Asus A7N8X-E Deluxe boot niet meer, "BIOS Error"

Pagina: 1
Acties:

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb een tijdje dit bord draaien en was tot vandaag zeer tevreden over het bordje. Maar net wilde ik even gaan benchmarken en dus even wat overclocken >:)
2500+ @ 3200+ draaide hij altijd al zonder problemen dus dat lukte wel, even BIOS saven en hij bootte door.
Daarna wilde ik even met de timings van het geheugen spelen, CL3 > CL2.5 en nog wat andere aanpassingen.
Ik ging toen de BIOS saven en toen kreeg ik deze error:

code:
1
2
ERROR BIOS NOT FOUND!
Insert floppy in drive A ...

Dit is niet de volledige fout, dus ik herriner me niet alles sorry.

Maar goed, ik drukte dus op de reset button omdat ik dacht dat de bios niet zomaar gewist kon worden op deze manier. Ik dus denken dat hij weer lekker opstart maar nee.
Hij gaat wel aan, maar het beeld blijft zwart. Geen beebcodes (Ook niet zonder videokaart en geheugen). De HDD-Led bijft een minuutje branden en een BIOS-Reset werkt ook niet. Ik heb ook het batterijtje een half uurtje eruit gehaald en dat lukt ook al niet.

Specs:
AMD Athlon XP 2500+
Asus A7N8X-E Dlx.
Zalman CNPS7000A Alcu
Powercolor 9800
Kingston 512MB (2x256) PC3200

Ik ben ten einde raad, misschien weten jullie iets. Of moet ik bellen naar Alternate?

Alvast hartelijk bedankt! :)

[ Voor 7% gewijzigd door Frietsaus op 03-09-2004 17:43 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

vrot er eens een floppy in met de bios file erop en kijk of hij wilt booten.

PMG FAQ

[ Voor 34% gewijzigd door TERW_DAN op 03-09-2004 17:24 ]

• Frietsaus
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 03 september 2004 @ 17:23:
vrot er eens een floppy in met de bios file erop en kijk of hij wilt booten.

PMG FAQ
Ik zal dat even proberen.

EDIT: Niet gelukt :'( , Iemand nog oplossingen?

[ Voor 9% gewijzigd door Frietsaus op 03-09-2004 17:41 ]

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nokko schreef op 03 september 2004 @ 17:26:
[...]

Ik zal dat even proberen.

EDIT: Niet gelukt :'( , Iemand nog oplossingen?
Snelste manier is het ding hotflashen, dat staat ook in de PMG FAQ.
Asus wil er namelijk nog wel wat weekjes over doen als het ding teruggestuurd moet worden.

Verwijderd

Het klinkt als een corrupte bios, maar ik wist niet dat Asus daar ook last van had. Hotflashen of terugsturen zijn dan je opties.

• Frietsaus
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 00:52:
Het klinkt als een corrupte bios, maar ik wist niet dat Asus daar ook last van had. Hotflashen of terugsturen zijn dan je opties.
Dan weet ik genoeg, hotflashen is voor mij geen optie. Ik denk dat ik dat beter Alternate kan proberen.

Verwijderd

Zou het moederbord niet bedoeld hebben met Insert floppy, dat hij een floppy nodig had om de BIOS te saven?

Beetje onlogische error, maar het zou kunnen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Nokko schreef op 04 september 2004 @ 09:57:
[...]

Dan weet ik genoeg, hotflashen is voor mij geen optie. Ik denk dat ik dat beter Alternate kan proberen.
Laat je het hotflashen toch door iemand anders doen (zodat je gewoon zelf een chip hebt met de goed werkende bios). Kun je iig weer vooruit met die plank ;)

• Frietsaus
  • Niet online
Terw_Dan schreef op 04 september 2004 @ 10:42:
[...]

Laat je het hotflashen toch door iemand anders doen (zodat je gewoon zelf een chip hebt met de goed werkende bios). Kun je iig weer vooruit met die plank ;)
Ben toch maar even naar de winkel gegaan, en heb een Asrock K7S8X Rev. 3 gekocht als vervangend mobo. :)

In ieder geval bedankt. :)
Pagina: 1