Toon posts:

Internet, maar dan geen jaar aan vast zitten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik in een anti-kraak huisje zit waar ik ieder moment uit getrapt kan worden, en dus geen enkele zekerheid heb tot wanneer ik hier kan blijven wonen vind ik het een beetje lastig om een internet verbinding te regelen.

Op dit moment heb ik een try and buy abbotje van chello die ik een maand gratis kan proberen, maar de maand loopt bijna af, en dan heb ik dus helemaal niets meer.

Voor zover ik weet heb ik slechts twee opties:

-KABEL, UPC. Gewoon een contract voor een jaar nemen. Maar dit is erg vervelend omdat ik niet weer of dat UPC ueberhaupt levert in mijn volgende woonplaats.

-ADSL. Gewoon een contract voor een jaar nemen. Maar ook hier is de kans groot dat er in mijn volgende huisje al een kant-en-klare aansluiting ligt. Ook een beetje jammer van het geld dus.

Is er geen andere optie? Ik heb wel gehoord van ADSL tijdsurfen, maar dan zit ik nog steeds vast aan het KPN abbo.

Ik ben best bereid wat extra te betalen voor een kortere contractduur..

• Brobbel
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 12:25
Gewoon z.s.m. in een normaal betaalde woning gaan zitten en op een legale manier alles regelen lijkt mij het beste voor je.

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
@Borbbel, anti-kraak is gewoon legaal hoor...

@Jorus, volgens mij is hier geen echte oplossing voor,... de abo's die ik ken hebben een looptijd van een jaar. Ik zou voor kabel gaan, omda je dan nie aan je telefoonlijn vast zit, maar dazz vrij persoonlijk...

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Je kan je abbo meestal wel meenemen als je verhuist geloof ik. Moet je er uit dan kan je dus doorgeven dat je verhuist en op het nieuwe adres het adsl abbo afnemen.

Verwijderd

lekker over een telefoonlijtje via een inbelverbinding ...

lekker relaxed man .... :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Brobbel schreef op 03 september 2004 @ 18:15:
Gewoon z.s.m. in een normaal betaalde woning gaan zitten en op een legale manier alles regelen lijkt mij het beste voor je.
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 18:21:
lekker over een telefoonlijtje via een inbelverbinding ...

lekker relaxed man .... :)
Blijven jullie in het vervolg lekker weg als je niks hebt toe te voegen :/

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

umts?

• Vurabes
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Ik zit ook anti kraak maar bij mij zitten er toevallig een paar onbeveiligde wifi netwerken in de lucht. Misschien wel het onderzoeken waard...

On a clear day you can C#

• Pinobigbird
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:17

Pinobigbird

doesn't share food!

Misschien heb je een aardige buurman met wat bandbreedte over?

Joey: Nice try. See the Netherlands is this make believe place where Peter Pan and Tinkerbell come from.
https://kattenoppasleiderdorp.nl
PV: 3080Wp ZO + 3465Wp NW = 6545Wp totaal 13°tilt

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Je idd je kan UMTS gebruiken. Zoals je zei is het geld geen probleem(neem ik aan dat je snel in een goed pand gaat wonen). Je kan bij de KPN een Flat fee abbo nemen voor 75euries in de maand (exclusief kaart). Loop even langs de Primafoon of andere zaak. Maar in zo'n zaak zit je ook aan een minimaal een contractjaar verbonden, maar niet aan adres gebonden ;) .

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

zoals koenhumblet zegt, een vriend van me zit ook in een anti-kraak (voor de onwetende dat zijn woningen die ergens in de nabije toekomst met de grond gelijk gaan maar tot dan toe bewoond moeten zijn anders worden ze gekraakt :> )

Voor hem heb ik ff met mn laptop rondgelopen in zijn huis en ja hoor 3 wifi points waarvan 1 beveiligd. Nu heeft die al 3 maanden gratis internet. Ik weet het is niet de bedoeling. Maar ach, als arme student zijjnd he O-)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij @Home kan je een abonnement eerder opzeggen als je kunt aantonen dat je verhuist naar een adres buiten het leveringsgebied. Misschien is dat bij UPC ook wel zo?

• Vurabes
  • Laatst online: 09-02 12:02

Vurabes

Homo Sapiens Informaticus

Het is inderdaad niet de meest nette oplossing om een onbeveiligd wifi netwerk te pakken maar misschien is het maar voor een paar weken. Je zou het ook netjes kunnen vragen en/of er wat voor betalen.

offtopic:
@spatje
Het zijn niet altijd oude panden hoor, soms juist ook splinternieuwe.

On a clear day you can C#

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:41
Kpn/hetnet had toch zoiets als adsl zonder abbonement, maar met telefoon tikken?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
luckyme_ schreef op 03 september 2004 @ 20:46:
Bij @Home kan je een abonnement eerder opzeggen als je kunt aantonen dat je verhuist naar een adres buiten het leveringsgebied. Misschien is dat bij UPC ook wel zo?
Ik heb er nog nooit van gehoord, terwijl ik toch meerdere keren door de Chello voorwaarden gegaan ben.
Er zijn vaker topics met deze vraag geweest, ik geloof dat iedere je bij iedere ADSL een jaar vast zit, wegens de aansluitingskosten. Het scannen op Wifi netwerken lijkt me het handigst, desnoots zoek je de eigenaar van een van de Wifi netwerken om en vraag je netjes of je er (betaald) gebruik van maken mag. :)

🌞🍃

Verwijderd

maar ben ik nu gek? Je kunt toch gewoon een abbo nemen en als je verhuist die meenemen? OF hoe zit dat bij chello.

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:14
DataBeest schreef op 03 september 2004 @ 20:57:
[...]

Ik heb er nog nooit van gehoord, terwijl ik toch meerdere keren door de Chello voorwaarden gegaan ben.
Er zijn vaker topics met deze vraag geweest, ik geloof dat iedere je bij iedere ADSL een jaar vast zit, wegens de aansluitingskosten. Het scannen op Wifi netwerken lijkt me het handigst, desnoots zoek je de eigenaar van een van de Wifi netwerken om en vraag je netjes of je er (betaald) gebruik van maken mag. :)
maar dan ben je misschien weer je internet kwijt :P

info van upc.nl

2. Ik ga verhuizen naar een andere plaats/gemeente. Blijf ik abonnee van UPC?

Indien u verhuist binnen het UPC verzorgingsgebied blijft u abonnee van UPC. Verhuist u naar een adres buiten het UPC verzorgingsgebied, dan kunnen wij uw diensten van UPC helaas niet verhuizen. U dient dan schriftelijk op te zeggen met inachtneming van de geldende opzegtermijn.

dus das geen optie

@home:

21.3 In afwijking van het bepaalde in artikel 21.1 kan de Abonnee indien deze aantoonbaar verhuist naar een locatie waar de Kabelinternetdienst niet geleverd kan worden de Overeenkomst zowel gedurende het eerste contractjaar als daarna, opzeggen met ingang van de eerste dag van een kalendermaand en met inachtneming van een opzeggingstermijn van tenminste 4 weken
maar ben ik nu gek? Je kunt toch gewoon een abbo nemen en als je verhuist die meenemen? OF hoe zit dat bij chello.
-KABEL, UPC. Gewoon een contract voor een jaar nemen. Maar dit is erg vervelend omdat ik niet weer of dat UPC ueberhaupt levert in mijn volgende woonplaats.
dus dat is een btje het probleem spatje edit: geef nie

[ Voor 13% gewijzigd door LinuZZ op 03-09-2004 21:37 ]

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

Verwijderd

ach zo niet gelezen :7

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 20:45:
Voor hem heb ik ff met mn laptop rondgelopen in zijn huis en ja hoor 3 wifi points waarvan 1 beveiligd. Nu heeft die al 3 maanden gratis internet. Ik weet het is niet de bedoeling. Maar ach, als arme student zijjnd he O-)
Ik heb een vriendje van wie ik wel even een wifi netwerkkaart kan lenen om mee te scannen, maar weet eerlijk gezegt niet hoe het werkt. Gaat hij automatisch opzoek naar een netwerk? Of heb ik daar speciale scansoftware voor nodig?

• LinuZZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:14
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 13:18:
[...]

Ik heb een vriendje van wie ik wel even een wifi netwerkkaart kan lenen om mee te scannen, maar weet eerlijk gezegt niet hoe het werkt. Gaat hij automatisch opzoek naar een netwerk? Of heb ik daar speciale scansoftware voor nodig?
www.stumbler.net daar kun je netstumbler donloaden, daarmee kun je heel snel en eenvoudig zien hoe en of een wifi is beveligd. ook zie je meteen de signaal sterkte.

enphase 8300wp (3460 ZO, 2740 ZW, 2100 NO), 2x20 vacuümbuizen op 300l SWW, Panasonic WH-MXC12J9E8, gasloos sinds Juni 2022 Stromer st3 voor woon-werk

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Alleen zijn dat soort practijken niet netjes / op het randje van illigaliteit. Bespreken of helpen we dus ook niet mee op GoT.
Pagina: 1