Toon posts:

Achterspeakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik weet dat het in de faq staat, maar ik heb alles wat daar staat al geprobeerd en met "als dit niet werkt dan ligt het aan je instellingen en heeft het geen zin om een topic te openen" kom ik niet veel verder, dus plaats ik toch maar met zoveel mogelijk info mijn vraag.

Ik heb een Creative Audigy 2 NX USB geluidkaart.
Ik heb een Creative Cambridge Soundworks 5.1 geluidsetje.
Ik heb Windows XP Professional.
Ik heb de drivers van Creative geinstalleerd, ik heb de bijgeleverde test gedaan en daarbij werkt surround WEL (de front en achterspeakers werken dus)
Ik heb bij het volumepaneel rechtsonder alle geavanceerde volumeregelingen toegevoegd.
Ik heb bij luidsprekers geavanceerd 5.1 surround speakers ingesteld (Windows XP configscherm geluiden, of eigenschappen van audio aanpassen bij volumeregeling rechtsonder in de buurt van de klok)
Ik heb ook al een systeemherstel geprobeerd van een datum toen de surround nog wel werkte. Alle bovengenoemde geluidsinstellingen heb ik natuurlijk weer doorgevoerd nadat het systeemherstellen de fout niet herstelde.

(inderdaad, de achterspeakers werkten plotseling niet meer :S komt misschien omdat m'n zus op de pc heeft gezeten, of omdat ik met ergenis een keer aan een van m'n speakers had getrokken omdat de draad helemaal vastzat in een hoop draden. Vreemd genoeg werkten alle vier de speakers wel weer bij de Creative-test dus daar ligt het dus blijkbaar ook niet aan)
Ik heb de stekkertjes achterop allemaal omgewisseld enzo, en alle speakers werken, ik heb na het omwisselen de surroundtest gedaan die bij de Creative-drivers geleverd worden en de front- en achterspeakers werkten daarbij nog steeds.

Aangezien de Creative-test m'n achterspeakers wel kan vinden, zou je denken dat het aan Windows ligt.... toch werken de achterspeakers niet bij spellen en muziek etc.

Help me aub! :S Ik word hier gek van!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
Muziek is stereogeluid en dat hoeft ook niet door de achterspeakers te komen? (Bij spelletjes verschilt het per spelletje geloof ik, niet echt mijn gebied, spelletjes ;) )

Als je met PowerDVD ofzo een DVD speelt doen ze ook niet mee?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Doom 3 bijv. erop staan, en daarbij werkten de achterspeakers voorheen wel. Dit geldt ook voor Colin Mcrae 4. Verder werkten bij mij in Winamp de achterspeakers eerst ook.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

[b][message=21579439,noline]

Aangezien de Creative-test m'n achterspeakers wel kan vinden, zou je denken dat het aan Windows ligt.... toch werken de achterspeakers niet bij spellen en muziek etc.

Help me aub! :S Ik word hier gek van!
heb je in de spellen ingesteld dat hij surround moet gebruiken?

(AEX ofzo?)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Tja, de achterspeakers werken helemaal nergens meer bij, alleen bij de Creative geluidstest :P Voor de rest hoor ik alleen maar zachte ruis door de achterspeakers. In de spellen staat surround ingesteld ja.

Verwijderd

Hey Miss denkt de computer wel dat je geluid nog uit je onbourd pc moet komen moet je die anders ff uitschakelen in de bios! en dan moet je instellen dat het geluid uit de boxen moet komen in plaats van uit je onboard geluidskaart bij conf. scherm lag bij mij ook zo verkeerd.

Greetzzzz blackdragonhawk >:) 8)7

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:38
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 17:22:
Hey Miss denkt de computer wel dat je geluid nog uit je onbourd pc moet komen moet je die anders ff uitschakelen in de bios! en dan moet je instellen dat het geluid uit de boxen moet komen in plaats van uit je onboard geluidskaart bij conf. scherm lag bij mij ook zo verkeerd.
Onbourd pc :?
Anyway, dan zou er ook geen geluid uit de frontspeakers moeten komen volgens jou? Dat is wel het geval dus.
Greetzzzz blackdragonhawk >:) 8)7
>:) 8)7

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Tja, gisteren werkte het allemaal nog wel :S het is voor mij echt onverklaarbaar dit.... Ik ga zo maar even naar de computerzaak waar ik deze pc gehaald heb, dit is gewoonweg frustrerend..... Ben ik ook eens een dagje vroeg thuis, bah

Verwijderd

Topicstarter
Pff.... ik heb echt alle sites doorgegoogled, ook het forum op de Creative-site... zoveel mensen die hetzelfde probleem hebben als ik, en steeds bloedt het topic dood zonder dat er een oplossing wordt gegeven. Ik heb ALLES geprobeerd wat er gezegd wordt, van Surround Mixer tot en met Windows instellingen... niets werkt :S Wat is dit toch voor iets?
Pagina: 1