Ik heb idd mijn internet kabels log gekoppeld voordat ik de fresh install deed, toen alles opnieuw geïnstalleerd (including Ant-Spy en dergelijke) en toen pas mijn Netwerk kaart geïnstalleerd.

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 03-09-2004 23:06 ]

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-11-2025
-Drivers downloaden voor mijn Chipset/App.
Als je dat nog niet gedaan had denk ik dat de oorzaak van je probleem wel gevonden is eigenlijk :)

Leave only footprints, take only memories

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Laat even weten of het beter is dan voorheen "voor je gevoel" :P .

• Yonix
NightWalker2005 schreef op 03 september 2004 @ 23:10:
Laat even weten of het beter is dan voorheen "voor je gevoel" :P .
Ik direkt meteen even alles downloaden, en dan laat ik het jullie zo snel mogelijk weten. En nogmaals dank voor alle reacties tot nu toe _/-\o_

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Fresh install gedaan dus, heb je dan ook vantevoren daadwerkelijk de hele bende geformateerd? En al die programaatjes die je nu hebt draaien is imho een beetje teveel van het goede ;) Dit leunt gewoon te zwaar op je resources. (vandaar zeker die gig geheugen :X )

Maar zoals men al aangaf, zorg idd gewoon dat je de laatse updates hebt draaien. Zoals pas geleden al op tweakers te lezen was, duurt het ongeveer 20 min voordat een pc geinfecteerd is zodra hij aangesloten is op het internet. Dit is dus zonder updates.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Your to slow s*cker :+ }) :O

[ Voor 9% gewijzigd door Ventrigo op 03-09-2004 23:36 ]

• Yonix
Oh, en dan nog iets. De harde schijf is wel geformateerd naar NTFS (klikte iets te snel :)) maakt dat iets uit, want als dat wat uitmaakt...maak ik gewoon een nieuwe partitie aan en formateer ik de schijf naar FAT32.

• Victor
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
De beste volgorde om een nieuwe installatie uit te voeren is:
- Installeer Windows op een geformatteerde partitie
- Installeer drivers voor LAN indien nodig
- Ga naar http://windowsupdate.microsoft.com en installeer SP2, of als je een Nederlandse versie van XP hebt alle kritieke updates

Doe daarna pas de rest!!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Lezen blijft moeilijk in de nederlandse taal. Er staat zijn zinnetje > ALS <. Dus je hoeft het niet uit leggen hoe het moet weet tie waarschijnlijk zelf ook wel ;) .

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-04 13:43
King_Louie schreef op 03 september 2004 @ 23:36:
De beste volgorde om een nieuwe installatie uit te voeren is:
- Installeer Windows op een geformatteerde partitie
- Installeer drivers voor LAN indien nodig
- Ga naar http://windowsupdate.microsoft.com en installeer SP2, of als je een Nederlandse versie van XP hebt alle kritieke updates

Doe daarna pas de rest!!
van netwerk halen
format hem met ntfs
na instalaatie meteen xp firewall aanzetten (de hacker die daardoor komt gaat met gemak ook door zonealarm en andere prut)
dan netwerk aansluiten en windows update draaien.
vervolgens mcafee enerprise editie instaleren
dan heb je echt wel een veilige pc, en niet overal ja op klikken natuurlijk :P
*Ik zoek werk (per 1 augustus) als staigiair/startende systeem en netwerkbeheerder (windows platform)*
hahaha, tijd hier niet geweest, druk bezig met eigen bedrijf, die sig moet worden geupdate :P

[ Voor 12% gewijzigd door Weezer-DC op 03-09-2004 23:44 ]

• Yonix
Oké, aangezien ik nu langzaam aan moe begin te worden. Doe ik het zo:
Morgen nogmaals een Fresh Install, maar dit keer anders. Ik begin na het installeren van windows meteen met de Windows Updates. (Natuurlijk nat het aanzetten van de Windows Firewall).
Vraagje: Hoe moet die firewall aan?

P.S: Ik zou graag willen dat dit topic nog open blijft, stel dat het morgen weer fout gaat (maar ik neem aan van niet)

[ Voor 18% gewijzigd door Yonix op 03-09-2004 23:52 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Yonix schreef op 03 september 2004 @ 23:51:
Oké, aangezien ik nu langzaam aan moe begin te worden. Doe ik het zo:
Morgen nogmaals een Fresh Install, maar dit keer anders. Ik begin na het installeren van windows meteen met de Windows Updates. (Natuurlijk nat het aanzetten van de Windows Firewall).
Vraagje: Hoe moet die firewall aan?

P.S: Ik zou graag willen dat dit topic nog open blijft, stel dat het morgen weer fout gaat (maar ik neem aan van niet)
Ik hoop dat je SP1 op cd hebt? Zo niet dan volg deze stappen :
Stap 1 : Trek je netwerk kabel eruit.
Stap 2 : Formatteer je computer.
Stap 3 : Windows XP installeren
Stap 4 : Installer alle drivers van alle apparaten.
Stap 5 : -Firewall inschakelen- Start->Configuratiescherm->Netwerkverbindingen. Klik je met de rechterknop van je muis op de internet verbinding waar je een firewall op wil inschakelen. Klik dan op eigenschappen. Wissel even van tab naar geavanceerd. En schakel dan het bovenste vinkje in en je firewall is ingeschakeld.

En natuurlijk als laatste niet je netwerk kabel weer aan te sluiten ;) .

[ Voor 7% gewijzigd door Ventrigo op 03-09-2004 23:59 ]

• Yonix
NightWalker2005 schreef op 03 september 2004 @ 23:58:
[...]

Ik hoop dat je SP1 op cd hebt? Zo niet dan volg deze stappen :
Stap 1 : Trek je netwerk kabel eruit.
Stap 2 : Formatteer je computer.
Stap 3 : Installer alle drivers van alle apparaten.
Stap 4 : -Firewall inschakelen- Start->Configuratiescherm->Netwerkverbindingen. Klik je met de rechterknop van je muis op de internet verbinding waar je een firewall op wil inschakelen. Klik dan op eigenschappen. Wissel even van tab naar geavanceerd. En schakel dan het bovenste vinkje in en je firewall is ingeschakeld.
Mijn dank is groot _/-\o_ Ik sta morgen lekker vroeg op (7:00) en dan ga ik lekker ontbijten, en dan is het Fresh Install tijd. Ik heb helaas SP1 niet op CD, maar ik denk dat het wel gaat lukken allemaal.

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Dan kan je toch gewoon nu alvast als je de engelse versie hebt SP2 geheel downloaden, of SP1a als je de nederlandse versie hebt.

SP1a is ongeveer 128mb als ik het goed uit mijn hoofd heb en SP2 engels rond de 266mb.

Dan kan je morgen na je fresh install meteen de service packs installeren voordat je het net op gaat om de rest van de updates te installeren.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• DoingK
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-08-2024

DoingK

i just wanna be friends.......

Yonix schreef op 03 september 2004 @ 22:42:Ik kreeg ineens allemaal spy-ware op mijn Computer, best irritant, want het veranderde steeds maar weer mijn Start pagina. En het maakte niet uit hoeveel keer en hoevaak ik de Spyware verwijderde met software zoals:

- Ad-aware
- Spyware Blaster
- Spyguard en dergelijke.
die spyware zal waarschijnlijk CoolWebSearch (een van de bijna 40 varianten) zijn. Dit is relatief makkelijk te verwijderen met het juiste programma.

download hiervoor het programma:

cwshredder.exe

is maar iets meer als 100k en voldoende te vinden via google. Meestal ben je na 1 scan en een herstart er vanaf.

misschien een tip voor de toekomst/andere gebruikers

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mijn excuses als iemand zich beledigt voelt maar het is niet anders; De meeste antwoorden zijn ronduit niet nuttig.

stap 1:
Koop een "ethernet modem" of zorg in ieder geval dat je achter iets van een router zit, dus geen open poorten = firewall
stap 2:
Installeer Windows en haal updates binnen (maar nog niet SP2). Zorg dat je wel goede drivers gebruikt voor je hardware.
stap 3(most imporant):
Installeer geen anti virus, firewall of spyware scanners, vanaf vandaag ben jij dit. Gebruik hijack this en snap hoe je pc in elkaar zit met bv liutilities.com. Houd al je processen gewoon in de gaten. Verder kun je met netstat of een handiger programma(TCP view) je verbindingen af en toe in de gaten houden.(bv geinfecteerd process wat je anders niet opmerkt)
Al die onzin proggies maken je pc pas traag.
stap 4:
Gebruik veilige software(dus geen Internet Explorer!!!), kijk eens op mozilla.org. Verder moet je geen WMP gebruiken want die is ook traag. Gebruik WinAMP, Media Player Classic, VLC etc. Als je warez download gebruik dan geen Kazaa en en download allleen goede sources met txt serial files.
stap 5:
Zet windows services uit die je niet gebruikt(run > msconfig). Daarnaast moet je een klassieke desktop instellen. Al dat fancy mooie Mac gedoe is nergens goed voor.
Verder heb je nog wat proggies die beweren je computer sneller te maken. Tweak Xp enzo, vast wel wat over te vinden met de search.

succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door SSH op 04-09-2004 01:29 ]

Verwijderd

Installeer geen Norton Systemworks, dat is pas de echte vertrager denk ik op je pc. Adaware alleen installeren is voldoende. Mijn motto is altijd : Teveel software met dezelfde functie doeleinden leveren conflicten op !

Verder zou je ook eens kunnen kijken of je geen hardware problemen heb, staat genoeg hierover in de search op GoT erover ;)

Een fresh install, kweet niet je schijf/schijven staan ingedeeld, maar voor mij is een fresh install pas aan de orde als de bootsector ook opnieuw gedaan word, wie weet wat die nog allemaal aan troep erin heeft staan.

Verder, om zoiets te voorkomen, moet je gewoon regelmatig de beveiligingsprogramma's regelmatig updaten. Doe je dat niet, mjah, dan blijft het feest bij je.

Kwas vanavond bij een vriend van me, had ook 201 spyware stukjes erop zitten en na een Norton anti virus scan kwamen er 15 virussen boven water. Laatst geupdate : 02-02-2004 8)7

Mjah, dat is vragen om, toch ? Adaware erover heen, Norton anti virus, en schoon was ie weer, behalve een vervelende Trojan Horse. Even een herstelpunt terug gegaan en die was toen ook weg.

In dit geval maak je het jezeelf moeilijk : Overkill aan progjes voor schoonmaak etc. en Norton Syetemworks, bah, bende :)

Installeer alleen Norton Internet Security en Adaware. Update regelmatig, minimaal 1 keer per week, waaronder ook de Windows critical upadte's. Mijn systeem draait nu al 2 jaar en nog nergens last van gehad. ALs je bovenstaande doet blijf je lang plezier houden van een install. Mocht je nog meer zekerheid willen, installeer dan ook Norton Ghost. Draai een fresh install image, doe dat iedere week, en zo blijf je lang vrijgewaard van een herinstall.

Beetje lezen op het net over het 1 en ander, met betrekking tot het onderhouden van een pc, kan ook geen kwaad. Aldoende leert men :)

• Yonix
Ten eerste wil ik even zeggen dat ik net pas een uurtje bezig ben met de Fresh-Install (Ik had me veslapen, en ik moest nog boodschappen voor mijn moeder doen :) ) Ook wil ik even zeggen, dat ik zo dom ben geweest om de Updates NIET te downloaden en op een CD'tje te zetten. Ik ben nog dommer geweest dat ik, nadat ik Windows opnieuw had geïnstalleerd ALTIJD rechtsreeks aan mijn ADSL moden koppelde i.p.v. aan de Router. Dus dat kan het zijn geweest dat ik dus steeds fouten kreeg, omdat hij direct aan het Internet was verbonden.
Nu hij klaar is met het herinstalleren van Windows, zit ie veilig achter de Router staat ook de firewall van Windows aan. Ad-aware en Internet Security staan ook al geïnstalleerd (natuurlijk voordat Windows op Internet ging :p) en ik ga nu alle updates binnenhalen. Heb ik dat gedaan, ga ik een andere Internet Browser installeren, Mozzila, Hijack This komt er ook op en dus niet meer al die overtollige programma's die mijn PC Slomer maken. Helaas laat ik mijn MAC uiterlijk wel voor zoals het is (Vind het best mooi), maar ga ik wel dingen uitzetten in Windows die ik niet gebruik.

Ten 2e: Wil ik jullie alweer bedanken voor alle Reacties.

Als er iets is, laat ik het even weten.

Verwijderd

SSH schreef op 04 september 2004 @ 01:26:
Mijn excuses als iemand zich beledigt voelt maar het is niet anders; De meeste antwoorden zijn ronduit niet nuttig.
die van jou ook niet, nofi
stap 1:
Koop een "ethernet modem" of zorg in ieder geval dat je achter iets van een router zit, dus geen open poorten = firewall
of haal gewoon de stekker eruit. nog veiliger :P
stap 2:
Installeer Windows en haal updates binnen (maar nog niet SP2). Zorg dat je wel goede drivers gebruikt voor je hardware.
die updates moet je niet binnenhalen met een ongepatchte computer, die updates heb je vantevoren op cd gebrand
stap 3(most imporant):
Installeer geen anti virus, firewall of spyware scanners, vanaf vandaag ben jij dit. Gebruik hijack this en snap hoe je pc in elkaar zit met bv liutilities.com. Houd al je processen gewoon in de gaten. Verder kun je met netstat of een handiger programma(TCP view) je verbindingen af en toe in de gaten houden.(bv geinfecteerd process wat je anders niet opmerkt)
Al die onzin proggies maken je pc pas traag.
sinds wanneer is een virusscanner een onzinprogramma? het kan jaren goed gaan, maar ik zie vanzelf een keer een hellup-topic van jou verschijnen :P
stap 4:
Gebruik veilige software(dus geen Internet Explorer!!!), kijk eens op mozilla.org. Verder moet je geen WMP gebruiken want die is ook traag. Gebruik WinAMP, Media Player Classic, VLC etc. Als je warez download gebruik dan geen Kazaa en en download allleen goede sources met txt serial files.
ach, een stukje gebruiksgemak kan geen kwaad hoor.
stap 5:
Zet windows services uit die je niet gebruikt(run > msconfig). Daarnaast moet je een klassieke desktop instellen. Al dat fancy mooie Mac gedoe is nergens goed voor.
Verder heb je nog wat proggies die beweren je computer sneller te maken. Tweak Xp enzo, vast wel wat over te vinden met de search.

succes :)
hier ben ik zowaar mee eens :P (alhoewel er genoeg mensen zijn die die teletubbieskin gewoon mooi vinden)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Yonix schreef op 04 september 2004 @ 12:39:
Ik ben nog dommer geweest dat ik, nadat ik Windows opnieuw had geïnstalleerd ALTIJD rechtsreeks aan mijn ADSL moden koppelde i.p.v. aan de Router.
WAAROM???

dat heeft toch geen enkel nut, behalve als je zeker wilt zijn dat je up-to-date bent met de nieuwste virussen.

Verwijderd

bigfoot1942 schreef op 04 september 2004 @ 12:56:
[...]

WAAROM???

dat heeft toch geen enkel nut, behalve als je zeker wilt zijn dat je up-to-date bent met de nieuwste virussen.
meeste routers hebben een eenvoudige inbound firewall, dus dat stopt in ieder geval blaster en sasser bij een ongepatchte pc.

ow dat bedoelde je ook :X

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 13:02 ]

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-02 01:13
Wat betreft hardnekkige spyware. Adaware alleen is niet voldoende. Bij mij gaat altijd eerst adaware erover, dan spybot en als laatste spysweeper. Zelfs spysweeper als laatste vind dan nog genoeg :Z

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Sinds wanneer mogen we flamen op GoT? Verder kan ik weinig ervaring en expertise in je post vinden.

of haal gewoon de stekker eruit. nog veiliger :P
Jij weet blijkbaar niet hoe virssuen/trojans te werk gaan en wat een router daarbij doet(niks hehe).

die updates moet je niet binnenhalen met een ongepatchte computer, die updates heb je vantevoren op cd gebrand
Zie vorige, tis een kansloos antwoord. Achter NAT ben je veilig

sinds wanneer is een virusscanner een onzinprogramma? het kan jaren goed gaan, maar ik zie vanzelf een keer een hellup-topic van jou verschijnen :P
Ik doe het al bijna jaren zonder. Daarnaast kom ik regelmatig bij kenissen waarbij de virus/spyware scanner faalt. En een virus/spyware scanner programma is onzin als een mens het handmatig zelf veel beter kan herkennen.

ach, een stukje gebruiksgemak kan geen kwaad hoor.
Daar heb ik het ook over. Test eerst eens voordat je een oordeel geeft.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Blijven we nog wel een klein beetje aardig tegen elkaar? :)

• Yonix
We zijn bijna klaar :p PC'tje loopt weer zoals het lopen moet (Beter zelfs :D), maaruh nog een paar kleine vraagjes:

- Is het nu verstandig om Zone-Alarm te installeren?

- Is er misschien een vervanger voor Zone-Alarm, want ikzelf word gek van dat programma.

- En hoe zit dat met SP2 misschien verstandig om die nu te installeren, of gewoon nog even onder SP1 werken?

Oh, en ik had wel SP1 op een CD, stond nog op een CD van PC Consument. Ik heb hem natuurlijk meteen geïnstalleerd.

[ Voor 38% gewijzigd door Yonix op 04-09-2004 17:19 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

SSH schreef op 04 september 2004 @ 14:00:
Sinds wanneer mogen we flamen op GoT? Verder kan ik weinig ervaring en expertise in je post vinden.
SSH schreef op 04 september 2004 @ 01:26:
aantal puntjes met "je moet"
Ik moet helemaal niks.

Buiten het nogal aanmatigende toontje wat uit die post komt ben ik het niet eens met je advies geen AV te gebruiken.
een blik in BV of op de AntiVirus traps van onze mailservers zegt mij dat dat (helaas) geen optie meer is.

Wel deel ik het inzicht dat een end-user zelf al heel veel kan doen om besmetting te voorkomen, maar desalniettemin gebruik ik als safety net KAV 4.5 Workstation.

Ik kan ook niet alles in de gaten houden (Alternate Data Stream trojans bijvoorbeeld).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Timo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-03 02:52
Wat heb je nou gedaan ?

(mss handig voor search) :)

[ Voor 3% gewijzigd door Timo op 04-09-2004 17:38 ]

• Yonix
Wat ik allemaal heb gedaan:

- Windows XP Prof. Opnieuw geïnstalleerd.....duh! :)

- Windows XP SP1 geïnstalleerd (natuurlijk voordat ik verbinding maakte met het internet....ACHTER een Router).

- Mijn Netwerk kaart geïnstalleerd (Windows Firewall aangezet) en alle updates die er beschikbaar waren voor mij, binnengehaald...behalve SP2.

- Ad-aware, HijackThis, en Spybot geïnstalleerd.

- Natuurlijk www.tweakers.net als mijn Hompage gemaakt. (slijm......slijm......:))

- Euhm, DirectX 9.0c binnengehaald, Catalyst Control Center + Catalyst 4.8, Windows Media Player 10 en Everest.

- Alle hardware die nog niet geïnstalleerd stond heb ik geïnstalleerd (Geluidskaart, Video-kaart, Card-reader, Printer enz.) Op een paar dingetjes na (3 dingetjes, een RAID-Controller een USB-Controller (Ik neem aan USB 2.0) en een PCI-Device (waarschijnlijk mijn FirmWare kaart), maar ik neem aan dat wanneer ik Everest gebruik, dat het allemaal wel goed komt.

En ik stond op het punt, om net wat extra software te gaan installeren zoals: WinDVD (voor mijn vandaag door de TPG afgeleverde NEC-ND 3500A DVD-R(W) 16x....) en Software voor mijn keyboard en muis enzo. nero en dergelijke noem maar op :)
Pagina: 1