Toon posts:

[ISA Server] secure nat voor mac door authenticatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben problemen met de authenticatie vanaf een mac naar een isa server.
Ik heb op de isa server al een iprange aangemaakt die zonder authenticatie mag internetten. Verder heb ik ingesteld dat een authenticatie niet nodig is.
Bovenstaande geeft nog steeds een authenticatie probleem op de mac's

Heb even de search geraadpleegd en kwam secure nat tegen. Hoef alleen de gateway te verwijzen naar de isa server en klaar.

Mijn vraag ben ik nu van het authenticatie probleem af door de secure nat, of is er een andere methode ook mogelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 15:41 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TeeDee

CQB 241

Probeer het eens?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij heb ik deze gepost in de verkeerde groep. Kan die even verplaatst worden

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik begrijp nog niet helemaal waarom MS 't zo hype-y 'secure NAT' noemt. 't is gewoon normale NAT namelijk. Als je instelt dat 't subnet waarin je macs zitten met NAT door je firewall heen mag lost dit idd je probleem op en kunnen ze meteen fatsoenlijk op internet ipv. via zo'n gare proxy.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
CyBeR schreef op 03 september 2004 @ 20:51:
Ik begrijp nog niet helemaal waarom MS 't zo hype-y 'secure NAT' noemt. 't is gewoon normale NAT namelijk. Als je instelt dat 't subnet waarin je macs zitten met NAT door je firewall heen mag lost dit idd je probleem op en kunnen ze meteen fatsoenlijk op internet ipv. via zo'n gare proxy.
secureNAT requests gaan ook door die proxy, alleen zie jij diet niet ;)

alles gaat door de webproxy heen uiteindelijk, SecureNAT heeft zo omdat je het op de firewall zo kan instellen dat niet klakkeloos alle pakketjes het internet op worden geslingerd, dat noemt MS 'secure'

A wise man's life is based around fuck you

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

zwelgje schreef op 03 september 2004 @ 22:27:
[...]

secureNAT requests gaan ook door die proxy, alleen zie jij diet niet ;)

alles gaat door de webproxy heen uiteindelijk, SecureNAT heeft zo omdat je het op de firewall zo kan instellen dat niet klakkeloos alle pakketjes het internet op worden geslingerd, dat noemt MS 'secure'
Ah, kijk aan. Wat de rest van de wereld transparent proxying noemt dus.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Goed. Het blijkt dat secure nat niet werkt bij isa server in cache mode met een netwerk kaart. Moet dan maar iets anders verzinnen.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 18:43:
Goed. Het blijkt dat secure nat niet werkt bij isa server in cache mode met een netwerk kaart. Moet dan maar iets anders verzinnen.
nee je moet ISA ook niet gaan draaien met 1 nic nee, das sowieso vragen om problemen (althans met de 2000 versie, 2004 is wat makkelijker)

stop er dan 2 nics in, zo duur zijn die dingen niet

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1