Toon posts:

Probleem Serial ATA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben redelijk nieuw op het forum. Maar ik heb een groot probleem, ik heb een nieuwe pc gekocht met een Asus P4P800-E deluxe motherboard. Verder heb ik 2 Serial ATA DiamondMax Plus 9 (Maxtor 160 GB) gekocht.

Ik krijg met geen mogelijkheid Xp erop geinstalleerd, ik krijg de mooie foutmelding van Windows dat er waarschijnlijk een virus op zit (ze zijn nieuw) en dat CHKDSK /F moet draaien.

Ik heb ze met MAXBLAST geformateerd (ntfs) maar dat heeft niets uitgemaakt.

Ik heb natuurlijk tijdens de installatie op F6 gedrukt en de bijbehorende driver van Asus geladen, maar het werkt niet.

Moet ik iets instellen in de bios, of moet ik iets anders doen. Graag iemands advies.

Pierre

Verwijderd

bios lijkt het punt om eens in te kijken en de satarom aan te zetten

Verwijderd

Is het wel een Asus sata chipset

Op mijn floppy bij mn Abit AV8 plank stonden 4 verschillende?? merken raid controllers. Ik had bij toeval de goeie, maar misschien heb je een andere en doet die nu moeilijk. Wat me eigenlijk ook weer sterk lijkt want met verkeerde zou het geheel helemaal niet werken.

Verwijderd

Ik zou ook zeggen dat de controller in het bios uit staat. Een tijdje terug heb ik eem MSI bord voor een vriendin van me in elkaar gezet en daar moest ik hem aanzetten omdat hij standaart uitstond.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios naar standaard instellingen terug gezet, en daarna XP erop gezet het werkt dus 8)