Ik heb in mij Pc deze 2 Maxtor 120Gb schijven als data schijven zitten. een 6Y120L0 en een 6Y120M0, deze worden beide gekoeld door een 8cm fan in een Chieftec behuizing
heb al verschillende manieren gepbrobeerd met allemaal hetzelfde resultaat. De SATA is ongeveer 8° warmer. Waaraan kan dat temperatuursverschil liggen, de SATA voelt warmer aan. Dus niet enkel de SMART waarde maar ook in het écht is ze warmer.
De reden van de vraag is omdat ik nog een aantal schijven zou aankopen en de warmteproductie toch wat in de gaten wil houden. De waarde wordt soms tot 48° tijdens defragmenteren en dergelijke, ondanks de koeling. Als ze niet gebruikt wordt is het rond de 36°, de andere is maar een 3-4° graden warmer als de omgeving.
heb al verschillende manieren gepbrobeerd met allemaal hetzelfde resultaat. De SATA is ongeveer 8° warmer. Waaraan kan dat temperatuursverschil liggen, de SATA voelt warmer aan. Dus niet enkel de SMART waarde maar ook in het écht is ze warmer.De reden van de vraag is omdat ik nog een aantal schijven zou aankopen en de warmteproductie toch wat in de gaten wil houden. De waarde wordt soms tot 48° tijdens defragmenteren en dergelijke, ondanks de koeling. Als ze niet gebruikt wordt is het rond de 36°, de andere is maar een 3-4° graden warmer als de omgeving.