Toon posts:

Amilo D7850

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan deze laptop te kope http://users.pandora.be/overloaded/laptop.JPG
Ik ben niet echt een held in al die specs. De laptop zou moeten dienen voor thuis (gamen, amuzeren) en school (grafishe programmas, video bewerking, 3D renders, enz)
de prijs is 1400€ van deze laptop. Zou deze geschikt zijn of raden jullie mij een andere aan. (liefst rond de prijsklasse van 1500€)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 19:24 ]

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

Leuke specs maar heb je al gedacht aan het feit dat er een (ik vermoed zie namelijk nergens staan dat het een mobile cpu is) desktop cpu in je notebook zit?

1) Daarmee zal je niet lang op de batterij kunnen werken, als dat het geval is zou ik in ieder geval voor een mobile cpu gaan.
2) De fan zal heel vaak aanslaan dus een lawaai uit je notebook

Hoeveel weegt dat ding? Hoger dan 3kg? Ga je hem veel meenemen dan raad ik aan een notebook te zoeken die max 3kg weegt, je moet immers ook je boeken en dergelijke meenemen als je naar school gaat.

De grafische kaart is wel ok voor gamen, maar voor 1500 max heb je al een notebook met de beste kaart op dit moment. Das namelijk de Ati M9700 en in deze zit een Ati M9200.

Ik zie ook dat het scherm maar een maximale resolutie van 1024x768 (XGA) heeft, ik zou toch proberen voor een notebook te gaan die een hogere resolutie aankan.

Dus als je al deze aspecten voor lief neemt is het wel een leuke notebook.

Heb je de notebook best buy guide al eens bekeken?
[rml][ Notebook Best Buy Guide] juli 2004 - Inleiding[/rml]

Want voor 1500 euro heb je al een hele leuke Centrino notebook, zoals een Acer Aspire 20xx, Acer Travelmate 800x of een Asus M6000N of Asus M6000Ne.
Die hebben een betere grafische kaart, een cpu die misshien wel lager geclocked is maar qua performance zeer goed zijn. Een Pentium-M op 1,6GHz doet het bijvoorbeeld net zo goed als een Pentium4 mobile die op 2,6GHz geclocked is. Je kan langer op batterij werken en de notebooks zijn lichter van gewicht denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door FongWan op 03-09-2004 19:40 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Verwijderd

Topicstarter
na het lezen van die guide ben ik gestoten op deze laptop -> Acer Aspire 1511LMi
volgens 'mij' geschikt genoeg, alleen de grafishe kaart (GeForce FX Go5700) wat de laptop niet meer zo aantrekkelijk zou maken volgens de guide.
kan je me miss vertellen of het een groot verschil is met de ATI 9700?

dank bij voorbaat

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 20:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
domme vraag kheb het trug gevonde in de guide :)