[XP] Speakers willen geen 5.1 sound maken met SB Live 5.1

Pagina: 1
Acties:

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-05 11:28
kheb er al eerder een paar topics over gehad maar wegens een paar probleempjes enz. enz. nu eindelijk dan het laatste topic :)

hier een samenvatting van het probleem en ik hoop dat eindelijk iemand het kan oplossen:

Ik heb een computer met windows xp en een SB live 5.1 Digital (OEM) geluidskaart die ik nieuw gekocht heb. toen ik nog mijn oude 20 gb HD had klikte ik de geluidskaart erin en hij werd gedetect, geinstalleerd en mijn 5.1 werktte.

Nu kocht ik laatst een nieuwe HD van 120 GB maar nu detecte hij mijn geluidskaart niet meer dus heb ik maar drivers gedownload (van die WDM dingen enz.) en toen werktte ze wel maar alleen de voorste 2 speakers....

Ik heb echt van alles geprobeerd, geluidsopties, drivers van 1e hd naar 2e gekopieerd met mydrives, bios gekeken, onbourd sound card uitgeschakelt enz. enz. enz. maar niks werkt gewoon.

ik dacht dus, misschien is de geluidskaart wel kapot ofzo, maar toen ik mijn oude HD er weer in deed werkte alles gewoon weer...hij gaf bij apparaatbeheer ook andere drivers aan (Sound Blaster Live series ofzo, terwijl bij de nieuwe Emu10k1 nog wat)

Heeft iemand dan eindelijk een oplossing? :)

Facts don't care about your feelings

Verwijderd

En als je je oude drivers weer eens instaleerd die je ook hebt gebruikt bij die 20 GB harddisk

• YoshiBignose
die waren automatisch gedetect zoals ik zei, en ze kopieeren met mydrivers luktte niet....

(kheb OEM, dan krijg je geen drivers)

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 03-09-2004 19:01 ]

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-10-2025

Furinax

It'll only hurt until you die

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 18:59:
En als je je oude drivers weer eens instaleerd die je ook hebt gebruikt bij die 20 GB harddisk
Indd dat moet werken. Ik heb zelf ook een 5.1 met windows XP en met de laatste drivers had ik ook alleen mijn voorste speakers. Als ik t geluid heel hard zette en t vermogen vol op mijn achterste speakers kwam er wel wat gesis uit maar dat was het dan ook.

Toen de drivercd gebruikt die erbij zat (1 versie driver ouder) en nu werkt t weer als een jekko

• YoshiBignose
juist maar ik heb dus geen driver cd erbij en ik had die full cd wel gedownload maar dan zegt ie: Couldn't detect a Sound Blaster card...

Verwijderd

Je kijkt wat voor modelnummer er op je kaart staan. Meestal is dat zoiets als CT4810, of SB9000. Dan ga je naar de site van Creative en je klikt daar op drivers. Dan zoek je op modelnummer. Probeer de drivers eens die je dan vindt...

• YoshiBignose
creative laat geen drivers meer van de site downloaden, alleen nog maar updates...

heeft iemand misschien nog goeie tips? niet die tips die ik al 10 keer heb moeten aanhoren...

Verwijderd

Furinax schreef op 03 september 2004 @ 19:02:
[...]Toen de drivercd gebruikt die erbij zat (1 versie driver ouder) en nu werkt t weer als een jekko
Zou jij deze drivers niet op een webhosting kunnen zetten zodat Yoshi ze kan downloaden. dan is hij als het een beetje mee zit in 1 keer klaar :)

• YoshiBignose
O-)

• Furinax

Furinax

sure,
Heb je een Creative 5.1 live? Lijkt me eigenlijk niet want die wordt niet automatisch herkend door windows...
Als je em wel hebt gooi ik de drivers wel op een hosting.
Kan je niet eens kijken bij Driverguide voor andere drivers?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien al eens gekeken op de site van de mobo fabrikant voor een bios update?

Heb op de site van Creative ook wel eens iets gelezen over firmware updates. Wellicht zou je daar weens kunnen kijken. Zou je ook even het exacte modelnummer, zoals ThE-BaKeR al noemde, willen vermelden? Dit maakt de herkenning iets makkelijker :)

Verder zou de verkoper van de computer je die driver moeten kunnen verschaffen:
If your Creative product came preinstalled or distributed with your computer system
If your Creative product came preinstalled or distributed with your computer system, then it is likely that you have an OEM (Original Equipment Manufacturer) product.

The primary source for support and warranty requests is the PC manufacturer who provided your Creative product.

Often the OEM (Original Equipment Manufacturer) customises Creative hardware and software for the specific system, and therefore is the correct resource for any technical support and warranty service requests .

OEM Customers can avail of Creative's comprehensive knowledgebase of frequently asked questions and our driver download service at any time.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• YoshiBignose
hmmm ik heb een SoundBlaster Live 5.1 Digital ja maar ik kocht hem als OEM (dus zonder cd en dood enzo, want je hij kon het toch automatisch detecteren (niet dus))

driverguide heb ik ook al geprobeerd maar dan zegt ie Can't find a SoundBlaster card on your computer....

Serial nummer: c6sb0229446001216x

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
YoshiBignose schreef op 05 september 2004 @ 10:21:
hmmm ik heb een SoundBlaster Live 5.1 Digital ja maar ik kocht hem als OEM (dus zonder cd en dood enzo, want je hij kon het toch automatisch detecteren (niet dus))

driverguide heb ik ook al geprobeerd maar dan zegt ie Can't find a SoundBlaster card on your computer....

Serial nummer: c6sb0229446001216x
Heb je al contact met de fabrikant van de pc gezocht? Die zou je de juiste driver moeten verstrekken. Staat deze niet op een of andere rescue cd :?

Het typenummer zoals door jou vermeld komt bij Creative niet voor.... Misschien is dit het serienummer? Er zou ook een nummer als bijv SB0123 ofzo op moeten staan, iets als model number :)

[ Voor 15% gewijzigd door sanfranjake op 05-09-2004 11:14 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• YoshiBignose
ja sb0220

en ik kocht hem los...

• Furinax

Furinax

Oke dit zijn de XP drivers van mijn 5.1 install cd (5.85MB)

http://home.kabelfoon.nl/~cipejoba/drivers_sblive_xp.zip

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Ik heb ooit eens gelezen dat sommige Live! kaarten (en andere Creative hardware) niet 100% aan de PCI standard voldoen, en dat dit conflicten kan opleveren met bepaalde VIA chipsets, maar ik weet er het fijne niet van. Mischien andere tweakers die hier meer van weten?

Verwijderd

weet je ook zeker dat je output in winamp mediaplayer of foobar ofzo op directsound staat?

• YoshiBignose
ik heb wel een via chipset idd maar ik heb gewoon de nieuwste hyperion drivers etc.

maargoed ik heb nu windows opnieuw geinstalleerd en als ik dan opstart dan vind ie dus geen geluidskaart alleen Multimedia-controller (met zo'n uitroepteken)...

wat is het beste om nu te doen?

edit: en oh ja furniax, die werken niet bij mij dus...maar ik zou het misschien nu kunnen proberen want ik heb nu alles geformateerd, maar als het fout gaat dan zit het voor eeuwig in die cache en detect ie het steeds en dat moeten we niet hebben...

edit2: er staat geen directsound dacht ik, alleen waveout ofzo...

edit3: goed het werkt alsnog niet, ik ben radeloos :'(

[ Voor 45% gewijzigd door YoshiBignose op 07-09-2004 16:40 ]

• J!M!B
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 16:42
Probeer deze drivers eens.
The kX Audio Driver is an independent WDM (Windows Driver Model) driver for all EMU10K1 and EMU10K2-based soundcards manufactured by Creative Technology Ltd. and/or E-mu Systems Inc., including the SoundBlaster Live! series, the E-mu Audio Production Studio (APS) card, and the Audigy / Audigy2 series of cards. (Full List).
Ik heb zelf ook een SB Live! Digital, maar deze drivers nog niet geprobeerd, kan je er dus verder ook weinig over vertellen, maar denk dat dit het "uit-checken" wel waard is.

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Had ook zo'n probleem. Alles goed, behalve dat m'n microfoon niet wilde werken.
Alle creative-shit er af, en dan opnieuw de juiste drivers erop.
De updates zijn overigens gewoon drivers met extra creative programma's als extra.

Daarna deed hij het weer bij mij.

Overigens moet je met die creative-drivers wel ergens je instellingen van 2 speaker naar 5.1 zetten, want anders gaat het nog steeds niet werken. Had je dat ook al geprobeerd?

[ Voor 28% gewijzigd door dmace op 08-09-2004 10:09 . Reden: extra info ]

>Select * FROM users WHERE clue > 0

Pagina: 1