Toon posts:

[Win98] Service killer..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
telkens als ik windows 98 wil afsluiten krijgt windows een bepaalde service niet afgesloten, windows blijft dus gewoon actief. Ik moet dus steeds de service handmatig stoppen (met ctrl-alt-del) en vervolgens windows afsluiten via start>afsluiten. Ik heb geprobeerd een bat filetje te maken om met
"net stop [service naam]" de service te stoppen maar dit werkt niet. Iemand een idee of een weet iemand een programma om deze service hardhandig te laten killen? Alvast bedankt..

groetjes..

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-04 16:19
Om welk programma gaat het? misschien is het bij dat proggie wel een bekend probleem..

• Device Manager
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-06-2024

Device Manager

5.9L diesel 4X4 325pk en 826Nm

Is het misschien niet de moeite waard om te kijken of je die service wel nodig hebt, en zo niet, om die service te disablen en/of verwijderen, of als je hem wel nodig hebt om te kijken of er misschien een update/patch voor is?

offtopic:
Welke service hebben het hier over?

<a href=http://www.tweakers.net/gallery/53099/sys>Mijn systeem</a>

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zolang het een 32bit service/programma blijft, kun je StayAlive gebruiken. Deze heb ik in mijn Windows 98 altijd gebruikt, werkte heel simpel en handig :)

C:\>_

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat om een speciaal programma voor de zorgsector binnen ons bedrijf, dus waarschijnlijk onbekend voor de meesten onder ons. En het is noodzakelijk dat het altijd draaid, daarom wordt het gestart met windows.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dan ben je snel klaar, want Windows 9x werkt niet met services, da's voorbehouden aan de NT-serie van Windows.

Virussen? Scan ze hier!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
met een tweak programma kun je wel de tijd instellen dat windows met de vraag komt afsluiten/wachten.

of je moet een script scrijven wat met een ander programma dat proces hard killed, maar das niet echt netjes.

ik denk dat ze in het programma de event "onclosequery" misbruiken. deze is normaal gesproken ervoor om bv een opslaan schermpje te geven als je op het kruisje in de bovenhoek klikt (of normaal afsluit). in dit programma staat dat het programma niet mag afsluiten, vandaar dat windows na de standaard tijd komt met die vraag.

zoals gezegt is het geen service want die heeft win98 niet, net stop zag dus een foutmelding geven.

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Pagina: 1