[XP]Hoeveel connecties naar Internet ondersteunt Windows? *

Pagina: 1
Acties:

• WarthogSmurf
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-10-2025
Hoeveel connecties op internet kan elke OS aan? Ik bedoel hiermee connecties zoals emule.
Ik heb namelijk problemen met windows xp....en wil misschien kijken of linux wat is maar ik heb daar wat info over nodig...ik kan zelf niks vinden heb echt allerlei topics bezocht maar kom niet echt op een antwoord.
hoeveel kan linux aan, windows 2003, windows 2000, windows xp, windows xp SP1 en windows XP sp2???

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wat voor problemen heb je dan?
En meestal ligt het eerder aan je router dan aan je OS...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

en in windows is het meestal beperkt tot een x aantal en dat is te verhogen in je register

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
sinds sp2 kan xp veel minder aan. als je de limiet haalt kun je dit terug vinden in je eventlog. ik moet zeggen dat ik er weinig last van heb in combinatie met emule. alleen bij het opstarten wil het wel eens gebeuren (en ik heb veel bestanden aanstaan).

ik ga er vanuit dat win2k en xp(sp1) netzo veel connecties aankunnen.
windows 9x is daar niet zo goed in.

de andere durft ik je zo niet te zeggen, maar win2003 zal wel vergelijkbaar met win2k en xp(sp1) zijn.

als je problemen hebt met sp2 kijk dan eens in je eventlog:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Event Type: Warning
Event Source:   Tcpip
Event Category: None
Event ID:   4226
Date:       3-9-2004
Time:       11:04:31
User:       N/A
Computer:   THUNDERSTORM
Description:
TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of 
concurrent TCP connect attempts.

als je dit veel hebt, zit het probleem dus bij sp2, je kunt dan met een truuk zorgen dat het weer gaat zoals met sp1 en daarvoor.

[ Voor 2% gewijzigd door Mr.Nobody op 03-09-2004 17:56 . Reden: ff correctie van layout ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Verwijderd

Euh, ik theorie 65536 simultane connecties, het zal wat minder zijn, maar dat is provider/router/switch gebonden, maar zolang d'r nog vrije poorten zijn onbeperkt in principe. Windows Server 2003, Windows 2000, Windows XP hebben érg goede IP-stacks, minder dan bijv. een FreeBSD, of een goeie linux distro, maar mocht je tool niet onder windows werken, kun je d'r haast wel vanuit gaan dat het een instelling is, en dat het met dezelfde instellingen onder een van de unices niet beter zal zijn.

• Mr.Nobody
  • Niet online
maar na sp2 ook niet meer in theorie: lees dit eens

• WarthogSmurf
het leuke juist is dat ik niks heb veradnerd behalve een tweakxp.......toen kwam het......alles terug gezet maar het probleem blijft.....baal er wel een beetje van....connecties blijven ook hoog 200....maar de snelheid blijft er laag....nu klopt dit ook wel maar als je meer download tegelijktijd heb dan komt het wel op 100 kb en 30 download aan....

• WarthogSmurf
btw wat is die truuk op sp2?

• Mr.Nobody
  • Niet online
info: hier en hier

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Lijkt me eerder een OS dan een SA vraag :)

Hoeveel connectie op internet > [XP]Hoeveel connecties naar Internet ondersteunt Windows? *
SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Zelfs die aanpassing die hierboven genoemd is, heeft niets met het maximaal aantal beschikbare ip connecties te maken, zoals je in de link die Mr.Nobody geeft ook kan lezen is dat enkel voor connecties die niet werken - dus connecties naar niet bestaande ip addressen en dergelijke :)
Pagina: 1