Toon posts:

openen borderless window vanuit extern programma

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Allereerst wil ik even zeggen dat ik niet weet of mijn topic wel op zijn plaats is hier aangezien ik helemaal niet weet hoe ik mijn vraag eigenlijk moet duiden/omschrijven.

Het gaat om het volgende. Vanuit een extern programma (dus geen browser) wil ik graag een foto kunnen openen en deze foto mag niet worden geopend met de standaard viewer die op een workstation is geinstalleerd.

Ik heb al reeds gezocht naar freeware viewers (stormview, Irfan ect) maar deze voldoen niet helemaal.

Is het mogelijk dat ik vanuit mijn externe programma een browser windwoowtje open, zonder buttons ect, waarbij ik ook kan aangeven wat de standaard size van deze window is en dat de pic ook 'ge-fit' wordt?

Misschien dat iemand mij op weg kan helpen in welke richting te zoeken.

Verwijderd

je kan waarschijnlijk het beste dan zelf een programma schrijven want aan zoveel eisen voldoen niet veel programmas

en zelf maken is zo gebeurd

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zelf maken is onmogelijk voor mij:)

Ik zie tijdens het browsen wel eens een pagina waar dan gelinkt wordt naar een nieuw klein venstertje (vaste afmetingen, zonder buttons ect) waar een 'fittend' jpg-je in staat. Zoiets zoek ik, alleen moet dat venstertje geopend worden vanuit een extern programma (geen browser).

edit: hoe ' makkelijk' is het zelf te maken dan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 18:37 ]

Verwijderd

ik zou het ook in het programma zelf maken, heb je alles in de hand

welke taal ben je bezig? zoek even in de help over het openen van windows en over een of ander plaatjes object.

Overigens is dit denk ik meer een vraag voor de buren...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 18:48:
ik zou het ook in het programma zelf maken, heb je alles in de hand

welke taal ben je bezig? zoek even in de help over het openen van windows en over een of ander plaatjes object.

Overigens is dit denk ik meer een vraag voor de buren...
Ik vraag dit voor een ander persoon die zelf alles geprobeerd heeft om dit binnen zijn eigen taal op te lossen maar dit is helaas niet gelukt. De taal weet ik niet.

Maar is het ueberhaupt mogelijk om vanuit een ander programma zo klein venstertje te open/aan te sturen zoals dat gebeurt binnen een browser? En in welke hoek moet ik dat zoeken, Java, Javascript...??

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 12:10

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de boderless windows waren toch al sinds SP1 eruitgehaald (was nl een bug; het openen van een fullscreen-venster en die dan resizen, dat moet eventueel ook in VB te doen zijn)

als je echter je eigen software maakt, lijkt het me ook een prima optie om zoiets zelf te scripten, ik dacht dat Delphi hiertoe wel mogelijkheden had (je gebruikt dan wel de browser, maar roept deze binnen een eigen venster aan)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Verwijderd

in delphi maak ik dan gewoon zelf een venster en stop daar een plaatje in. Er zijn wel componenten te vinden voor een chromeless window en een image component zit er al standaard in

in andere talen zal je wel iets vergelijkbaars kunnen doen.

Volgens mij omzeil je zo eigenlijk alleen maar je probleem

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gebeld met m'n maat en die heeft me verteld dat ie in WOW-cobol werkt (windows cobol??) en deze kan binnen z'n eigen taal alleen een bmp verwerken.

Het begint nu wel erg off topic te worden (en excuses voor m'n amateuristich taalgebruik) maar wat is volgens jullie de meest simpele oplossing (zonder extra tools/programma's te gebruiken) om vanuit deze taal een nieuw venster met een jpg'je te openen?

Met de search heb ik het volgende gevonden:

<script language="Javascript" type="text/javascript">
imagename='';
function vergroot(beeldnaam)
{
OpenWin = this.open("","GrootVenster","toolbar=no,menubar=no,location=no,scrollbars=no,resizable=no,status=no,width=xxx,height=xxx,left=241,top=200");
imagename = beeldnaam;
setTimeout('update()',500)
}
function update()
{
doc = OpenWin.document;
doc.write('<HTML><HEAD><TITLE>xxx<\/TITLE><\/HEAD><BODY bgcolor="#xxxxxx" onBlur="self.focus()">');
doc.write('<center>[img]"'[/img]');
doc.close();
}
</script>

link:
<a onclick="javascript:vergroot ('foto.jpg');" href="javascript:void(0);">[img]"xxx"[/img]</a>

Ik weet nu dat dit scriptje binnen een browser een nieuwe window opent maar hoe is dit aan te sturen vanuit een ander (non-browser) programma?
Pagina: 1