Ik loop op dit moment stage bij een hotel en daar willen wij internet gaan aanbieden op de hotelkamers.
De bedoeling is dat de mensen ervoor betalen en dat je alleen met toestemming er op kan. Dus niet door het Ip adres over te nemen.
Er zijn een heleboel Internetcafe programma's, maar die werken met een stukje clientsoftware. Kom je met je eigen laptop, dan staat die software er niet op en kun je gewoon internetten.
Wij hebben nu 1 router (pc) met Winroute en 3 netwerkkaarten.
1 Bedrijfsnetwerk
2 Gastennetwerk
3 Internet
Zijn er programma's die zonder clientsoftware ip adressen of users kunnen toelaten en blokkeren als ze over een limiet komen. Die controleren aan de hand van MAC adressen?
Kan dit op dezelfde PC (als Winroute) of moet daar een aparte pc (router) tussen?
Wat is de beste en veiligste oplossing.
Ik hoop dat dit allemaal duidelijk is, zo niet dan kan ik nog meer info geven.
Groeten,
Willem-Jan Hessels
De bedoeling is dat de mensen ervoor betalen en dat je alleen met toestemming er op kan. Dus niet door het Ip adres over te nemen.
Er zijn een heleboel Internetcafe programma's, maar die werken met een stukje clientsoftware. Kom je met je eigen laptop, dan staat die software er niet op en kun je gewoon internetten.
Wij hebben nu 1 router (pc) met Winroute en 3 netwerkkaarten.
1 Bedrijfsnetwerk
2 Gastennetwerk
3 Internet
Zijn er programma's die zonder clientsoftware ip adressen of users kunnen toelaten en blokkeren als ze over een limiet komen. Die controleren aan de hand van MAC adressen?
Kan dit op dezelfde PC (als Winroute) of moet daar een aparte pc (router) tussen?
Wat is de beste en veiligste oplossing.
Ik hoop dat dit allemaal duidelijk is, zo niet dan kan ik nog meer info geven.
Groeten,
Willem-Jan Hessels