Toon posts:

SB16 alleen game poort

Pagina: 1
Acties:

• Johan318
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 03-11-2004
Even voorstellen:
Johan, 25 jr, student hbo-wtb
pc: amd2800+, 512mb, epox 8rgm3i mobo, win2k

Heb net deze pc nieuw en ik wil mijn favo spel spelen->geen game poort voor mn joystick->geeft niet, ik haal de sb16 kaart uit mn oude pc zet in de nieuwe pc en ja hoor win2k wil PERSE een driver voor al die shit hebben. Ik zeg NEE! onboard geluidskaart valt uit.....handig. Ik in apparaatbeheer alles uitschakelen behalve game-poort. Volgende keer opstarten vraagt win2k weer om de drivers. Zo wil ik niet altijd geconfronteerd worden als ik de pc elke keer opstart. Wie heeft er een idee om de game poort van de sb16 alleen te gebruiken en onboard sound blijft aan?

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:04
Normaal krijg je toch de optie dat hij het niet meer opnieuw moet vragen?
- Ja
- Nee
- Niet meer vragen

zoiets toch?

• Cyphax
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 16:40

Cyphax

Moderator NOS
Ik heb het ook nooit werkende gekregen om zowel de onboard geluidskaart als een sb werkende te krijgen.
Wat je zou kunnen doen is gewoon de SB16 gebruiken en de onboard chip uitgeschakeld te laten? Of heb je liever de onboard sound?

Saved by the buoyancy of citrus

• RoadRunner84
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 07-04-2020

RoadRunner84

Meep meep

je kan em er ook weer uit halen en koopt een usb->gameport converter voor 14 euro :)

http://specs.tweak.to/list/3907 | π = τ/2

• Johan318
ja ik wil idd de onboard sound gebruiken ivm 4 kanaals geluid boxen opstelling.
Vind het wel jammer. heb wel gezien in andere topics dat er verloopjes zijn van usb naar game poort. Is er niet ergens meer een pci kaart te koop waar aleen een game poort (midi poort) op zit? of is dat te ouderwets?

edit: roadrunner je was me net voor :)

[Voor 7% gewijzigd door Johan318 op 03-09-2004 14:40]

• Fire69
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 16:04
kan je dan niet gewoon alles installen van drivers en daarna het gewoon disablen?

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe krijg je een SB16 (een ISA kaart!) op deze mobo geprikt?

Het gaat hier dus minstens om een 16PCI, exact wat er aan de hand is hangt allicht af van welke chip erop zit. Geef dus aan EXACT wat voor 'SB16' dit is en welke chip erop zit...

Verder ben ik het met RoadRunner84 eens, USB gameport is een stuk practischer

Soittakaa Paranoid!

• Johan318
het spijt me: het is een pci SB64 van creative model ct4810 en op de chip staat ct2518-daq.

• Johan318
ben al een klein beetje opweg.
Hij werkt nu zonder het onboard geluid te beinvloeden.
Als ik nu in apparaatbeheer kijk dan zie ik "creative audio pci" en "spelpoort voor creative". De spelpoort voor creative heeft een uitroepteken en zegt dat er onvoldoende vrije bronnen zijn. Ik denk mooi: dan schakel ik de creative audio pci uit, maar nee hij neemt de gamepoort mee in de afgrond.......hhmmmnn.
Hoe kan ik nou onvoldoende vrije bronnen hebben ik gebuik maar 1 van de 2 pci sloten en heb helemaal niet zoveel dingen aan mn pc hangen. er moet toch wel ergens een gaatje zijn in die hersens van dat moederbord?

edit: bij gamepoort zegt hij 0200-0207 bron is niet beschikbaar

[Voor 8% gewijzigd door Johan318 op 03-09-2004 23:05]

• remus 707
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 01-08-2005
waarom schakel je onboard niet gewoon uit, en gebruik je die kaart voor alles?

Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread! :)

• Johan318
nee die wil ik houden tbv 4 kanaals audio. de sb64 heeft dat niet.
Ik geef het trouwens op. Weet iemand waar je zo'n kabeltje kan kopen want op internet zie je ze niet zoveel. wel bij een webwinkel maar ik wil naar een normale winkel.
gr

• dion_b
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 08:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Johan318 schreef op 03 september 2004 @ 22:59:
ben al een klein beetje opweg.
Hij werkt nu zonder het onboard geluid te beinvloeden.
Als ik nu in apparaatbeheer kijk dan zie ik "creative audio pci" en "spelpoort voor creative". De spelpoort voor creative heeft een uitroepteken en zegt dat er onvoldoende vrije bronnen zijn. Ik denk mooi: dan schakel ik de creative audio pci uit, maar nee hij neemt de gamepoort mee in de afgrond.......hhmmmnn.
Hoe kan ik nou onvoldoende vrije bronnen hebben ik gebuik maar 1 van de 2 pci sloten en heb helemaal niet zoveel dingen aan mn pc hangen. er moet toch wel ergens een gaatje zijn in die hersens van dat moederbord?

edit: bij gamepoort zegt hij 0200-0207 bron is niet beschikbaar
Dit komt doordat geluidszut behoorlijk wat legacy eisen stelt, zo wil een soundblaster altijd 0x220 als adres, DMA 1 en IRQ 5. En je onboard sound heeft allicht dezelfde defaults (omdat die ook SB compatible wil zijn!). Wat je kunt proberen is om een van de twee handmatig op andere settings in te stellen. Het zou iig helpen als je aangeeft waar de conflict mee is voor 0x200 :o

Soittakaa Paranoid!

• Dr. Cheeks
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 14-11 13:31
Je kan in de BIOS vaak instellen dat de onboard geluidschip wel of geen 'legacy' of 'sb16' emulatie aan moet hebben staan. Dan krijg je dus resource-conflicten als je er een échte legacy-kaart inzet. Dus als je die optie in de BIOS hebt: legacy-audio support uit zetten.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee