runtime error 429: ActiveX cannot create Object

Pagina: 1
Acties:

• Tekla
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:01
Ik zit het een probleem met een gekocht VB programma, waar geen support meer voor te krijgen is. Het draait alhier op een aantal win98 machines zonder problemen. Nu is er hier een XP Home machine bijgekomen en het programma weigert hier op te werken.

Het programma wordt op de andere machines direct vanaf een NT4 server gedraaid dmv een netwerkschijf. Ik heb alle instellingen direct overgenomen maar op de XP home machine krijg ik de foutmelding: "runtime error 429: ActiveX cannot create Object"

Zoeken op google levert op dat er een dll oid zou ontbreken. Met behulp van de tools: regmon, filemon en depends heb ik dit nagekeken, maar dit levert geen problemen op.

Ook heb ik alle compatibility modes van XP geprobeerd, maar ook dit mocht niet baten.

Gezien ik helemaal vast zit en er hier wel op gewerkt moet worden binnen korte termijn wil ik graag tips en of aanwijzingen die dit probleem mogelijk zouden kunnen verhelpen.

[ Voor 6% gewijzigd door Tekla op 03-09-2004 17:25 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Als je het lokaal installeert? Misschien kan het proggie wel niet met de lange bestandsnamen in XP overweg :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Tekla
tja, alle installers die ik tegen ben gekomen geven dezelfde foutmelding :( Ik weet echt niet meer wat ik hier mee aan moet.

• Tekla
sorry voor de kick, maar ik kom hier echt niet uit. Is er niemand die tips heeft?