[Win XP] 1 account heeft wel internet, andere 4 niet

Pagina: 1
Acties:

• Possstema
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-03 22:48
Een vriend van mij heeft gevraagd of ik hun computer wil "repareren" omdat maar 1 van de 5 accounts op hun computer maar internet heeft. De andere accounts krijgen allemaal gewoon een ip van de DHCP server en dat gaat ook allemaal goed. Alleen niets wat met internet te maken heeft werkt, ook ping wil niet. Alleen op 1 account doet alles het. En dat is niet de Beheerder. Internet heeft het in het begin overal gedaan, totdat 1 van de gebruikers een irritante bar heeft verwijderd. Ze weten de naam niet meer, maar volgens 1 van hun was het iets van isearch. De bar was blauw en nam het halve scherm in beslag. Die bar was bij iedereen behalve degene die dus nu nog internet heeft. Ik heb al gezocht op google en dut GoT search, maar ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Waarop heb je dan zoal gezocht? Ik zie bijvoorbeeld in de Windows Operating Systems FAQ hele leuke dingen staan over niet kunnen pingen met een mogelijke oplossing, ook zie ik in de Beveiliging & Virussen FAQ een hele uitleg staan hoe je spyware kan verwijderen (op een goede manier ;) ) ? :)

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Deze al eens doorgekeken: [rml][ Howto] Spyware scannen en opruimen[/rml]?

offtopic:
Grr ele :( ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Illegal_Alien op 03-09-2004 20:08 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Verwijderd

Possstema schreef op 03 september 2004 @ 19:35:
Een vriend van mij heeft gevraagd of ik hun computer wil "repareren" omdat maar 1 van de 5 accounts op hun computer maar internet heeft.
Dan hoop ik dat je die computer mee naar huis genomen hebt, want troubleshooter via een tussenpersoon (jij dus) is nooit een goed idee.

Je topic start mist namelijk nogal wat gegevens die je dus eerst zult moeten achterhalen.

Wat voor internet verbinding gaat het om (dial-up, ADSL, cable)?
De andere accounts krijgen allemaal gewoon een ip van de DHCP server en dat gaat ook allemaal goed. Alleen niets wat met internet te maken heeft werkt, ook ping wil niet.
Heb je gepinged op IP-adres? Heb je gepinged naar het eigen IP-adres? Heb je gepinged naar 127.0.0.1?

Wat is de output van 'ipconfig /all', en is die bij alle accounts hetzelfde?
Ik heb al gezocht op google en dut GoT search, maar ik heb werkelijk geen idee wat het kan zijn.
Wellicht heb je te veel geprobeerd te zoeken naar jouw specifieke probleem, en niet naar algemene troubleshooting strategieen.

Zoals deze:
[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

En in de Windows FAQ staat bijvoorbeeld hoe je de tool WinsockXPFix kunt gebruiken: Windows Operated Systems - FAQ
(hoewel ik niet weet of dat zou kunnen helpen, omdat ik niet weet of je kunt pingen op IP-adres).

En uiteraard zul je er goed aan doen om ook de oorzaak van het probleem, namelijk spyware, grondig aan te pakken. Ik zelf zou dat eerst doen (en heel misschien lost het probleem zich dan automatisch op), maar dan moet je wel van te voren alle benodigde faq's, docs en tools voor de volgende stap (internetverbinding repareren) van te voren downloaden, voor het geval daarna geen enkele account het meer doet.

• Possstema
Ja, dat programma heb ik ok al uitgevoerd, en de pc is helemaal clean.

• Possstema
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:15:
[...]

Dan hoop ik dat je die computer mee naar huis genomen hebt, want troubleshooter via een tussenpersoon (jij dus) is nooit een goed idee.

Je topic start mist namelijk nogal wat gegevens die je dus eerst zult moeten achterhalen.

Wat voor internet verbinding gaat het om (dial-up, ADSL, cable)?

[...]

Heb je gepinged op IP-adres? Heb je gepinged naar het eigen IP-adres? Heb je gepinged naar 127.0.0.1?

Wat is de output van 'ipconfig /all', en is die bij alle accounts hetzelfde?

[...]

Wellicht heb je te veel geprobeerd te zoeken naar jouw specifieke probleem, en niet naar algemene troubleshooting strategieen.

Zoals deze:
[rml][ NT] troubleshooter FAQ[/rml]

En in de Windows FAQ staat bijvoorbeeld hoe je de tool WinsockXPFix kunt gebruiken: Windows Operated Systems - FAQ
(hoewel ik niet weet of dat zou kunnen helpen, omdat ik niet weet of je kunt pingen op IP-adres).

En uiteraard zul je er goed aan doen om ook de oorzaak van het probleem, namelijk spyware, grondig aan te pakken. Ik zelf zou dat eerst doen (en heel misschien lost het probleem zich dan automatisch op), maar dan moet je wel van te voren alle benodigde faq's, docs en tools voor de volgende stap (internetverbinding repareren) van te voren downloaden, voor het geval daarna geen enkele account het meer doet.
Hartelijk dank, het werkt nu weer, WinsockXPFix heeft het gefixt. Ik kwam er ook achter dat ik wel naar het ip van google kon pingen maar niet naar de url. Dus bedankt :). Dus mods, dit topic kan geclosed worden.
Pagina: 1