[VB .net] .net Framework houdt me tegen.

Pagina: 1
Acties:

• cdgrit
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-05 13:28
Ik zit er over te denken om binnenkort Visual Basic .net te kopen, maar het .net Framework houdt me nog een beetje tegen.

Als ik goed ben voorgelicht is het vereist dat Framework vooraf op de PC aanwezig moet zijn anders draait mijn progje niet. Nu is .net Framework iets van 15 MB dacht ik en volgens mij lang niet op iedere pc aanwezig.

Dus als ik een leuk 'Hello world' progje ga maken en ik wil de Framework runtime meeleveren wordt dat progje 15MB groot? |:(

Ik heb even op 4 PC's rondgekeken hier en er staat maar op 1 PC .net Framework geïnstalleerd. De andere 3 hebben het niet...

Dus als ik straks mijn progjes wil verspreiden moeten diegene die het willen installeren eerst de 15MB downloaden :? Daar zullen ze niet blij van worden 8)7

Originele startpagina - Stadindex.nl

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Yup, Zonder het .NET framework draait je proggie niet...

• gorgi_19
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Maar daarnaast: ALLE .Net programma's hebben eenmalig het .Net framework nodig. Dus de eis is applicatie-onafhankelijk :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 16:52
De beschikbaarheid van het .NET framework is idd een vereiste, maar je moet ook realistisch blijven.
Niet .NET programma's hebben ook allerhande DLL's nodig wil je ze op een PC kunnen runnen, of hebben een of andere runtime nodig.
15 MB is tegenwoordig helemaal niet veel
Binnenkort zal het .NET framework waarschijnlijk standaard in Windows zitten
etc...

Je kan trouwens ook het .NET framework mee aanleveren met je eigen setup, en die setup gaat na of het framework al op de pc staat. Is dat niet het geval, dan wordt het simpelweg meegeinstalleerd.

Owja, VB.NET is kut. :P :+

[ Voor 5% gewijzigd door whoami op 03-09-2004 14:37 ]

https://fgheysels.github.io/

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 16:09
Als je geen .NET programma maakt moet je ook nog iets meeleveren, de VB Runtime DLL's. Je mag er ook niet vanuitgaan dat iedereen die heeft.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
En bovendien wordt het .net framework standaard met de windowsupdate meegeleverd. Dus er zullen vanzelf steeds meer mensen het framework krijgen.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• cdgrit
Ik gebruik nu VB 6.0, maar de runtime library's zijn net iets meer dan 1 MB. Dat scheelt nogal...

Iemand enig idee hoeveel pc's al met .NET Framework zijn uitgerust? Hier maar 1 van de 4 PC's dus dat is nog erg weinig...

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-05 16:52
cdgrit schreef op 03 september 2004 @ 14:41:
Ik gebruik nu VB 6.0, maar de runtime library's zijn net iets meer dan 1 MB. Dat scheelt nogal...
En alle activex spullen die je gebruikt?

https://fgheysels.github.io/

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

hetzelfde met java
kost je ook wat geheugen

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Twilight Burn
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-04 11:55
Als ik me niet vergis wordt het .NET framework ook met XP SP2 meegeleverd, dus ik denk dat het aantal pc's met dat framework binnenkort heel snel gaat stijgen.

• CyBoB
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-12-2025

CyBoB

.::BURB::.

afaik, zit het framework gewoon in sp2 dus das niet zo'n probleem.
-edit-
damn ik moet sneller leren typen :D

[ Voor 29% gewijzigd door CyBoB op 03-09-2004 14:47 ]

• cdgrit
Twilight Burn schreef op 03 september 2004 @ 14:45:
Als ik me niet vergis wordt het .NET framework ook met XP SP2 meegeleverd, dus ik denk dat het aantal pc's met dat framework binnenkort heel snel gaat stijgen.
Hier zeggen ze van niet :P

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 14:59

pjvandesande

GC.Collect(head);

Hier zijn al veel duscusies over geweest. VB had ook runtimes nodig en JAVA virtual machine, hier klaagt toch ook niemand over.

• Vm1heA
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-02 13:17
Vroeger was een kachel in je auto ook een optie terwijl in amerika de airco in de auto al heel gewoon was.
Dus alles volgt automagisch opelkaar.
Net als .Net framework ook overal gewoon zal gaan worden.
Pagina: 1