Internet Explorer is dat dus niet?een beetje browser
toch duurt het erg lang.. is er niets met XML(heb ooit vaag gehoord)
Beetje vage post, laad je hem niet vanuit een template dan? Meestal stoppen browsers dat beter in hun cache.
Vaag.. ik zal het uitlegge:
Ik heb dus gewoon een tabellensite met een plaatje erin, dat plaatje is nogal groot, dus vraag ik of je hem bij elke refresh steeds moet downloaden, en of het niet kan of hij ook van de harde schijf geladen kan worden
Joris
Ik heb dus gewoon een tabellensite met een plaatje erin, dat plaatje is nogal groot, dus vraag ik of je hem bij elke refresh steeds moet downloaden, en of het niet kan of hij ook van de harde schijf geladen kan worden
Joris
Nee, want mensen hebben dat plaatje niet op hun schijf (uitgezonderd van tmp-inet-files). De browser hoort het zelf te cachen, tenzij je browser dat van jou niet mag of de server verkeerde headers meegeeft.
(klik)
(klik)
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Waarom zet je alleen dat plaatje dat niet op andere webspace (van je provider ofzo), en dan een link vanaf je website naar het externe plaatje? 
Of denk ik nu te simpel?
Of denk ik nu te simpel?
What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!
Dan word ie dus toch nog steeds bij elke refresh gedownloadWaarom zet je alleen dat plaatje dat niet op andere webspace (van je provider ofzo), en dan een link vanaf je website naar het externe plaatje?
Moet je dan iets apparts instelle in je apache-config? Of een scriptje in je website(php) gooien?tenzij je browser dat van jou niet mag of de server verkeerde headers meegeeft.
Joris
Ja, maar daarom moet je hem dan ook op andere webspace zetten, die NIET traag is. Dan komt het plaatje niet over jou verbinding, maar over de verbinding die wel snel is, en dus duurt het dan niet langDJ_Jorizzz schreef op 03 september 2004 @ 21:09:
[...]
Dan word ie dus toch nog steeds bij elke refresh gedownload
Dus is er geen manier om het plaatje dus op de harde schijf van degene die de site bezoekt opslaat.. dan maar op een snelle host inderdaad.. en kwaliteit van plaatje misschien iets minder zetten
thnxs iig
thnxs iig
Als je PHP kan draaien, zou je wat cache-headers eruit kunnen gooien (http://nl.php.net/header).
Dat gepraat over een snellere host is deels onzin. De topicstarter heeft het over een trage verbinding van de kant van de gebruiker, die wordt niet sneller doordat het plaatje op een andere host staat. De kwaliteit verlagen (en dus kB) werkt echter wel.
Dat gepraat over een snellere host is deels onzin. De topicstarter heeft het over een trage verbinding van de kant van de gebruiker, die wordt niet sneller doordat het plaatje op een andere host staat. De kwaliteit verlagen (en dus kB) werkt echter wel.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
ExcusesPrammenhanger schreef op 03 september 2004 @ 21:37:
Mijn fout!
Verwijderd
De browser cached automatisch je afbeelding bij een eerste keer inladen. Dat doet die echter niet als de gebruiker in zijn settings van zijn browser heeft aangegeven dat de cache niet gebruikt moet worden "every visit to the page". Standaard staat deze echter aan, en zou je je geen zorgen moeten maken.
Voor de rest weet ik niet wat voor logo het is, maar 50kb lijkt me kleiner te kunnen. Maar dat hangt van kleurgebruik, dimensies, opties, bestandsformaat, en compressie af.
Voor de rest weet ik niet wat voor logo het is, maar 50kb lijkt me kleiner te kunnen. Maar dat hangt van kleurgebruik, dimensies, opties, bestandsformaat, en compressie af.
Pagina: 1