Toon posts:

Harddisk opeens Unformatted... :S

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem. Mijn harde schrijf is opeens unformatted, en er staat nog wel 100 GB aan data op. Dit is gebeurd nadat ik druk aan het kopieeren was. En opeens een vage error kreeg.... hierna mijn pc reboot. En windows geeft alleen nog aan dat de hd geformateerd moet worden...

Ik heb al van alles geprobeerd, het bios herkend de hd nog wel en met fdisk ook... heb ook al verschillende programmaatjes geprobeerd om een beetje data te kunnen terug halen, en wat nou het gekken is. Met het programma Getdataback krijg ik wel mijn directory stuctuur te zien. Maar alleen bijna geen bestanden in deze mappen.

Heeft iemand nog enig idee wat ik zou kunnen proberen.... is er geen windows verkenner ofzo speciaal voor gecrashte Harde schrijven. Misschien dat het hiermee nog zou lukken...

Alle tips zijn welkom....

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-03 16:03

Jimbolino

troep.com

norton disk doctor voor dos, heeft bij mij al een aantal schijven gered.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Welke programmas heb je allemaal gebruikt? Kijk ander heir even in de FAQ:

OM FAQ / Beleid

Daar staat een lijst met programmas.

Edit: Niet norton eroverheen gooien!!! Als hij gaat repareren dan is de kans groot dat je AL je data kwijt bent!

[ Voor 56% gewijzigd door UltimateB op 03-09-2004 16:19 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik dat norton progje vinden?? heb ik naar gezocht... maar zonder resultaat... :?

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 16:22 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer de schijf eens te benaderen met een programma zoals Get Back Data of Easy Recovery Pro

grote kans dat 1 van deze proggie's nog alles terug kan vinden

Verwijderd

Topicstarter
PilatuS schreef op 03 september 2004 @ 16:23:
probeer de schijf eens te benaderen met een programma zoals Get Back Data of Easy Recovery Pro

grote kans dat 1 van deze proggie's nog alles terug kan vinden
getdataback heb ik geprobeerd maar kreeg daar alleen de directory stuctuur terug... maar geen data :S

Easy Recovery pro kan ik nog gaan proberen...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
owja ik zie het dat je die al geprobeerd heb, te snel gelezen :(

wel een goede kans dat Easy Recovery pro wel werkt, dat programma heeft mijn data ook een keer gered :)

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat het is... maar het lijkt of die progjes alleen de data terug halen die ik ooit heb verwijderd.... en de bestanden die ik aan het kopieeren was toen die error op mijn beeldschem kreeg..

Dus ik heb eigelijk het idee dat er voor de rest niks mis is met die data.... moet alleen ff een progje hebben waar mee ik deze data kan benaderen... :S

Verwijderd

Xp home of pro?

Verwijderd

Kijk eens in veilige modus of de rechten op die schijf zijn veranderd.

Misschien een corrupte account of iets. Alle rechten er opnieuw opzetten en kijken wat ie doet.

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 12:02

markvt

Peppi Cola

getdataback roeleert heb ik al vaak data op schijven met zelfde problemen mee gered :D

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het een beetje opgegeven.... ik ben hier al een aantal dagen mee bezig en heb al diverse tooltjes gebruikt, en helaas ik krijg het gewoon niet voor elkaar. :s

Dus ik ben toch erg bang dat ik me er bij moet neerleggen dat ik mijn data nooit meer ga terug zien........ :'( :'( :'(

Verwijderd

Ik weet niet wát voor harde schijf je hebt, maar het lijkt me dat het ding over de platter heen is gaan scheppen tijdens een write actie OID, en dat daar misschien de FAT of iets dergelijks stond. Haal de tool van de fabrikant er overheen, en probeer garantie te krijgen, maar die data kun je volgens mij wel verloren beschouwen. Jammer, maar helaas.
Pagina: 1