Winroute en Externe COM1 modem met wanadoo

Pagina: 1
Acties:

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik gebruik al tijden Winroute om mijn Essent connectie te sharen. Dit werkt perfect. Nu wou ik bij een mede-tweaker ook even zijn verbinding sharen met Winroute, maar dit wil niet functioneren:

Hij heeft een COM1 externe modem met een Wanadoo Abonnement via de kabel. Nu is het vreemde dat, zodra hij Winroute heeft geïnstalleerd en reboot, hij geen connectie meer heeft met internet. Alles staat naar mijn mening goed ingesteld, de NIC heeft op de server een vast IP en NAT staat aan op de modem.

Wat doe ik fout?

ps: er worden nog geen IP's met de DHCP uitgedeeld, maar dan zou je nog moeten kunnen intersnerten op de server.

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• dreambofh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 20:08
Moest er niet toevallig voor dat kabelmodem een pakketje geinstelleerd worden om op internet te kunnen?

Een soort pakketje dat een PP verbinding maakt via je kabelmodem op je ComPoort.

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03
Nee ik hoefde alleen de modem te installeren.

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Ik draai hier ook winroute met een casema modem :( op de com1. Werkt prima! (voor zover dan kan met casema).

Check ff of je in de inferface table wel en externe adapter ziet staan...

Welk OS heb je trouwens, winME geeft nogal wat problemen namelijk....

Vertalen.nu

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Ik heb met mijn casemamodempje geen permanente verbinding (nou ja, bijna permanent).

Ik moet gewoon via een dialup connectie connecten..

• mossel
  • Niet online
Je ziet bij de Interface Table NIC en Externe Adapter. NAT alleen aan op Externe Adapter...

• jeepey
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:58
Je moet idd wel een dial-up verbinding maken...(inbellen) Maar ik neem aan dat je die al had voordat je winroute installeerde.

Geef anders ff aan wat er precies fout gaat, wil die niet inbellen of aanmelden ofzo?

Vertalen.nu

• mossel
  • Niet online
Gewoon geen connectie meer met het internet. Je kan niets meer pingen, helemaal dood. Zodra je winroute afsluit functioneert het zaakje gewoon weer.
Met Wingate werkt het wel, alleen we komen er niet uit hoe je dan Napster achter Wingate kunt gebruiken, iemand?

• The_Ghost
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-01-2021

The_Ghost

To beer or not to beer........

ja... werkt hetzelfde als analoog modem... ff dial-up; dubbelklik.. tada...
of winroute instellen op persistent connection (moet je ingeven welke dial-up IF ie moet pakken)
Werkt als een zonnetje...

Ik heb winroute gebruikt met de ISDN en supernep; werkte op exact dezelfde manier..

Get your copy of the web: 'copy http://*.* a:'

Verwijderd

winroute gooit alles dicht als er errors zijn / de trial periode verlopen is.

dat is het probleem; als hij geen errors geeft bij de error logs, moet je 'm registreren (*kuch* :D)

• mossel
  • Niet online
dat is al gebeurd...

Pagina: 1