[notebook] Krachtig, goedkoop & in dockingstation te plaatse

Pagina: 1
Acties:

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2025

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Mijn vraag lijkt op het eerste gezicht heel eenvoudig.

Voor een collega op m'n werk ben ik op zoek naar een notebook als desktopvervanger. Echter er zijn een aantal eisen:

Omdat het bijna dagelijks mee naar huis zal gaan en er op de werkplek een 21" monitor, toetsenbord, muis en LAN wordt aangehangen lijkt het me het meest verstandig te kiezen voor een oplossing met docking station.

Echter hier ligt ook het probleem. Ik kan met Google vrijwel nergens iets vinden over notebooks welke in een docking station passen.

Mijn vraag is dus of iemand een merk weet en de bijbehorende types / ranges waarvoor een docking station beschikbaar is.

Ik heb al bij een aantal bedrijven geinformeerd, echter Gistron, Salland Automatisering en Completer.nl melden dat ze geen laptops leveren met docking station, en van een aantal anderen heb ik nog geen bericht gehad.

Ook op de website van diverse leveranciers vind ik niets terug. Op Dell.nl wordt met geen woord over een docking station gerept, maar ik kan me niet voorstellen dat zij ze niet hebben.

Wie weet waar ik moet zoeken, of wat doe ik fout.

E.P.M. Linsen

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 07:02

FongWan

The Stormrider ...

probeer ook eens onder port replicator of portbar te zoeken, asus noemt die dingen namelijk zo, misschien dat andere fabricanten dat ding ook zo noemen.

Dus asus heeft in ieder geval die docking stations/port replicators/port bars. Weet alleen niet voor welke modellen ze die allemaal hebben.

Succes met je zoektocht. :)

[ Voor 4% gewijzigd door FongWan op 03-09-2004 15:29 ]

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Voor de Asus kan ik enkel gebruik maken van de M2000 en M6000 serie. Echter deze zijn voornamelijk gebaseerd op Intel Centrino processoren en kleinere schermen.

Als desktopvervanger ben ik op zoek naar een laptop met een wat groter scherm en een krachtige processor. Het liefst een AMD 64 3000+ ofzo.

Wie heeft er nog meer ideeën ???

E.P.M. Linsen

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Je zou eens een offerte op kunnen vragen bij www.laptops.nl. Ook hebben ze het er over een universeel dockingstation. Dan zou je elke laptop kunnen kopen die je wilt, maakt keuze ineens stuk groter. Misschien kan het een oplossing zijn.

Universeel dockingstation
Afbeeldingslocatie: http://www.laptops.nl/images/producten/usb-dock-lan-300.jpg

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Verwijderd

Dell heeft wel docking stations, maar die zijn gruwelijk duur. 224 euro voor mijn Inspiron 8600c.
De Inspiron 9100 heeft alle poorten al op de laptop zitten dus daar is geen "actief" docking station voor.
Inspiron 9100 poorten
3x USB 2.0-aansluitingen (4-pins)
1x USB 2.0-aansluiting (4-pins) met stroomvoorziening
TV-Out (S-Video-Out): 7-pins mini-DIN-connector
IEEE 1394 (Firewire) 4-pins connector
Fast IR (Infrarood): sensor compatibel met IrDA-standaard 1.1 (Fast IR) en 1.0 (Slow IR) Video: 15-pins monitoraansluiting
Video: DVI-monitoraansluiting
10/100 Ethernet LAN: RJ-45-connector
56k V.92-modem: RJ-11-connector
Audio-aansluitingen: line-out (externe luidsprekers/hoofdtelefoon) en ingang voor externe microfoon
Een Kensington-vergrendeling

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Dell heeft wel docking stations, maar die zijn gruwelijk duur. 224 euro voor mijn Inspiron 8600c.
De Inspiron 9100 heeft alle poorten al op de laptop zitten dus daar is geen "actief" docking station voor.

quote:
Inspiron 9100 poorten
3x USB 2.0-aansluitingen (4-pins)
1x USB 2.0-aansluiting (4-pins) met stroomvoorziening
TV-Out (S-Video-Out): 7-pins mini-DIN-connector
IEEE 1394 (Firewire) 4-pins connector
Fast IR (Infrarood): sensor compatibel met IrDA-standaard 1.1 (Fast IR) en 1.0 (Slow IR) Video: 15-pins monitoraansluiting
Video: DVI-monitoraansluiting
10/100 Ethernet LAN: RJ-45-connector
56k V.92-modem: RJ-11-connector
Audio-aansluitingen: line-out (externe luidsprekers/hoofdtelefoon) en ingang voor externe microfoon
Een Kensington-vergrendeling
Het is niet zo moeilijk een laptop te vinden met al deze aansluitingen. Waar het echter om gaat is dat het niet nodig moet zijn elke keer alles opnieuw aan het laptop te koppelen. Een PS/2 toetsenbord en muis heeft dusdanig dunne pinnetjes dat die niet geschikt zijn om 50 keer opnieuw in te steken.

Ik heb voldoende docks gezien die idd beschikken over al dit soort poorten, echter niet over een VGA poort. En ook die zou ik graag aansluiten via een docking station.

E.P.M. Linsen

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Ik denk dat ik er uit ben.

Ik heb gevonden een HP Pavilion zv5133EA. Deze heeft de volgende specificaties:

AMD Athlon 64 3000+ (1,8GHz, 1MB L2 cache)
512 Mb DDR PC2700 333-MHz, Ondersteunt tot 2 Gb DDR-geheugen
15,4" WXGA+ TFT-scherm, 1280x800 pixels
4x AGP Enhanced video met 3D-prestaties
40-Gb EIDE ATA 100 4200-rpm harde schijf
Combo dvd+r/rw en cd-writer drive
Digitale kaartlezer (5-in-1) (SD, Smart Media, Memory Stick, Memory Stick Pro, Multimedia Card)
56K modem
10/100 Mbit LAN
WLAN 54MBit
Touchpad
3x USB 2.0
1x Firewire
3,65 kg
Windows XP Home Edition NL
Microsoft® Works Suite 2004
Microsoft® Word 2002
Microsoft® Works 7.0
Microsoft® AutoRoute 2004
Microsoft® Encarta® Encyclopedia Standard 2004
Microsoft® Picture It!® Photo Standard 9

1 jaar pick-up en return service, onderdelen en arbeid.
Uitbreiding van de garantie met 2 jaar is beschikbaar

Kabeldockingconnector

Dit alles te kost dan € 1.086,03 excl. BTW. (€ 1.292,38 incl. BTW)

Nu is mijn vraag nog of iemand weet welk dockingstation hierop kan worden aangesloten. Ik kan op de website van de winkel en van HP zelf niets vinden. Heeft toevallig iemand een idee waar ik het wel kan vinden ??

E.P.M. Linsen

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53

Wimo.

Shake and Bake!

Ik kan je niet helpen met je dcking station problemen. Maar, kijk ook eens naar de CL56 barebone (Diablo v3100 bij de laptopper) De prijs van een 1.5/1.6 centrino is ongeveer even hoog als jouw huidige keuze. Daarnaast heeft je huidige keuze een amd64+ powercpu die (helaas) vrij heet wordt ..

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Die notebook die je nu noemt heeft een kleiner scherm da de Asus M6, en dan vind je dit scherm wel groot genoeg en van de Asus niet :?

Sorry hoor, maar dat volg ik niet helemaal. Verder zou ik persoonlijk nooit voor een lage resoutie als 1280x800 gaan, maar dat is persoonlijke voorkeur.

• elinsen

elinsen

Fear me......

Topicstarter
Het gaat erom dat er een 21" extern CRT scherm op komt te hangen. Voor onderweg en het geven van presentaties lijkt me 1280x800 meer dan genoeg. Op dit moment gebruikt men op die monitor een resolutie van 1152x864.

Verder is enkel de prijs, snelheid en mogelijkheid dockingstation van belang.

E.P.M. Linsen

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-01 14:06
Alle latitudes van Dell hebben mogelijkheid tot docken. Een port replicator hiervan kost +- € 175

Ik heb 'm zelf ook en het werkt ideaal, ik heb er standaard aanzitten:
21" CRT, muis, toetsenbord, pda-cradle, speakers en LAN.

Inklikken en het werkt allemaal.

Helaas zijn de latitudes wat duurder dan de inspirons, die deze mogelijkheid niet hebben. Maar je krijgt er wel een hoop voor terug, vooral ook qua service..

En ik vermoed dat je hem zakelijk gaat gebruiken, dan is zo'n Dell natuurlijk veel representatiever dan een HP consumentenmodel ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Cereal op 05-09-2004 12:54 ]

Pagina: 1