Toon posts:

[Mac_OS9] Log-in/off synchronisatie tool

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
[Situatiebeschijving]
Ik loop nu stage en als hoofd-stageopdracht moet ik er voor zorgen dat de gegevensopslag 100% centraal op de servers gebeurd. Zodat de backup hiervan veel makkelijker gaat. Op het moment bewaart men de documenten namelijk nog gewoon lokaal bij mijn documenten.
Nu lukt dat met de windows pc allemaal wel en de OSX desktops kunnen ook wel in de active directory met homefolders werken. Voor de OS9 werkstations gebruikers kan ik dan wel allemaal handmatig een homefolder maken en deze alleen voor toegankelijk maken en daar een netwerk mapping van maken.
Bij de windows xp laptops loopt het ook perfect, door de automatisch synchronisatie.
[/Situatiebeschrijving]

[Probleem]
Het probleem is alleen de Mac OS9 & OS10 laptops, deze kunnen niet automatisch sychroniseren als je weer op het netwerk gaat en als je uitlogt. En aangezien deze laptops lang niet altijd op het netwerk aangesloten zijn...
[/Probleem]

[Vraag]
Ik zoek dus een tool die automatisch bij het inloggen/uitloggen (en wanneer mogelijk ook elk uur) de lokale documenten map met de netwerk map synchroniseerd, op het moment dat ze aangesloten zijn op het netwerk.
[/Vraag]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59

TeeDee

CQB 241

Bij deze een linkje: http://bbs.applescript.net/
Daar op het BBS/Forum staan een hoopje leuke scripts e.d.
Verder is applescript niet moeilijk.

Ik zou zeggen, ga zelf eens aan de slag, leer je er ook nog wat van.

In principe, als je met je handen van File I/O afblijft, kan je niks slopen met Applescript. Misschien staan er op bovenstaande site kant-en-klare scripts. Pas ze aan, laat het zien op je werk en je bent gelijk de man!

je vorige topic ging in P/W op slot, met exact de zelfde vraag.

[ Voor 102% gewijzigd door TeeDee op 03-09-2004 15:11 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 03 september 2004 @ 15:10:
Bij deze een linkje: http://bbs.applescript.net/

je vorige topic ging in P/W op slot, met exact de zelfde vraag.
Klopt, maar toen vroeg ik om een script, nu vraag ik een tooltje die er al is. Maar bedankt voor je link, ik zal even kijken of ik wat kan vinden.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 15:14 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:59

TeeDee

CQB 241

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

Topicstarter
Super bedankt, dat tooltje is precies wat ik zocht! Wat kun je daar veel mee!