[ATI] TV-out via 2e videokaart

Pagina: 1
Acties:

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 18:22
Omdat de TV-out van mijn Ati Radeon 9700 slecht beeld gaf heb ik er een tweede videokaart bijgekocht: een Saphire Radeon 7000 PCI. Waar ik nu echter niet uitkom is: hoe gebruik ik de TV-out van die tweede videokaart?

Windows herkent netjes beide kaarten, maar het Ati Control Panel die ik gebruik om de verschillende displays in te stellen werkt alleen op mijn 9700. Wanneer ik de 9700 selecteer in de Display Settings van Windows XP krijg ik als ik op Advanced klik netjes alle tabbladen van het Control Panel, dus ook Displays. Echter, wanneer ik de 7000 selecteer en op Advanced klik krijg ik alleen maar de beperkte tabbladen die Windows normaal ook biedt.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/40465/full.gif

Hoe zorg ik ervoor dat het Control Panel ook voor de 7000 werkt?

omniscale.nl

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Ik weet hier niet veel van. Maar volgens mij zijn dit de standaard windows drivers, probeer eens die te verwijderen en de ati catalysts te installeren. Misschien via windows zelf (bij drivers ga naar de ati map en selecteer daar de inf file).

• posttoast
kikibu schreef op 03 september 2004 @ 14:15:
Ik weet hier niet veel van. Maar volgens mij zijn dit de standaard windows drivers, probeer eens die te verwijderen en de ati catalysts te installeren. Misschien via windows zelf (bij drivers ga naar de ati map en selecteer daar de inf file).
Ik heb het even gecheckt, maar die drivers zijn ook van Ati. Het Control Panel is blijkbaar alleen op te vragen via de primary display adapter, als ik van mijn 9700 de tweede uitgang selecteer in de Display Properties en dan op Advanced klik staat het Control Panel er ook niet bij.

Misschien benader ik het probleem verkeerd: er staat nu in het Control Panel namelijk wél een extra monitor (een uitgang van mijn tweede videokaart). Het probleem is dat de TV die erbij staat de TV uitgang van mijn 9700 is en niet van mijn 7000, terwijl ik die laatste juist wil gebruiken. Als ik dat op de een of andere manier om kan draaien is mijn probleem opgelost. Maar hoe doe ik dat?

Toevoeging:

OK, ik heb het nu zover gekregen dat ik mijn desktop kan extenden naar de TV. Daarvoor moet ik dit doen:

Radeon 7000 primary (waar niets op aangesloten zit) - Extend Desktop aanvinken
Radeon 7000 secondary (mijn TV dus) - Extend Desktop aanvinken

Dit is een oplossing, maar niet dé oplossing omdat ik de Theater Mode wil kunnen gebruiken. Ik moet dus op de een of andere manier de TV out via het Control Panel aansturen...

[ Voor 18% gewijzigd door posttoast op 03-09-2004 14:36 ]

omniscale.nl

• posttoast
Niet echt gepast, maar toch even een nieuw bericht ipv een edit voor de overzichtelijkheid:

Ik ben er nu achter dat ik die tweede TV-out alleen maar in clone-modus kan gebruiken wanneer ik mijn monitor op de Radeon 7000 heb aangesloten als primary display. Dit schiet natuurlijk niet op, omdat ik mijn Radeon 9700 gewoon als primary wil blijven gebruiken...

omniscale.nl

Verwijderd

hoe bedoel je slecht beeld? ik heb ook 9700 pro en met gemodde svideo(met condensator dus) heb ik ook slecht beeld. met tulp heb ik ineens strak beeld....?

• posttoast
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 13:33:
hoe bedoel je slecht beeld? ik heb ook 9700 pro en met gemodde svideo(met condensator dus) heb ik ook slecht beeld. met tulp heb ik ineens strak beeld....?
Mijn beeld is heel donker met extreem fel rood, groen en blauw. Ik heb niets gemod overigens.

Wat het probleem van dit topic betreft: ik heb wat onderzoek gedaan, en als het goed is is het niet mogelijk om het beeld van één videokaart te clonen naar de uitgang van de andere (wat dus nodig is voor wat ik wil doen). Waarschijnlijk is dit dus helaas pindakaas en zal ik het gewoon via een extended desktop moeten doen (wat ook geen ramp is). Als iemand toch een manier weet hoor ik dat natuurlijk graag.

omniscale.nl

Pagina: 1