Toon posts:

Computer naar Radio

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nee dit is niet een standaard vraag hoe je een computer aansluit op je radio, ofwel versterker. Wat ik vroeger een keer thuis heb gehad uit korea was een MP3 speler met de mogelijkheid uit te zenden over een radio frequentie binnen een bepaalde ratio, bedoeld voor auto radio's. Nu lijkt het mij leuk om zoiets thuis te realiseren, een soort huis radio zender.

Ik wist niet precies waar ik naar moest zoeken in Google en GoT, dus ik heb geen resultaten waar ik iets aan heb. Misschien dat er iemand is die hier ervaring mee heeft?

Tevens ben ik niet helemaal zeker of dit topic hier de juiste plaats heeft, mocht niet zo zijn neem ik aan dat deze verhuist wordt naar het juiste kamertje.

Bij voorbaat dank.

Verwijderd

bedoel je wat ze ook een tijdje voor de ipod verkocht hebben? dus een eigen fm-zender?

sja, ik weet wel hoe het moet (is niet zo moeilijk op te zoeken ook, heeft iets te maken met babyfoons modden), maar het is illegaal en ik heb niet zo'n zin in een OW :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je weet dat dit soort dingen dus wel illegaal zijn in Nederland. Er zijn hier namelijk regels mbt uitzendingen die je doet over de radio frequenties. Dus houdt daar rekening mee als je dit gaat bouwen :P.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel het dus ook erg lokaal, binnen 20 meter. Dat dit illegaal is had ik trouwens wel kunnen weten, niet over nagedacht eerlijk gezegd. :(

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:01

MRic3

Of praat ik weer poep?

* MRic3 denkt terug aan vroeger...

Een lucifer doosje, daarin een printplaatje van met iets van niks erop, extern een 9 volt batterij, een mini jack aansluiting, draadje (antenne) en microfoontje. Ding had een bereik van nog geen 100 meter maar overheerste wel de meeste zenders in een straal van 30 meter... wel lol meegehad. Wat het pesies was weet ik niet maar wel dat we er lol mee gehad hebben...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• mentalmadnizz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-07 23:46

mentalmadnizz

Deze nick was hip in de 90's.

http://www.pi4vli.net/Zelfbouw/am15wat.pdf
Let op, hijs met buizen. lijkt me wel lachen zon ding :)

Turbo Turbo!! | www.analogaudio.nl

Verwijderd

Topicstarter
Zo, dat gaat mijn technische kennis toch wel erg ver te boven. Maar ik neem dus aan dat hier geen kant en klare oplossingen voor zijn?

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

Ik weet niet wat je preciese motief is maar als het de bedoeling is om zonder draaden muziek op je stereo te krijgen is zou je eens kunnen kijken naar de http://www.apple.com/airportexpress/

Als het echter absolut over Fm (radio dus) moet dan is dit natuurlijk geen oplossing..

You don't need eyes to see, you need vision

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:37
Reikwijdte max. 1000 km _/-\o_

Jammer dat je hier een vergunning voor nodig hebt 8)

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Signaal is alleen mono op de 45M band ,modulatie AM en met een antenne +/- 45m of de helft daar van.Oftewel niks voor de gemiddelde tweaker

Soms weet ik het ook niet meer.........

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:40
Ik heb nog zo'n FM transmitter liggen. De er helaas niks mee. Dus voor 35 euro mag je hem overnemen. Gewoon klein kastje die op 88.0 uitzend voor de autoradio..

Leuk en werkt ook nog.. :)

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 31-07 16:51

E-Vix

Nu met sneeuw!

Die dingen worden op marktplaats in veelvoud aangeboden. Velleman heeft ook een kitje waar je er zelf eentje mee in elkaar kunt solderen.
Het is overigens gewoon legaal zo'n apparaatje. Pas als je over een bepaalde sterkte heen gaat is het illegaal (dan ben je een ether piraat), maar die bouwpaketjes en kant en klare kastjes zijn 100% legaal.
Zoek eens op FM-oscilator. Dat is hoe zo'n ding officieel heet.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08 13:01
Zolang je geen licentie hebt blijft het illegaal,ook al is het een oscilator.
Zonder licentie mag je alleen op de vrijgegeven frequenties zenden onder bepaalde omstandigheden.

Soms weet ik het ook niet meer.........

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 14:51
heb ooit eens zo'n velleman setje gekocht, misschien ligt het aan mijn soldeerkunsten, maar echt zuiver klonk het niet. Het drukt idd wel alles in een straal van 30m uit de ether, dat was wel geinig, maar voorlopig doe ik er nix meer mee.
Heb hem ooit in katwijk aan zee gekocht bij een electro boer, naam weet ik niet meer. Die had oa ook een setje liggen om 27 "bekende" sirene geluiden na te bootsen, niet heel veel geluidsvermogen, maar ik moet bekennnen, die heb ik toen ook meegenomen en er kon zelfs een mic op.....heel veel lol meegehad..........ja in die wat jongere jaren op de openbare weg.......wat ik alleen niet snap, mag je die dingen nu wel kopen/verkopen, maar niet gebruiken, soort als het nederlandse drugsbeleid zeg maar.....want ik ben ook wel eens bij een tankstation in de buurt van delft een stapel blauwe zwaailampen met magneetvoet op 12v tegen gekomen (alsje het mij vraagt , is dat vragen om moeilijkheden.......ben ze zelf alleen gelukkig nooit tegen gekomen...)
Het was wel super om mensen die wel te met te hoge snelheid langs kwamen, met dat ding aan het dak, achterna te zitten tot ze op de vluchtstrook stonden.....
einde offtopic......

O ja, tegenwoordig zie ik die fm zendertjes en sirene dingen niet meer bij de electroboer liggen...maar de zwaailampen (alleen dan vaak op 24v) soms nog wel....het zal dus wel een kwestie van goed zoeken zijn...of het schema vinden en een printplaatje/onderdelen vinden en kopen.

Alleen gebruiken...dat mag in ieder geval zeker niet...

Mako4444

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar eens leren hoe ik zoiets kan bouwen en ook nog aan kan sluiten op m'n computer. Bedankt voor de reacties :)

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-07 14:12
Mag officieel niet, maar werkt prima.

Ik heb zelf eentje van Linex. 30eur op marktplaats. Stereo, PLL, hele reis naar Hongarije van genoten, en verliep niet van frequentie.

Draadloze FM Transmitters

of zoek eens hier op [search=linex]

[ Voor 23% gewijzigd door DJSmiley op 06-09-2004 15:13 ]

Pagina: 1