Toon posts:

[XP] Rare momenten een 'vastloper' van explorer.exe

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg in mijn Windows XP Proffesional SP1a (met alle verdere hotfixes) op de meest domme momenten soms een 'vastloper'. Hij gooit explorer.exe er dan uit, en ben ik dus bijna genootzaakt op weer de rebooten, wat me soms echt gaat ergeren.

De PC kan niet meer als 4 dagen aanstaan (wel elke nacht op stand-by).

De 'vastloper' geeft hij ECHT op de stomste momenten, soms bij openen van startmenu, soms bij het openen van ICQ, soms bij het openen van mijn 'Mijn Afbeeldingen' map (die wel zo 600mb groot is).

Wat kan het probleem zijn?

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Welke fout krijg je precies(staat in je configuratiescherm onder "systeembeheer"). Daar kan je logboeken vinden wat er precies fout is gegaan. Kun je daar misschien een overzichtje van tonen ;) .

[ Voor 4% gewijzigd door Ventrigo op 03-09-2004 21:35 ]

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg geen fout dat is het rare, als ik een foutmelding had (in de vorm van een nummer), dan had ik Google kunnen raadplegen.

Hij blijft een X-aantal seconden hangen, dan krijg ik full-screen desktop, gaat ie me browser-schermen van IExplorer.exe en andere programma's weer inladen, en de 'active' bar naast de klok.

Het is vervelend, omdat me Active Script in Samurize niet meer werkt dan, en ik een deel van de running programma's kwijt ben.

--- Edit ----

Volgende gevonden in logboek;

De shell is onverwacht beëindigd en Explorer.exe is opnieuw gestart.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Zegt me niets :S

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 21:40 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Hoe zit je verbonden aan internet???

Verwijderd

Topicstarter
Via een hub, die verbonden is met de PC, die weer direct in verbinding staat met het internet *we gaan mogen eindelijk gaten boren en kabels trekken voor de router :)*

Verwijderd

check eens of je systeem nog goed is. laat eens een dagje memtest los.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Heb ook wel is spontane vastlopers gehad. Heb ik ook topic over geopent. Ik heb nu beter naar de instellingen van "mijn" router gekeken. Als je toch bepaalde dingen insteld zoals het uizetten van "ping of death"en dat soort dingen dat het toch scheelt. Dus ja denk dat je dan even af moet wachten tot dat je je router hebt geinstalleerd ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan mijn Explorer.exe nu een vastloper krijgen, door de internet verbinding?

En me systeem is in orde, ik kan me niet voorstellen dat er binnen een jaar al hardware problemen zijn.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Damn weer een vastloper :(

IK krijg deze foutmelding:

Vastgelopen toepassing: iexplore.exe, versie: 6.0.2800.1106, vastgelopen module: hungapp, versie: 0.0.0.0, vastgelopen op: 0x00000000.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

Denk toch dat het aan mijn router ligt want de andere computer die ook op de router is aangesloten heeft het ook. Toen ik nog de ene als hoofdcomputer gebruikte had ik daar geen last van. Dus denk toch dat het aan bepaalde instellingen liggen. Maar welke :? .

Verwijderd

Zoek met Google eens naar hungapp?

Wat ik zo allemaal lees, lijkt het op spyware en er wordt zelfs ergens gerefereerd aan het Blaster-virus.
Tijd om te cleanen lijkt me ;)

offtopic:
Het lijkt wel of ik de laatste tijd alleen nog maar bezig ben met spyware en virussen, óók op mijn werk :/

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 22:29 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Uhm. ik weet niet hoor maar er staat nergens een verwijzing dat het te maken heeft met een blaster virus. Die laatste had het blaster virus en probeert nu de fix ervoor te downloaden. Ik heb een cleaninstall gedaan zonder netwerk kabel(dus zonder internet aansluiting). Gelijk ook SP1 eroverheen gegooit en alles dicht gespijkerd. Heb ook geen Norton of iets dergelijks.

Edit :
Heb hier nog een site waar ze het ineens hebben over active scripts :?
Sorry deze moeten jullie ff copy/pasten, sorry B) .
http://www.google.nl/sear...ngapp+iexplorer.exe&hl=nl

Dit is volgens mij 1 van de nieuwe BUG's van Windows Xp. Of een beveiliging :? . Heb hier nog twee mensen met het probleem maar geen oplossing :
Nummer Uno : http://www.mcse.ms/archive70-2004-4-549231.html
Nummer Duo : http://www.mcse.ms/archive64-2003-12-135617.html

[ Voor 49% gewijzigd door Ventrigo op 03-09-2004 23:17 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik weet waarschijnlijk wel de oplossing. Het ligt waarschijnlijk aan me toolbar die standaard met MSN 6.2 wordt meegeleverd. Er zit ook een automatische update in en die verstoord telkens die hangups. Heb ook even gekeken op www.eventid.net . Dit is de precieze site waar dus staat dat de toolbars fouten bevatten : http://www.eventid.net/di...ternet%20Explorer&phase=1 .

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Zou ik nog van iemand een bevestiging kunnen krijgen of iemand die dit ook uit kan zoeken of ik gelijk heb?

Alvast bedankt!!!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik ben nog steeds benieuwd of iemand hier voor een oplossing heeft. Aangezien ik MSN al gemaild heb en ze zeggen op de site dat ze een mailtje terug zouden sturen binnen 24uur. Ben ik dus verbaast of iemand anders ook tot de zelfde conclusie komt waarom mijn iexplorer.exe telkens vast loopt met dezelfde foutmelding.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je kan zelf toch de MSN toolbar uitzetten om te zien of je probleem verholpen is? :)
Pagina: 1