PC loopt steeds vast

Pagina: 1
Acties:

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben geen echte computerkenner, maar zit wel met een probleem. Mijn pc loopt na verloop van tijd steeds vast. De ene keer sneller dan de andere keer (soms na 5 minuten, soms na een uur of nog langer). Ik kan dan helemaal niets meer doen, het pijltje van de muis beweegt ook niet meer (nee, het ligt niet aan mijn muis). Het beeld blijft dan gewoon zo staan en er verandert niets meer. Je hoort de kast nog wel gewoon herrie maken, maar je kan verder niets. De pc is een Micromaxx BlackTower van de AH, deze dus: http://www.ah.nl/multimed...8&trg=multimedia/index.pc

Weet iemand wat het probleem is? Is het de voeding of is het iets heel anders? En is het zelf te verhelpen? Alvast bedankt.

• Big Joe
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-01 17:55
Dit hoort meer thuis in 1 van de andere subforums denk ik. Heb je al een Windows reinstall geprobeerd? Heb je al op virussen/adware gescanned? Wat zeggen de windows logs? Dit kan aan een heleboel dingen liggen.

• Stephan11117
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:41
Ik heb exact hetzelfde probleem als de TS. Ik heb al een nieuwe videokaart en een nieuwe voeding aangeschaft, beide met geen resultaat.
Volgens NOD32 en AdAware is mijn systeem virus en spyware vrij.

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-01 10:17

Guldan

Thee-Nerd

heb je al gekeken hoe heet de cpu word. Voor hetzelfde geld word deze te warm en loopt de computer daardoor vast. ook kun je ff een tooltje zoals memtest draaien om je geheugen te testen. dit zijn meestal de andere dingen die rare vastlopers veroorzaken op je voeding na.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?