Toon posts:

xp beveiliging tegen hardware wijzigen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een legale versie van windows xp pro. Nu is mijn schijf te klein geworden dus heb ik een grotere schijf gekocht. Nu heb ik de windows partitie overgezet op de nieuwe schijf (met partition magic en ghost).

Tot zover ging het allemaal goed. Maar als ik nou m'n schijf opstart gaat alles normaal todat ik het scherm met welkom zou moeten zien. Hier verschijnt een scherm zonder welkom maar met een windows flag. In veilige modus gebeurd hetzelfde.

Kan dit iets te maken hebben met de beveiliging xp van het wijzigen van hardware? Is er manier om dit te voorkomen en toch mijn grote schijf te gebruiken?

Verwijderd

Hmm, klinkt voor mij alsof hij de kernel wel laadt, maar daarna niet weet waar hij de Windows-directory moet vinden (die immers niet noodzakelijkerwijs op dezelfde partitie hoeven te staan).

Had je toevallig op je oude schijf Windows op de eerste partitie staan, en op de nieuwe schijf op een andere partitie? Of heb je je oude schijf er nog inhangen als primary master, en boot je van de secondary? In dat geval van een rescuedisk booten en je boot.ini aanpassen (staat genoeg over in de WOS-FAQ). Daar kun je zowel schijf'nummer' als partitie'nummer' van je Windows-partitie aanpassen.

Iets anders kan ik ook zo gauw niet bedenken, behalve natuurlijk opnieuw installeren, maar dat wil je natuurlijk niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 20:47 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
Probeer eens met MBRTool de signature bytes te wissen. Maak wel eerst even een backup.

http://www.diydatarecover...Rtool_manual.htm#volbytes

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-05 14:20
Zeker een ander merk hardeschijf? Geeft ie in je BSOD een "INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE" ?

Zodra de kernel is geboot laad windows de hardeschijf drivers in om efficiënter met de schijf te lullen. Als deze niewe schijf van een andere merk is en een andere hardeschijf-controller heeft, kan XP opeens niet meer met je schijf lullen zodra hij de driver heeft ingeladen.

Als je je vorige schijf nog hebt is het het makkelijkst als je deze er weer even inhangt. Dan zwerft er ergens op internet een 'reg bestand rond welke alle hardeschijfcontorllers in je windows pompt, waardoor hij na een reboot je nieuwe schijf wél kan zien.

Op mn werk heb ik deze wel voor je liggen (gebruikt bij t maken van n image welke ook op andere pc's moest werken ;)). Kan hem nu zo snel niet vinden.
Het was een zipje met daarin een reg-bestand en een aantal INF-files.
Deze inf-files moet je handmatig naar de system32 kopieeren, en het regbestand voegt ze dan toe aan je installatie. Misschien dat je met behulp van deze info wat kan vinden.

-edit
heb dit wel voor je gevonden;
Click Start and then click Control Panel.
Change the Control Panel to Classic View and then double click on the System icon.
In the System Properties dialog box, click on the Hardware tab and then click on the Device Manager button.
In the Device Manager window, find the IDE ATA/ATAPI controllers line and expand it. You'll see something like Intel 82371AB/ED PCI Bus Master IDE Controller (note that yours may have a different manufacturer - it's the first one in the list). Right click on the controller and click Update Driver.
The Welcome to the Hardware Update Wizard page appears. Click on the Install from a list or specific location (Advanced) option and click Next.
On the Please choose your search and installation options page, select the Don't search. I will choose the driver to install option and click Next.
On the Select the device driver you want to install for this hardware page, click on the Standard Dual Channel PCI IDE Controller entry and click Next.
You will be asked for your Windows XP disk. Put your CD into the drive and point the Wizard to the right location. Or, if you have the installation files on your hard disk, point the Wizard to the location on your hard disk where the installation files are located. Click Finish when the wizard completes the installation of the new drive.
You'll be asked if you want to restart the computer. Click No and shut down the machine. Remove the disk and install it in your new computer!

[ Voor 74% gewijzigd door frickY op 04-09-2004 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het gekke is hij start gewoon normaal op. Hij doet alles hetzelfde tot dat het welkom scherm zou moeten geven. Dit scherm geeft hij ook weer alleen anders zonder welkom maar met de afbeelding van windows. Hij geeft ook m'n muis aanwijzer weer die ik gewoon kan bewegen. Alleen hij start windows niet op en blijft dat scherm weer geven.

Mijn gevoel is dat hij windows gewoon op gestart is maar er dit scherm voor geplaatst heeft zodat ik niks meer met windows kan doen. Dit zeg ik omdat hij in veilig modus een scherm laat zien met in alle vier de hoeken "veilige modus" en daarna ook weer dat scherm zonder welkom.

Windows staat op de eerste partitie op beide schijven en ik krijg geen BSOD en ook geen andere foutmelding. De nieuwe schijf is wel groter en van een ander merk.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05 11:41

Zerora

Ik Henk 'm!

Nu heb ik de windows partitie overgezet op de nieuwe schijf (met partition magic en ghost).
Het is altijd beter om windows opnieuw te installeren ipv overzetten.
Het voordeel, het werkt goed. Het nadeel, het kost veel tijd.

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

Pagina: 1