Toon posts:

Controle op intern netwerk gebruik.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik loop op dit moment stage bij een hotel en daar willen wij internet gaan aanbieden op de hotelkamers.

De bedoeling is dat de mensen ervoor betalen en dat je alleen met toestemming er op kan. Dus niet door het Ip adres over te nemen.

Er zijn een heleboel Internetcafe programma's, maar die werken met een stukje clientsoftware. Kom je met je eigen laptop, dan staat die software er niet op en kun je gewoon internetten.

Wij hebben nu 1 router (pc) met Winroute en 3 netwerkkaarten.

1 Bedrijfsnetwerk
2 Gastennetwerk
3 Internet

Zijn er programma's die zonder clientsoftware ip adressen of users kunnen toelaten en blokkeren als ze over een limiet komen. Die controleren aan de hand van MAC adressen?

Kan dit op dezelfde PC (als Winroute) of moet daar een aparte pc (router) tussen?

Wat is de beste en veiligste oplossing.

Ik hoop dat dit allemaal duidelijk is, zo niet dan kan ik nog meer info geven.

Groeten,
Willem-Jan Hessels

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:21

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

RADIUS ?

Tijd voor een nieuwe sig..

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien anders een proxyserver met authenticatie op gebruikersnaam ofzo, en dan het password aan de huurders geven?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:55
Transparent proxy natuurlijk :). RADIUS inderdaad voor de authenticatie.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

802.1x wellicht? Al moet ik bekennen dat ik niet zeker weet of Windows dit standaard ondersteunt. OSX wel iig.

In cominatie met RADIUS dus he ;)

[ Voor 15% gewijzigd door CyBeR op 03-09-2004 23:56 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Hier bestaan zeer interessante appliances voor, heb hier een tijd geleden ook naar gezocht en als ik me niet vergis kwam ik hierop uit van bvb Zyxel (bestaat ook in Cisco, etc...)

http://www.zyxel.com/prod...indexFlagvalue=1082944528

Die dingen zijn gemaakt voor dit soort toepassingen. Zo zijn er "e-commerce" achtige invoegtoepassingen om bvb de mensen een prepaid kaart te laten komen. Misschien een detail maar wat ik ook handig vond is dat er een smtp redirect functie is, veel mensen proberen via hun standaard client te versturen maar die smtp is meestal niet bereikbaar. De gateway detecteert smtp verkeer en redirect die naar de isp smtp van het hotel.

Heb er niet echt op doorgezocht maar denk dat je in die richting wel kan verder zoeken.
Pagina: 1