Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Topicstarter
Vanmiddag werd ik gebeld door een computer, die zei namens tele2mobiel te bellen. Ik was namelijk de gelukkige winnaar van een voucher van 400 euro. Deze prijs was mij via mijn mobiele nummer toegekend. Om mijn prijs te claimen moest ik een smsje sturen naar dat nummer, of met de vaste lijn bellen naar:

0909 - 6543210 á 0,80 cent per minuut BEL DIT NUMMER DUS NIET

Mijn moeder is degene met een tele2 aansluiting, dus ik had geen benul van wat voor prijsvraag dan ook. Ik vertrouwde de boel niet en besloot de tele2 klantenservice te bellen. Deze bevestigde mijn vermoeden dat het om een valse melding ging en dat ik zou worden doorverbonden met een duur (waarschijnlijk) buitenlands nummer.

Ik wil jullie dus bij deze waarschuwen dat je op geen enkele manier moet ingaan op dit telefoontje aangezien je dat enorm veel geld kan gaan kosten!

• Petergr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04-2021

Petergr

beroeps prutser

thanx, we hebben her ook tele2, ik zal gekijk me ouders waarschuwen.

www.wardrivers.be/ nee, ik ben geen belg :p maar verder niets mis met belgen.

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-11 19:46

w0w

Als je echt 400€ zou hebben gewonnen zou het net zo logisch zijn als je een persoon aan de lijn krijgt ipv een bandje, maar toch bedankt voor het melden :)

Verwijderd

0909-6543210
Vocalis Telecom Licences GmbH
A-8850 Murau, Grazerstrasse 3
Telefoon: 03532 / 43 66

Nederland:
Telefoon: 0800 235 1603
Fax: 0800 329 1603
info@vocalis.nl
http://www.vocalis.nl

Geregistreerd op 02-06-2004
Vocalis Telecom is een 'carrier' waarmee u als consument of bedrijf goedkoper kunt bellen en faxen naar bestemmingen over de hele wereld. Ook naar mobiele telefoons! En omdat wij een eigen netwerk hebben, bieden wij u niet alleen scherpe tarieven, maar ook goede verbindingen.

Als carrier heeft Vocalis in Nederland de code '1603'. Vocalis brengt voor bedrijven, consumenten en telecomaanbieders verbindingen tot stand door een perfecte combinatie van ondernemersgeest, state-of-the-art technologie en klantgerichtheid.
Lijkt me dus een sterk staaltje van werving bij de concurrentie.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
GmbH, is dat niet ook de eigenaar van ddvd.info?

edit:
Oeh, ok.. Weer wat geleerd :)

[ Voor 37% gewijzigd door Spiller op 03-09-2004 18:47 ]

Ioniq 5 P45

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Topicstarter
Spiller schreef op 03 september 2004 @ 18:43:
GmbH betekent zoiets als B.V. Dus dat lijkt me sterk :) Bedankt voor het achterhalen van het nummer, had zelf gezocht, maar kon niks vinden.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
GmBH is het duitse woord voor BV ;)

edit: te laat :|

[ Voor 24% gewijzigd door swipe op 03-09-2004 18:45 ]

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 12:37
Spiller schreef op 03 september 2004 @ 18:43:
GmbH is niets anders dan BV in nederland.

Edit: :X

[ Voor 4% gewijzigd door mabarto op 03-09-2004 18:47 ]

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:41
He ik ben laatste ook gebeld door een computer die begon over tele 2, alleen heb ik meteen opgehangen omdat ik toch niet geïnteresseerd was. Misschien was het hetzelfde. Ik dacht alleen dat het over overstappen naar tele 2 zou gaan.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Doorverbonden met een duurder nummer dan dat je belt? Dat is mogelijk maar mag niet volgende de voorwaarden van de STIC meen ik. Kunnen we dit nummer niet even melden bij de opta :?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Verwijderd

AW_Bos schreef op 03 september 2004 @ 21:33:
Doorverbonden met een duurder nummer dan dat je belt? Dat is mogelijk maar mag niet volgende de voorwaarden van de STIC meen ik. Kunnen we dit nummer niet even melden bij de opta :?
Ik heb nog nergens gelezen dat het ook daadwerkelijk zo is. Alleen het vermoeden van dat bevestigd wordt door de helpdesk van Tele2. Maar in zoveel woorden staat het er niet, had Tele2 het vermoeden dat, of kenden ze het nummer al en wisten ze keihard dat het zo is. In dat geval neem ik aan dat ze zelf wel actie ondernemen, aangezien hun bedrijfsnaam misbruikt wordt.

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:44

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

gaan we weer... maandje geleden zelfde gezeik al met smsjes naar Telfort klanten, nu weer dit :/

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-11 18:47

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm idd elke keer wat de laaste tijd, tis maar goed dat ik dit nog even lees. Ik zou meschien wel ingetrapt zijn...

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 23:06:
[...]

Ik heb nog nergens gelezen dat het ook daadwerkelijk zo is. Alleen het vermoeden van dat bevestigd wordt door de helpdesk van Tele2. Maar in zoveel woorden staat het er niet, had Tele2 het vermoeden dat, of kenden ze het nummer al en wisten ze keihard dat het zo is. In dat geval neem ik aan dat ze zelf wel actie ondernemen, aangezien hun bedrijfsnaam misbruikt wordt.
Die jongen had die dag 3 eerdere meldingen gekregen, en een half jaar geleden was het ook wel eens gebeurd, en daarbij werd het nummer doorverbonden naar een turks nummer á 6 euro per minuut. Nu weet ik echter niet precies hoe het zit, aangezien een concurrent van tele2 de eigenaar is van het 0909-nummer. Misschien dat die jongen van de helpdesk dat door had en mij niet wilde laten overstappen. Dit neemt echter niet weg dat alles onder false voorwendselen gebeurd.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ook net gebeld. Zelfde nummer (0909-6543210) werd genoemd, maar ze opereren ook onder andere 0909-nummers. Ik kon niet meteen verstaan dat ze Tele2Mobiel zei, het was nogal onduidelijk wat dat betreft. Maar dat komt waarschijnlijk omdat ze al begint met ratelen als je jezelf nog aan het voorstellen bent :).

Vocalis heeft in Nederland een customer care nummer 0800 235 1603. Misschien daar eens verhaal gaan halen? Ook is er een faxnummer 0800 329 1603.

• micebec
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 10:25
Ik werd net op ons huistelefoon gebeld, met hetzelfde verhaal. Alleen moest ik wel 0909-5252525 bellen à €0.80 p/m.

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
hier ook al.....

rook gelijk onraad en heb verder dus ook niets gedaan.

heb btw nieteens gehoort welk bedrijf het was dat belde....

edit

wat ik ook raar vond; ik had het via/op/namens/door mijn mobiele nummer gewonnen; en vervolgens bellen ze je op je vaste nummer.... ik heb hier iets van 4 of 5 mobiele nummers in huis :? welke zouden ze dan bedoelen (nog een rede waarom ik het dus niet vertrouwde)

[ Voor 51% gewijzigd door Maestro.mosjuh op 05-09-2004 17:12 ]

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11 00:59
Maestro.mosjuh schreef op 05 september 2004 @ 17:10:
hier ook al.....

rook gelijk onraad en heb verder dus ook niets gedaan.

heb btw nieteens gehoort welk bedrijf het was dat belde....
Ze zijn dan wel erg fanatiek bezig hoor, ik kreeg gisteravond zo'n telefoontje.
Ook hier van dat gebazel, dat ik via een mobiel nummer een prijs van € 400.- kon claimen, moest dan wel ff een 0909 nummer draaien.
Vond het een vaag verhaal (je wint iets op je mobiele nummer en dan bellen ze je vaste lijn) en nu ik dit zo lees , ben ik blij dat ik het niet gedaan heb :)

Ging ook hier om tele2mobiel

[ Voor 9% gewijzigd door You-Suk op 05-09-2004 17:24 ]

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 07:10
Wij zijn hier thuis ook net gebeld. Me zusje blij dat ze 400 euro heeft gewonnen. Gelukkig had ik dit topic vanmiddag gelezen. Ik heb me ouders en vriendenkring maar meteen gewaarschuwt.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:31

slaay

Natuurbeleven.com

Vanmiddag was het hier ook al raak. Mijn broer neemt op, en meteen begint er aan de andere kant van de lijn een bandje op te ratelen.
Hij dus meteen maar weer opgehangen. Want als we echt prijs gehad zouden hebben, krijg je dat echt wel per brief!

Dich bis echt unne foëzen haas

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 14:17
Ik heb tele2mobiel via het mailformulier gemailt, hopelijk doen ze er wat aan :).

• flipjevandejam
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-11 14:17
Een meneer van Tele2 heeft me gister gebeld om me te bedanken en te zeggen dat ze er achteraan gaan. Hoe of wat kon hij nog niet zeggen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

AW_Bos schreef op 03 september 2004 @ 21:33:
Dat kan wel, alleen betaald degene die doorschakeld het duurdere tarief... Ik denk dat je gewoon 10 minuten in de 'wacht' staat a 1,60 (guldens ;)) per minuut :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

micebec schreef op 05 september 2004 @ 16:56:
Ik werd net op ons huistelefoon gebeld, met hetzelfde verhaal. Alleen moest ik wel 0909-5252525 bellen à €0.80 p/m.
Ook een nummer van Vocalis Licenses GmbH trouwens...
Pagina: 1