Toon posts:

Yamaha 440RDS: Bij AC3 geen geluid achter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
setup:
-4 speakers (center en subwoofer ontbreken)
-Player: PC met CMI8738 geluidskaart , aangesloten via SPDIF coax
-Software: movix0.8.3 (AC3 vinkje aan, SPDIF enabled)

Probleem:
-Rear speakers geven geen geluid weer bij afspelen AC3 testfile.

De Yamaha speaker-setup met de rondgaangde ruis komt keurig uit alle boxen.
Een surround source (videoband of TV) geeft achter prima geluid.
Bij afspelen van AC3 gaat op de versterker het DolbyDigital branden, ten teken dat inderdaad AC3 binnenkomt. LFE channel komt keurig uit de fronts, maar achter blijft het stil:(

Wat mij opvalt:
Bij surround weergave kan ik de levels van de fronts en rears in het menu instellen.
Echter bij AC3 weergave staat het level van de rears op -- en kan ik niets wijzigen.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:08

voodooless

Sound is no voodoo!

heb je meerdere AC3 streams geprobeert? AC3 kan ook gewoon 2.0 of 2.1 zijn namelijk! Als de receiver heb binnenkijgt zit er op de PC in ieder geval niets mis!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 22:01

ZiegoM

Yammie R1

Check even wat deepspace zegt inderdaad, misschien dmv G-Spot?

Als ik het zo lees heb je alle instellingen iig goed staan.

edit:
Kijk ook even terwijl hij afspeelt op het scherm van de reciever of aan de rechter kant alle lampjes branden die de speakers voorstellen (die blokjes). Bij DD en DTS met 5.1 branden deze namelijk allemaal.

[ Voor 49% gewijzigd door ZiegoM op 03-09-2004 22:19 ]

\_Specs_/

Verwijderd

Topicstarter
Na een avond puzzelen ben ik er uit en het zat niet eens in de setup menutjes!|:(
Ik had iets gelezen van auto input mode....automatically switches to the appropriate decoding program.
Echter, staat ie op stereo mode, dan switched er niets automatisch en heb je geen geluid achter.

• ZiegoM
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 22:01

ZiegoM

Yammie R1

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 22:24:
Na een avond puzzelen ben ik er uit en het zat niet eens in de setup menutjes!|:(
Ik had iets gelezen van auto input mode....automatically switches to the appropriate decoding program.
Echter, staat ie op stereo mode, dan switched er niets automatisch en heb je geen geluid achter.
Dat is inderdaad waar.
Ik heb mijn rx-v540 altijd op DPL II: Music staan en dan switched hij zelf naar DD/DTS enz.

\_Specs_/