Toon posts:

[Mandrake] Boot floppy maken*

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer mandrake te instaleren, maar dat lukt niet.
de cd moet opstarten vanaf me cd rom alleen ik kan me bios niet wijs maken dat hij eerst naar me cd rom moet kijken ipv naar me a drive.

ik moet nu het filetje cdrom.img kopieren op een a schijfje, dan me pc opstarten en vanaf de a drive moet dan me cd rom opstarten.
helaas.......het filetje is te groot voor de a schijf. (1.440 kb, a schijfje kan slechts 1.38 mb opslaan)
wat moet ik nu doen? heeft iemand een idee?
bedankt

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:52
Kijk eens of er een nieuwere bios te vinden is voor je pc. Kan zijn dat je dan wel van cd kan booten.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Als je de manual had gelezen, had je geweten dat die .img file een image is, dat je met een programma ruw naar de diskette moet schrijven (de formattering zit al bij de image in).
Probeer rawrite.exe eens als je windows gebruiker bent.

Verder hoort dit topic niet thuis in Software Algemeen. Hier op GoT hebben we een speciaal topic voor Non-Windows Operated Systems zoals Mandrake GNU/Linux:
Non-Windows Operating Systems

Lees vooral ook even de policy door van dit forum, want een topic als dit zal daar geen overlevingskans hebben, omdat uit de topicstart niet echt blijkt dat je zelf al moeite hebt gedaan om uit te vinden wat je precies moet doen.

[ Voor 62% gewijzigd door dawuss op 03-09-2004 20:43 ]

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
dawuss schreef op 03 september 2004 @ 19:21:
Als je de manual had gelezen, had je geweten dat die .img file een image is, dat je met een programma ruw naar de diskette moet schrijven (de formattering zit al bij de image in).
Probeer rawrite eens als je windows gebruiker bent.
juistem en wat betekend dat in het nederlands?
wat moet ik nou precies doen? ik heb dubbel geklikt op rawwritewin en daarna moest ik cdrom.img kopieren naar A.
dat lukt me dus niet, kan je het dan miskien makkeljker uitleggen alvast bedankt

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 19:24:
[...]

wat moet ik nou precies doen? ik heb dubbel geklikt op rawwritewin en daarna moest ik cdrom.img kopieren naar A.
dat lukt me dus niet, kan je het dan miskien makkeljker uitleggen alvast bedankt
Ik weet niet of rawritewin een soort grafische front-end (schil) is voor rawrite, maar open eens een Command Prompt door start->Run...->CMD te doen, ga in die command prompt naar de directory waar rawrite.exe staat, en voer rawrite.exe uit met de juiste parameters. Hoe dat moet kun je opmaken uit de meegeleverde README file of uit rawrite zelf. Als je dat niet lukt: Sterkte, je zult er nog een zware kluif aan krijgen om een Linux-based systeem draaiende te krijgen.

Succes!

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

• r5d
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

r5d

Read more, write less...

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 19:24:
[...]

offtopic:
Wat betekend dat in het Nederlands...?! Check eerst eens even je eigen taalgebruik |:(

Voor meer uitleg over het gebruik van rawrite check: http://www.fdos.org/ripcord/rawrite/ Daar zijn (volgens mij) ook grafische frontends te vinden

Later betaal je meer, maar dan heb je wel een gratis datalimiet....

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hoi ;) Dit topic hoort dus eigenlijk in NOS, maar daar krijgt ie een mooi slotje omdat we vinden dat je zelf wat initatief mag tonen. Lees de README eens door, blader eens door de documentatie op de mandrake site en als je het dan nog niet lukt, kijk eens of er een bios is waardoor je cd wel wil opstarten?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.