Toon posts:

MSI K8N Neo Platinum- SATA + ATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempie en weet niet 123 hoe ik het kan oplossen. Ik heb dus het inmiddels beroemde/beruchte Neo Platinum bordje. Nu wil ik daar een nieuwe SATA schijf op aansluiten en mijn oude ATA-133 schijf. Maar tijdens de XP setup deelt hij C en D uit aan mijn twee ATA-partities, E en F aan CD-ROM's en G (,H enz) aan de SATA schijf.
In het bios kan ik wel de bootorder aangeven tussen de harde schijven (staat nu goed) maar de setup van XP snapt het maar niet. Nu heb ik er op zich niet heel veel moeite mee, als het niet mogelijk zou zijn om het e.e.a. op te lossen. Er valt wel mee te leven, maar toch voelt het niet 100% goed.
Ga nu even op zoek bij MSI of er iets in BIOS updates is veranderd, maar ik vroeg me af of de mede gotter's ook zoiets hebben (hopelijk hebben gehad) en hoe ze het dus evt. opgelost hebben.

edit:
Alleen sempron en USB updates

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:24 . Reden: updateje ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Met schijfbeheer kun je toch in Windows heel eenvoudig andere schijfletters toekennen?

Lees voor wat andere informatie, extended partition, ook eens [rml][ XP Install]SATA en ATA samen --> irritant[/rml] door en specifiek mijn oplossing. Iets gecompliceerder maar ik vind het nog altijd handiger.

[ Voor 59% gewijzigd door Guardian Angel op 03-09-2004 22:25 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op 03 september 2004 @ 22:20:
Met schijfbeheer kun je toch in Windows heel eenvoudig andere schijfletters toekennen?
maar is het done om de driveletter van de schijf waar windows op staat van een andere letter te voorzien!?

natuurlijk wel gelijk na installatie, om zoveel mogelijk andere paden goed te laten zette

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Die keus is aan jou. Ik prefereer altijd een OS op de C-schijf. Tegenwoordig hoeft dat niet meer dankzij de vele uitgebreide bootmogelijkheden. Die had ik niet in 1986.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op 03 september 2004 @ 22:26:
Die keus is aan jou. Ik prefereer altijd een OS op de C-schijf. Tegenwoordig hoeft dat niet meer dankzij de vele uitgebreide bootmogelijkheden. Die had ik niet in 1986.
zoals een beetje aangegeven in mijn openingspost, wil ik dat eigenlijk ook voor elkaar krijgen, vandaar mijn vraag of het mogelijk is cq. goed werkt om zeg maar direct na installatie van XP op de G schijf, deze in windows te hernoemen naar C

of roep je dan problemen over jezelf af

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Start het systeem simpel op met slechts 1 schijf en voltooi de volledige installatie. Voeg daarna HD2 toe en pas het aan zoals jij het dan wilt.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
morgen maar even proberen. even kijken hoe de SATA schijf + XP installatie erop reageren als ze opeens een paar lettertjes zijn opgeschoven....

eerst nieuwe SATA schijf halen. Ritmisch getik om de seconde is nooit goed en BIOS die 'm niet meer ziet is nooit goed.....
Pagina: 1