'Normale' audio EN 5.1?

Pagina: 1
Acties:

• Creatinus
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20-04 08:23
Stel voor muziek is het natuurlijk het beste om een goede speakerset te kopen met een goede versterker. Tenminste muziek luisteren op 5.1 luisteren gaat je toch niet lukken :P
Deze zou ik dan op mijn pc willen aanlsuiten vanwege de mp3's en ook mijn cd's eigenlijk want die speel ik daar ook veel op af....

MAAR het zou natuurlijk wel tof zijn als ik ook surround (5.1 of DTS) sound kan krijgen voor mijn films/dvd's .

Maar hoe krijg je dat voorelkaar? Niet door EN die 5.1 set aan te sluiten op je pc EN die versterker en speakers.

Een vriend van mij had het over een surround versterker waarop je dan je 'speakers' als front aansluit en dan wat surround speakers en een center speaker er op aansluiten.. Maar is dat een optie? Wat zijn de mogelijkheden waar ik over beschik... en dan kan ik daarna kijken wat voor speakers en versterker ik moet hebben :)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
Je kunt gewoon een 5.1 receiver gebruiken ja, dat is geen enkel probleem. :)

Hierop sluit je dan gewoon je "goede speakerset" aan, en je koopt er (eventueel minder goede) rears en een center bij...

edit: klik genoeg keus lijkt me zo ? :)

[ Voor 40% gewijzigd door Xander op 03-09-2004 17:46 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
De meeste AV receivers hebben wel een mode waarmee ze stereo muziek decoden naar surround geluid, maar als je dat niet wilt kun je ze allemaal gewoon op stereo zetten, dan komt het geluid alleen uit de fronts. Je kan dus inderdaad als je regelmatig naar muziek luistert betere fronts gebruiken dan je rears en center, al moet je dan nog wel een fatsoenlijke AV receiver hebben kwa kwaliteit die bij je fronts past.

Als dat nog niet genoeg is kwa kwaliteit, zijn er tegenwoordig stereo versterkers (Arcam bijv) die je op "AV mode" kunt zetten, en die dan een uitgang pass-thru zetten naar de eindversterker, dus zonder dat de volume knop van het ding er effect op heeft. Dan krijg je een systeem: een AV amp met pre-outs (ff zoeken en duurdere segment), waarvan je de front preouts aansluit op de AV ingang van die stereo versterker, de rears en center (en evt sub) gaan aan de 'gewone' uitgangen van de AV amp, en je CD speler hang je analoog aan de stereoversterker, zodat je daar omgestoord mee kan luisteren, en de DVD speler gaat digitaal naar de AV amp, die verzorgt de decoding en rears en center, en stuurt het signaal voor de fronts door naar de stereo die je op AV zet en die dan de fronts aanstuurt.

Verwijderd

Ik heb de Logitech Z680 en daarmee kan ik stereo geluid gewoon door alle boxen krijgen hoog :P Werkt goed. Kan je allemaal instellen. En tijdens films met DTS geeft ie ook geweldig 5.1 geluid weer.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 17:50:
Ik heb de Logitech Z680 en daarmee kan ik stereo geluid gewoon door alle boxen krijgen hoog :P Werkt goed. Kan je allemaal instellen. En tijdens films met DTS geeft ie ook geweldig 5.1 geluid weer.
Nofi, maar met een Z680 heb je het niet echt over "hifi" ..

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+