Toon posts:

[XP] WinXP op HDD zetten na Crash

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 dagen geleden kreeg ik bij het opstarten van de PC mijn Windows niet meer opgestart. hij ging vragen om de boot-cd.
Ik heb dus een Medion PC, en daarbij heb je op de E schijf RETTEN files staan, maar die partitie met de RETTEN files heb ik een keer weggegooid. dus kan ik mijn PC niet meer terug naar fabrieks-instellingen zetten. Nu probeer ik dus de PC te formateren, maar dat gaat ook niet. als ik FORMAT of FORMAT C: intyp zegt ie dat dat niet bestaat. alleen FDISK doet ie nog wel.
Nu had ik op GOT nog wat gevonden om Windows te installeren vanuit DOS. ik had dus een Bootable CD gemaakt met Windows XP erop. maar als ik die erin doe bij het opstarten van de PC, zegt ie dat het geen geldig systeem is.
Wat moet ik doen om mijn PC aan de praat te krijgen??

Verwijderd

ten eerste: als je de retten files wilt hebben moet je gewoon ff de helpdesk bellen, die blazen er zo een nieuwe image van de e: overheen. (of meteen een nieuwe c: image als je dat wilt)

verders kun je die c: partitie niet benaderen omdat die ntfs is.

en verder: medion heeft er gewoon een standaard windows installatiecdrom bij geleverd, en die doet het ook gewoon. met format.exe heb je niets te maken, dat kan allemaal met de partitiemanager van je windows setup.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
nou een standaard windows installatiecdro heb ik er dus niet bijgekregen, de enige cd's die ik erbij heb gekregen is de Medion Application & Support CD en Nero Burning Rom.
Maar hoe willen ze die nieuwe images eropzetten?? dan moeten ze zeker bij mij thuis komen. (dit heb ik dus liever niet, omdat ik mijn PC gemod heb. (andere behuizing, cables gesleeved, enz.)

Verwijderd

die install cd hoort er wel bij te zitten mail ze eens.

dat jij die pc gemod hebt boeit niet, daar ze ze best soepel mee (eigen ervaring hoor). zolang je maar geen kijkraampjes gaat zagen enzo, dan verneuk je natuurlijk je eigen garantie.
je kunt meestal (in overleg) ook gewoon alleen de harde schijf opsturen.

maar om terug te komen op:
ik had dus een Bootable CD gemaakt met Windows XP erop. maar als ik die erin doe bij het opstarten van de PC, zegt ie dat het geen geldig systeem is.
dan moet je een goede iso downen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze een half uurtje geleden gebeld, en het klopte dat er eigenlijk een windows recovery cd bij zou moeten zitten. Nu krijg ik deze cd thuisgestuurd.
Ik vind het toch wel een goede service van Medion, dat ze je gewoon geloven dat je die cd er nooit bj hebt gekregen.

• tato
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 12:21
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 16:43:
Ik heb ze een half uurtje geleden gebeld, en het klopte dat er eigenlijk een windows recovery cd bij zou moeten zitten. Nu krijg ik deze cd thuisgestuurd.
Ik vind het toch wel een goede service van Medion, dat ze je gewoon geloven dat je die cd er nooit bj hebt gekregen.
Wat kost een cd'tje tegenwoordig nog?

En bij medion is toch alles OEM. Dus waarom alles gaan checken, kost een pak meer geld dan gewoon zonder boe of ba een cd'tje naar de klant toesturen.

Nu hopen dat je hem nog gauw binnenkrijgt.

Verwijderd

BTW het is format.com en niet format.exe (8>

Voor de DOS users onder ons.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 16:58:
BTW het is format.com en niet format.exe (8>

Voor de DOS users onder ons.
offtopic:
in echt DOS wel jah.
in al dat soort windows-like command prompt boot dingetjes is het een exe.
don't ask me why

• Dieter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-07-2021
toevallig is hier ook een medion PC gecrasht van een klant van mij. Zit idd een recovery CD bij. Werkt perfect :)

Is net aan het installeren hier ...
Pagina: 1