Toon posts:

Computer gaat uit tijdens games.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb rond gekeken maar ben datgene wat mij overkomt niet tegengekomen.

Ik heb vorige week mijn systeem geupgrade naar een athlon64 3000+. Ik maak nog steeds gebruik van mijn Radeon 9700.

Het probleem is dat mijn computer spontaan uit valt in C&C Generals, Far Cry en met 3DMark03. Dit zijn de enige 3D applicaties momenteel op mijn nieuwe systeem.

Ik kan de hele dag muziek luisteren/maken, internetten, briefjes typen en er gaat niks mis. Ook heb ik een CPU stress test gedraaid. Mijn processor wordt maximaal 47 graden en computer crashed niet. Ook heb ik memtest86 gedraaid en daaruit mag ik concluderen dat er niks mis is met mijn Twinmos 512Mb DDR reepje.

Kent iemand dit probleem, heeft iemand een oplossing/sugestie, dan hoor ik het graag!

AMD64 3000+ default setting
512MB DDR PC3200 Twinmos default setting
ASUS K8V Deluxe
Radeon 9700 128MB default setting (cat 4.7, 4.8 en beta 4.9 geeft zelfde probleem)
SB Audigy2 ZS
Linksys Wireles ethernetcard
Maxtor 120GB S-ATA
Q-Tec 400 watt dual fan (volgens een groot aantal mensen in deze thread de hoofdverdachte.. en dus niet zoals ik eerder melde 450 watt.. foutje)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 04:15 . Reden: uitgebreide systeem specs ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat je voeding het niet helemaal trekt, aangezien je net geupgrade hebt word er ook meer van je voeding gevraagt, helemaal als je aan het gamen gaat want dat word je voeding meer belast

dus als je er nog 1tje hebt liggen probeer die eens

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Je kunt misschien ook eens proberen om te 'underclocken', je processor langzamer laten lopen dan hij kan (zo langzaam mogelijk) en je Radeon 9700 ook langzamer zetten. Dan wordt er wat minder van je voeding gevraagd en kun je meteen weten of dat het probleem is.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Verwijderd

PilatuS schreef op 03 september 2004 @ 18:53:
ik denk dat je voeding het niet helemaal trekt, aangezien je net geupgrade hebt word er ook meer van je voeding gevraagt, helemaal als je aan het gamen gaat want dat word je voeding meer belast

dus als je er nog 1tje hebt liggen probeer die eens
Hij kan wel dingen doen, maar niet gamen...
Lijkt me sterk dat z'n voeding dat niet trekt.
Wat voor een voeding heb je eigenlijk?
;)

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57
echter met een game stress je behalve je cpu ook je grafische kaart, waardoor je dus WEL meer verbruikt ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 09:36

De Nelis

en anders maar niet...

Ik heb dit probleem ook gehad met mijn radeon 9700, na enige tijd rotzooien kwam ik erachter dat het met de omegadrivers opgelost was.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
juist als ie gaat gamen vraagen de cpu en gpu veel meer van de voeding dan bij "idle" draaien en daardoor klapt ie (denk ik) eruit

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-08 19:34
Ik zou inderdaad eens proberen om een andere voeding van iemand te lenen.

• falcon2001
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb hetzelfde gehad, bij mij klapte hij er ooki steeds uit bij games. Na een extra voeding erbij pluggen was het probleem over. Wist toen dus dat het aan de voeding lag en na een zwaardere voeding gekocht te hebben was het probleem verholpen.

Be Very Very VERY omygodcall911 Careful Mijn Specs.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Als je ook 3d mark even draait. Die is ook nogal belastend. dan weten we iets meer :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
metal14 schreef op 03 september 2004 @ 22:49:
Als je ook 3d mark even draait. Die is ook nogal belastend. dan weten we iets meer :)
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 18:50:
Het probleem is dat mijn computer spontaan uit valt in C&C Generals, Far Cry en met 3DMark03.
:X

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Maar welke voeding hebbie nah???

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Topicstarter
Wauw, super bedankt voor alle reacties tot dusver. :)
Ik heb een Q-tec 450 watt dual fan. Opzich zou je mogen verwachten dat deze het moet trekken, helemaal als je je bedenkt dat ik slechts 1 harddisk en 1 cd-rom speler er bij heb... maar... het is een Q-Tec. (goedkoop) dus misschien toch eens idd een andere proberen.
Je kunt misschien ook eens proberen om te 'underclocken', je processor langzamer laten lopen dan hij kan (zo langzaam mogelijk) en je Radeon 9700 ook langzamer zetten. Dan wordt er wat minder van je voeding gevraagd en kun je meteen weten of dat het probleem is.
Nog niet geprobeerd.. maar het kan idd geen kwaad om even uit te testen.... draai de videokaart wel ff op 200core/200mem... dat is een behoorlijke underclock :+ en ik zal eens kijken of ik mijn athlon64 onder de 2ghz kan laten draaien.
Ik heb dit probleem ook gehad met mijn radeon 9700, na enige tijd rotzooien kwam ik erachter dat het met de omegadrivers opgelost was.
Geprobeerd met de nieuwste Omega driver die is gebasseerd op cat. 4.8 Ook dan heb ik hetzelfde probleem :'(

En er zijn nog een aantal mensen die me een andere/betere voeding aanraden... dus dat zal ik dus zeker even proberen.

Nogmaals super bedankt mensen!

Verwijderd

Topicstarter
metal14 schreef op 03 september 2004 @ 22:49:
Om even op 3DMark03 terug te komen. Ik heb mijn systeem hiernaast me op het bureau open staan, en de eerste scene met die vliegtuigen overleeft ie wel... maar wat me opvalt is dat ik een vaag soort van gepiep kan horen, wat voor mijn gevoel ergens bij m'n processor of geheugen vandaan komt... heeeeel appart. (en nee... 't is niet een cooler of harddisk.).. iemand ervaring hier mee?

Verwijderd

Wat is je kast temperatuur ? ik heb het een aantal keer meegemaakt dat pc's zo heet werden dat de voeding spontaan zijn thermische beveiliging aanschakelde met als gevolg dat het hele systeem uit klapte.
Een nieuwe voeding en betere koeling kunnen in zo'n geval inderdaad helpen.
Het gepiep kan van de voeding komen of van andere componenten die te heet worden. Vooral te hete condensatoren maken een erg leuk geluid.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 23:03 ]

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Tegenwoordig kunnen de "goedkope" voedingen het niet meer aan. Tenzij je volgens mij ergens boven de 500watt zit. Dus ik denk toch echt dat je beter al je spec's in de het algemen topic kan zetten van welke voeding ik het beste kan aanschaffen. Als de jongens even willen helpen welk topic dat is- sorry meisjes mogen ook ;) - (is volgens mij al topic deel 6 van :+ ).

[ Voor 8% gewijzigd door Ventrigo op 03-09-2004 23:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 23:01:
Wat is je kast temperatuur ? ik heb het een aantal keer meegemaakt dat pc's zo heet werden dat de voeding spontaan zijn thermische beveiliging aanschakelde met als gevolg dat het hele systeem uit klapte.
Een nieuwe voeding en betere koeling kunnen in zo'n geval inderdaad helpen.
Het gepiep kan van de voeding komen of van andere componenten die te heet worden. Vooral te hete condensatoren maken een erg leuk geluid.
Mijn kast wordt niet zo warm, heb twee 80mm casefans.. en nu heb ik mijn kast trouwens ook open staan.. Volgens Asus Probe is mijn moederbord 37 graden.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ja niemand wilt onverwachte kosten. Maar als je toch gaat upgraden is het altijd wel even handig of het wel "past" in je kast. En je niet weer tot je volgende salaris dag moet wachten ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door Ventrigo op 03-09-2004 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb zojuist Aquamark3 eens even aan de tand gevoeld.
De 1e run was er niks aan de hand en kreeg ik een score van 34K. Ben even op internet gaan kijken of die score een beetje ok is, en ik mag zeker niet klagen. :)

Toen liet ik 'm nog een keertje draaien en na anderhalve minuut was 't weer "plof".. computer uit. :/

Ik zit er dus nu ook aan te denken dat het gewoon mijn voeding is die 't niet trekt... maar dat kan dus eigenlijk alleen maar als mijn nieuwe athlon64 3000+ meer watt verbruikt dan een athlon 2100+ @1.9ghz.

Maaar... ik heb zojuist Far Cry even gedraaid en dit spel gaf artifacts! Dit is nieuw voor mij. Hieruit zou je weer kunnen concluderen dat het toch de videokaart is... of een te slappe voeding moet de reden kunnen zijn voor die artifacts.. dat weet ik dus niet... al met al ging mijn computer 2 minuten weer vanzelf uit.

Cpu is 48 graden geweest max, moederbord 38.. dus dat klinkt wel gezond verder lijkt me.

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Volgens mij kom je nu zelf tot de redenatie dat het toch je voeding kan zijn ;) . Maar zoals je zegt af en toe wel en af en toe niet. Het is bijna het zelfde als een batterij die bijna leeg is. Op een gegeven moment is het uit met je MP3-speler. Zet je em 10 seconden later weer aan dan doet tie het weer. Dus ja denk dan toch dat het aan je PSU ligt.

• Wouter06
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 18:51
Kijk eens in je bios of daar de functie niet aanstaat, dat je pc afsluit bij een bepaalde temp...

die moet je dan afzetten B)

• wvdburgt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:32

wvdburgt

MacOS all the way baby!

raar dat jouw voeding het moet afleggen terwel ik met mijn chieftec 360 watt wel een amd 64 3200+ en een r9700 pro kan trekken. ook heb ik heel wat meer zoals 3 schijven en 2 branders( 1 dvd en 1 cd) . ander zijds schijnt chieftec erg goed te zijn haha. ik heb deze topic even gebookmarked want ik wil toch wel weten of et opgelost word. wat je kan proberen is om eventjes je cd drive en alle andere onnodige dingen eruit te halen, miss ook wat casefans and stuff.

AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Een Chieftec is niet te vergelijken met een Q-tec ;) (helaas niet :p ) . Dus ja het enige wat je nog kunt doen is het nodig lostrekken zoals al werdt gezegt en het opnieuw blijven proberen. Dan kom je echt te weten of het aan je voeding ligt. Is ook een troubleshoot guide voor maar weet niet waar(nooit gelezen :+ ,want heb em nog nooit gebruikt).

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08 20:45
ik had 3 jaar geleden zelfde problemen (elke keer 1 tot 5 minuten in een spel en spontane reboot) en na veel getest bij een pcshop en na elk onderdeel verwisseld te hebben bleek het het moederbord te zijn. Is me niet verteld wat het precies was maar het kan dus wellicht je mobo zijn

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:57
Ik denk zoals je zelf al zegt dat het handig is als je even een voeding "leent" van iemand. Want als hij dan nog steeds spontaan uitvalt weet je iig dat je "nog" geen nieuwe voeding hoeft te kopen. Anders kun je ook nog proberen of je even een videokaart van iemand kan lenen? Mja..als niks van alles werkt is de laatste mogelijkheid terug naar de winkel, en daar op de testbank proberen....

[ Voor 4% gewijzigd door LuPo op 04-09-2004 08:31 ]

11.455 Wp PV | 48 kWh thuisbatterij | VW ID.7 Tourer Pro LE '25

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:27
Heb je de koeler goed op de processor gemonteerd?
Kijk daar nog maar eens goed naar.

Verwijderd

Topicstarter
lammmetak schreef op 04 september 2004 @ 00:29:
......wat je kan proberen is om eventjes je cd drive en alle andere onnodige dingen eruit te halen, miss ook wat casefans and stuff.
Goed idee, zal 't eens proberen.

Ik ga trouwens maandag een sterke voeding proberen van een vriend van me, volgens hem moet die 't makkelijk kunnen trekken. (Antec Truepower 380 watt)

Verwijderd

Topicstarter
mark_vs schreef op 04 september 2004 @ 09:39:
Heb je de koeler goed op de processor gemonteerd?
Kijk daar nog maar eens goed naar.
Ziet er goed uit, heatsink wordt ook warm (wat al aangeeft dat ie dus contact maakt) en bovendien is mijn processor niet boven de 48 graden celcius geweest nog...

Maar iig bedankt voor de tip.

Verwijderd

Topicstarter
Hertog_Martin schreef op 04 september 2004 @ 08:27:
ik had 3 jaar geleden zelfde problemen (elke keer 1 tot 5 minuten in een spel en spontane reboot) en na veel getest bij een pcshop en na elk onderdeel verwisseld te hebben bleek het het moederbord te zijn. Is me niet verteld wat het precies was maar het kan dus wellicht je mobo zijn
Oh oh.... ik hoop toch echt mijn voeding... ahoewel... een nieuwe goede voeding kost me zo'n 8 tientjes... als m'n moederbord kapot is dan heb ik gewoon garantie...

We zullen zien.

Verwijderd

Topicstarter
LuPo schreef op 04 september 2004 @ 08:31:
Ik denk zoals je zelf al zegt dat het handig is als je even een voeding "leent" van iemand. Want als hij dan nog steeds spontaan uitvalt weet je iig dat je "nog" geen nieuwe voeding hoeft te kopen. Anders kun je ook nog proberen of je even een videokaart van iemand kan lenen? Mja..als niks van alles werkt is de laatste mogelijkheid terug naar de winkel, en daar op de testbank proberen....
Ik ga idd een voeding lenen (Antec Truepower 380 watt) en van die zelfde vriend een nVidia GF4 Ti4200.... maandag moet ik dus echt weten wat de oorzaak is van de spontane shutdown.

Ik laat het jullie weten.

• PsYcHoPunK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:43
Alhoewel bij jouw het geheugen geen problemen geeft zou ik toch kijken naar de combinatie van asus k8v en twinmos. Het is namelijk bekend dat deze twee totaal niet met elkaar kunnen opschieten. Ik heb ook diverse problemen gehad met deze combinatie (niet speciek jouw probleem gehad). Maar wellicht werkt het bij jouw wel naar behoren. Maar mocht je in de gelegenheid zijn probeer dan eens ander geheugen erin te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
PsYcHoPunK schreef op 04 september 2004 @ 15:10:
Alhoewel bij jouw het geheugen geen problemen geeft zou ik toch kijken naar de combinatie van asus k8v en twinmos. Het is namelijk bekend dat deze twee totaal niet met elkaar kunnen opschieten. Ik heb ook diverse problemen gehad met deze combinatie (niet speciek jouw probleem gehad). Maar wellicht werkt het bij jouw wel naar behoren. Maar mocht je in de gelegenheid zijn probeer dan eens ander geheugen erin te zetten.
Hier heb ik dus ook even aan gedacht, dat de combinatie misschien voor problemen kon zorgen... heb wel het dimmetje al even in een ander slot gezet maar dat mocht niet baten. Ook hiervoor heb ik een vriend van me benaderd om zijn geheugen eens te mogen gebruiken. Maaaaaar... hij heeft 2x 256Mb Kingston PC3200 geheugen en volgens mij is dat ook niet de perfecte combinatie met mijn moederbord dus of het wel zinvol is om te testen... we zullen zien.

Bedankt iig voor je reactie!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

de voeding die je kan lenen kan idd goed uitsluitsel geven of het aan de voeding ligt. De Antec truepower 380 W levert gegarandeerd voldoende vermogen. Ga niet de voeding en videokaart tegelijk uitwisselen. Probeer eerst alleen de voeding en ga dan een tijd testen. Pas dan overwegen de videokaart te wisselen.

Verwijderd

Topicstarter
Hann1BaL schreef op 04 september 2004 @ 15:20:
de voeding die je kan lenen kan idd goed uitsluitsel geven of het aan de voeding ligt. De Antec truepower 380 W levert gegarandeerd voldoende vermogen. Ga niet de voeding en videokaart tegelijk uitwisselen. Probeer eerst alleen de voeding en ga dan een tijd testen. Pas dan overwegen de videokaart te wisselen.
Goede tip van je maar dit was ik idd al van plan.. Een fout moet je opsporen door steeds 1 dingetje uit te gaan sluiten... ik zal zeker de voeding als eerste proberen, aangezien ik vermoed (door alle reacties in deze thread) dat de voeding de boosdoener is.

Eigenlijk hoop ik dat het mijn voeding is en niet mijn videokaart, aangezien ik geen garantie meer heb op mijn videokaart (heb die kleine ventilator er af gehaald en hij wordt nu gecooled door een 80mm Papst fan. (cooled echt heel goed hoor, dat is zowieso geen probleem.) Dat ik geen garantie heb op mijn voeding boeit me veel minder... koste toch al geen fluit.

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15:36
Ik heb 2x een pc gehad die tijdens zware 3D applicaties veel te warm werd zodat de pc zichzelf uitschakelde, daar waren 2 opties voor

Kast open, ventilator ervoor (baggeroplossing maar goed voor een test)
Aantal normale fans inbouwen en zorgen dat er een GOEDE airflow door de kast kan, dus niet dat je IDE kabels (als je geen ronde hebt) de airflow blocken.

Verwijderd

Een vriend van me had een paar weken geleden hetzelfde. Systeem crashte als ie een spel startte. Bleek dat de fan op zijn Radeon niet draaide! Videokaart blijft koud bij 2d en gaat koken bij 3d.
Controleer de fan eens!

Verwijderd

Topicstarter
Suicyder schreef op 04 september 2004 @ 18:39:
Ik heb 2x een pc gehad die tijdens zware 3D applicaties veel te warm werd zodat de pc zichzelf uitschakelde, daar waren 2 opties voor

Kast open, ventilator ervoor (baggeroplossing maar goed voor een test)
Aantal normale fans inbouwen en zorgen dat er een GOEDE airflow door de kast kan, dus niet dat je IDE kabels (als je geen ronde hebt) de airflow blocken.
Ik heb mijn kast bijna altijd open (gelukkig erg stil :) ) maar ook met kast dicht wordt ie niet erg warm hoor, heb 2x 80mm casefans er in hangen voor de warmte afvoer. En wat die IDE kabels betreft, daar moet ik idd nog even iets voor regelen want mijn cd brander zit nog op zo'n ruimte in beslag nemende IDE kabel. Mijn harddisk is S-ATA dus dat zit wel goed wat kabel betreft. :)

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

nwagenaar

God, root. What's the differen

Dit soort problemen heb ik dus ook gehad met mijn AMD Athlon64 systeem en ik had ook een QTEC 450W voeding. Uiteindelijk bleek dit inderdaad te liggen aan mijn voeding. Na het plaatsen van een Antec TruePower 480W was er geen enkel probleem meer.

Je zou ook kunnen kijken naar een tweetal andere opties:

1. Uitschakeling van Cool and Quiet;
2. Vervanging van je geheugen door een ander merk (advies : Kingston of Corsair);

De 1e optie treed voornamelijk op bij gebruik van twee modules icm Cool and Quiet. Bij gebruik van twee modules, Cool and Quiet en AMD driver heb ik enorme rare stabiliteits problemen meegemaakt op mijn Epox K8DA3+. Aangezien jij één module hebt zal dit waarschijnlijk niet het probleem zijn maar testen kan nooit kwaad :Y)

De 2e optie heeft te maken met je TwinMOS geheugen. Vele S754 mobo's hebben problemen met TwinMOS. Veel stabiliteits problemen zijn dan het gevolg (gebruik voor de gein de search maar eens). Ik gebruik sinds lange tijd Kingston ValueRAM en Kingston HyperX en heb deze problemen nooit ondervonden. De meeste personen lostten de stabiliteitsproblemen op door hun TwinMOS geheugen om te zetten naar een ander merk. Ik heb in ieder geval weinig problemen gezien met Kingston geheugen icm Athlon64 moederborden.

Eventueel kun je ook proberen om meer vdimm toe te passen (2.6 of 2.7 volt) aangezien dit ook wel eens kan helpen :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:58:
Een vriend van me had een paar weken geleden hetzelfde. Systeem crashte als ie een spel startte. Bleek dat de fan op zijn Radeon niet draaide! Videokaart blijft koud bij 2d en gaat koken bij 3d.
Controleer de fan eens!
Ben eens gaan controleren hoe warm mijn videokaart werd (op de tast) en ik moet zeggen dat ik erg geschrokken ben!! Ik heb er onder een 80mm Paps case fan (die staat op mijn SB audigy ;) en wat bleek nou.. die stond lichtelijk schuin richting het moederbord te blazen.... en mijn vermoeden is dat de warme lucht er op een of andere manier toch bleef hangen want mijn videokaart was een gloeiplaat! Heb geen temperatuurmeter ofzo maar boven de 60 graden was 't toch zeker wel!

Heb de constructie ondertussen aangepast en er is nu een veel betere airflow bij mijn videokaart... dus.. ik ga weer even testen!

Thanks.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal vergeten te melden, en zeker wel belangrijk: Ik heb geen Q-Tec 450 watt maar een 400 watt!! Kwam ik vandaag achter toen ik 'm uit mijn kast had geschroefd om alle specs even te bekijken.... geen idee waarom ik dacht dat ie 450 watt was... foutje. :?

Verwijderd

Topicstarter
nwagenaar schreef op 04 september 2004 @ 23:38:
Dit soort problemen heb ik dus ook gehad met mijn AMD Athlon64 systeem en ik had ook een QTEC 450W voeding. Uiteindelijk bleek dit inderdaad te liggen aan mijn voeding. Na het plaatsen van een Antec TruePower 480W was er geen enkel probleem meer.

Je zou ook kunnen kijken naar een tweetal andere opties:

1. Uitschakeling van Cool and Quiet;
2. Vervanging van je geheugen door een ander merk (advies : Kingston of Corsair);

.........Eventueel kun je ook proberen om meer vdimm toe te passen (2.6 of 2.7 volt) aangezien dit ook wel eens kan helpen :)
Ik heb 2x 256MB Kingston PC3200 reepjes van een vriend in huis. Maar ik ga 't morgenvroeg testen, we gaan nu de stad in voor een biertje... ik heb de computer genoeg aandacht gegeven vandaag.. 't is mooi geweest.

He bedankt voor je reactie en bij deze alle anderen trouwens ook super bedankt, ik heb echt veel tips gekregen!! Toppie! _/-\o_

Verwijderd

laat je dan ons nog wel even wat het is ? We zijn allemaal razend benieuwd !!!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 02:28:
laat je dan ons nog wel even wat het is ? We zijn allemaal razend benieuwd !!!
Maar natuurlijk! :)

offtopic:
maar ik ga eerst even snurken.. ben moe...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist ander geheugen geprobeerd in mijn systeem. (Kingston ValueRAM KVR400X64C3 256MB PC3200)

Probleem is niet verholpen... (heb er 2 reepjes van, heb ze 1 voor 1 getest in zowel slot1 als in slot2)

Ik ben trouwens wat gaan rondsnuffelen maar ik ga vrijwel zeker mijn voeding vervangen door een Tagan 380 watt. Volgens veel mensen/reviews een hoge kwaliteit voeding die ook nog eens heel geruisloos zijn werk kan doen. :)

Mijn huidige 400watt Q-tec is gewoon niet goed, daar ben ik na het lezen van wat threads op GOT wel achter gekomen. :'(

Maarja.. morgen heb ik de kans om een Antec 380 watt te proberen dus... dat moet het een en ander duidelijk zien te maken.

I keep you posted.

Verwijderd

Topicstarter
Kleine update:

Ik heb mijn Twinmos geheugen van 400mhz naar 333mhz gezet en de CL van 2.5 naar 3.

Ik ben toen 3DMark03 gaan draaien en ik moet zeggen dat ik nog nooit zover ben gekomen met mijn amd64 config... waar hij normaal binnen 2 minuten uitviel hield hij het nu alle game tests vol.. tijdens de eerste cpu test viel ie helaas toch uit. :/

Toeval of niet?

Edit: Heb ondertussen ook een Samsung geheugen reepje mogen proberen. Probleem niet opgelost.. Kan niet wachten tot ik die andere voeding even kan proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allen _/-\o_ _/-\o_

Waar de meesten van jullie gelijk al aan dachten is inderdaad het geval bij mij. Mijn huidige voeding is BRAK!

Ik heb vandaag mijn systeem mogen aanschouwen zoals het hoort: ROCK SOLID!!
Dit omdat ik even een voeding van iemand anders heb kunnen lenen.

Binnenkort mag ik me de gelukkige eigenaar noemen van een TAGAN 380 of 480 watt voeding. :*) :*)

Nogmaals iedereen bedankt!!!! _/-\o_

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 23:32 . Reden: dom tiep foudje ]

Pagina: 1