[powerknop]compaq presario 7588

Pagina: 1
Acties:
  • 161 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• woest85
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
Ik heb hier een compaq presarie 7588 gekregen, met alleen mobo en processor (p3 550mhz) alle kabels moeten nu opnieuw aangesloten worden, echter de kabeltjes van de powerknop, hdd led en powerled zijn natuurlijk niet aangegeven hoe die precies aangesloten moeten worden.

Alle kabeltjes zijn ook nog eens uit het connectorblokje gehaald, wat het moeilijker maakt. Ik ben al zover dat ik eruit ben welke drie draadjes van het printje naar de powerknop gaan, maar hoe kom ik er nu achter hoe de layout (volgorde van de draadjes moet?

Ik kan als ik ga zoeken op het part-number van het moederbord (157126-101) ook niks vinden.

Nou is mijn vraag of iemand hier hetzelfde/een vergelijkbaar moederbord heeft? Ik wil toch graag weten hoe ik dit nu op kan lossen.

[Signature]

Verwijderd

Een beetje de standaard aansluitingen is zo: (Nu weet ik dat Compaq vaak alles behalve standaard is)

* - - * * + * *
* + - * + * *

-De linker 2 sterretjes verticaal is de Keylock (niet iedereen heeft die)
-Dan een verticale tussenruimte met niets
-Dan hd led met ondaaraan + (meestal het gekleurde draadje, plus is in het algemeen vaak het gekleurde draadje)
- rechts van de hd led onderaan, dus horizontaal (-*+) een drie pin stekker dus, met vaak maar 2 draardjes in de - en +
-boven de powerled zit de speaker (- * * +) deze zit meteen naast de hd led maar dan aan de bovenkant en steekt dus in pinnetje verder naar rechts als de power led
-naast de speaker pin zit horizontaal de reset pin (* *)
-naast de powerled zit de power switch (* *)

Suc6!

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
mjah, dit klopt dus niet helemaal KlusPrutser

http://www.woestweb.nl/mobo.JPG

dit is een foto van het betreffende deel van het moederbord, iemand die me verder kan helpen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2004 14:24 . Reden: te groot plaatje :/ ]

[Signature]

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 22:31

JvdM

<---->

Hebje ook geen moederbord boekje gehad? daar staat het ook altijd in

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
-Jordy- schreef op 05 september 2004 @ 11:06:
Hebje ook geen moederbord boekje gehad? daar staat het ook altijd in
helaas geen boekje, en ik kan via google, GoT search en hp/compaq site ook helemaal niks vinden.

[Signature]

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Meestal staat dat wat er aangesloten moet worden naast de pinnen. RST, HDDLED, PWR, etc. Dat moet denk ik ook op het moederbord van die Presario het geval zijn?

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
helaas robin, er staan alleen getallen/lettercombinaties als c46 vlakbij de betreffende pinnetjes...

[Signature]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 13:32

DataGhost

iPL dev

ik zie rechtsonder op je foto een tabelletje met frequenties staan, misschien staat ergens op je mobo iets soortgelijks voor je frontpanel aansluitingen?

Verwijderd

Diegene met een aanduiding Rxxx zijn de voorschakelweerstandjes voor de leds (power, sleep, hdd etc) - met een Cxxx zijn condensators en gaan meestal naar de pinnen voor drukknopjes (power, reset, keylock etc). Ground wordt gedeeld door alle aansluitingen en kun je zo uitmeten.

Proeftesten is makkelijk: neem een ledje met weerstand in serie - zet 1 pin op ground en loop de aansluitingen na - bij aanspringen heb je de aan/uit gevonden - vervolgens bij reset de reset etc...

En anders: http://wwemail.support.hp...lForm?sni=compaqpres96412
schroevendraaier is makkelijker
Inderdaad makkelijker om kortsluiting te veroorzaken ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 11:37 ]

• Alternativ
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Kun je niet gewoon proberen met een schroevendraaier de boel met elkaar te verbinden en zo er achter te komen wat power en reset zijn. En dan eens verder kijken met welke pinnen je nog vrij hebt en die gebruiken voor de ledjes.

Het kan natuurlijk ook met een ledje maar goed schroevendraaier is makkelijker.

[ Voor 16% gewijzigd door Alternativ op 05-09-2004 11:35 ]

alternativ

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Alternativ schreef op 05 september 2004 @ 11:34:
Kun je niet gewoon proberen met een schroevendraaier de boel met elkaar te verbinden en zo er achter te komen wat power en reset zijn. En dan eens verder kijken met welke pinnen je nog vrij hebt en die gebruiken voor de ledjes.

Het kan natuurlijk ook met een ledje maar goed schroevendraaier is makkelijker.
maar niet zo goed voor je hardware?

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
hmm, verder niemand die dit moederbord toevallig heeft liggen? ben bang dat ik met gewoon proberen en truckjes met ledjes wat kapot maak..

[Signature]

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

DataGhost schreef op 05 september 2004 @ 11:38:
[...]

maar niet zo goed voor je hardware?
Hoezo slecht, nog nooit problemen mee gehad en je maakt alleen contact maar dan niet via een schakelaar maar via je schroevendraaier :/

alternativ

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-08 08:01
Alternativ schreef op 06 september 2004 @ 21:43:
[...]

Hoezo slecht, nog nooit problemen mee gehad en je maakt alleen contact maar dan niet via een schakelaar maar via je schroevendraaier :/
Ik heb hier vaker gehad dat er een dikke vonk van het moederbord afkwam.....de truc met de ledjes is het beste id :)

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Alternativ schreef op 06 september 2004 @ 21:43:
[...]

als in hierboven: idd dikke vonken
die front panel connector is niet alleen voor schakelaartjes, ook voor ledjes. er staat dus spanning op, en het is niet de bedoeling dat zomaar kort te sluiten... dan krijg je namelijk last van vonkjes en gesmolten baantjes enzo
ga jij anders nu maar eens langs het binnenwerk van je computer met een schroevendraaier als je zo zeker van je zaak bent :/

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 12:58
Hier http://h10025.www1.hp.com...ng=nl&cc=nl&lc=en&dlc=nl& kwam ik niet de info tegen die je wil.

Voor de zakelijke lijn van compaq was meestal zat online te vinden.

dit http://h10025.www1.hp.com...duct=94518&dlc=nl&lang=en is het beste wat ik kon vinden, maar helaas nog geen pin layout beschrijving

Abort, Retry, Quake ???

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Dan zal ik het wel op een verkeerde manier doen maar als wij het niet weten gaan we niet eerst op zoek naar een ledje om dat ding te testen, je maakt idd wel kortsluiting maar het is niet zo dat ik in me moederbord ga roeren ofzow. Ik heb er iig nog nooit problemen mee gehad op deze manier.

alternativ

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-08 16:13
offtopic:
Alternativ: bedoel jij niet dat jij eea zit na te kijken met behulp van een spanningsmeter? Dat is ook een soort schroevedraaier, alleen met een ingebouwd lampje om te controleren of ergens spanning op staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Leut op 09-09-2004 08:41 ]

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

• Alternativ

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Leuty schreef op 09 september 2004 @ 08:40:
offtopic:
Alternativ: bedoel jij niet dat jij eea zit na te kijken met behulp van een spanningsmeter? Dat is ook een soort schroevedraaier, alleen met een ingebouwd lampje om te controleren of ergens spanning op staat.
Eigenlijk wel een beetje :] maar tis nog geen ledje :o

alternativ

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 10:46
Misschien een stomme opmerking, maar meestal staat in de deksel van de kast een moederbord lay-out. Staat daar niet iets op?

• woest85
  • Niet online

woest85

[Ondertitel]

Topicstarter
helaas staat er op binnenin de kast geen mobo layout :X

[Signature]

• woest85
  • Niet online

woest85