Toon posts:

[html/flash] pic ok maar flash 1 pixel opgeschoven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

volgende probleem, ik ben aan een website bezig http://www.wmx.be maar het volgende probleem.

heb in FIREWORKS layout gemaakt mooi gesliced.

als ik in mijn FRAMES de tekeningen als achtergrond zet past alles mooi aan elkaar.

nu heb ik van de bovenste tekening in FLASH een swf file gemaakt met als achtergrond de bovenste tekening en daar de werkende KNOPPEN in

info links enzoverder.

de positie van die background in flash is correct.

nu als ik ipv die tekening die SWF file in de HTML steek dan verspringt alles 1 pixel wat met het bovenste frame te maken heeft.

heeft er iemand daar een verklaring voor ?

kijk maar op www.wmx.be

dan snap je direct wa ik bedoel.

groetjes

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

nee, daar is geen verklaring voor, wel een workaround: namelijk je plaatjes in flash een halve 'pixel' (coordinaat in flash) de tegengestelde richting opschuiven ;)

pngtjes gebruiken in flash met 1 pix 'doorzichtig' eromheen schijnt ook redelijk te werken

Stoer; Marduq

Verwijderd

Topicstarter
dus -0.5 opschijven ipv -1 want -1 heb ik geprobeerd

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 08:42

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

indeed, het is echt een raar bugje in flash, maar je moet het op het oog doen (dus als -0,5 niet werkt pak je -0,3 ofzo, tot het wel goed is) het probleem is dat het soms dan weer aan de andere kant fout gaat of dat je daar dan een lijntje mist.

(zucht) :X 8)7

Stoer; Marduq

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

waarom flash gebruiken als je hetzelfde effect met CSS kan bereiken ( a:hover )???

Intentionally left blank

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Overigens wil ik opmerken dat de logo's die onderin staan, ook als .eps kunnen worden gevonden, dan heb je ze zonder achtergrond en een stuk scherper... :)

Vooral in dat stukje Flash, zo'n jpegje kan er toch wat rafelig uitzien. :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Waarom Flash?

edit:
Argh, voortaan andere comments maar weer is eerst doornemen.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 20:37 ]

Pagina: 1