Toon posts:

[Win XP] BSOD stop: C0000135 Winsrv not found

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van SP2, kreeg ik regelmatig BSODs met de boodschap PFN_LIST_CORRUPT. Na enig zoekwerk zonder resultaat besloot ik een rollback te doen naar SP1. Ik koos de dag voor het installeren van SP2. Dit resulteerde in de genoemde BSOD. Ik heb uiteraard weer gezocht, maar de oplossing die ik vond behelst het unstalleren van SP2 via de repair console, maar volgens mij is dit mijn oplossing niet.

In mijn system32 dir zitten overigens 2 winsrv.dll's, nl winsrv(2).dll (version 5.1.2600.2180)en winsrv.dll (version 5.1.2600.1134), dus winsrv ontbreekt niet.

Iemand een idee? Ik heb geen zin in een reinstall.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
http://www.mcse.ms/message1005631.html misschien een oplossing ? [google=C0000135 WINSRV NOT FOUND] levert heel veel mogelijkheden :)

[ Voor 21% gewijzigd door sanfranjake op 03-09-2004 14:11 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het steuntje in de rug;)

Ik heb dit uiteraard allang gedaan, anders had ik deze post niet gemaakt. Ik kom dan steeds uit op de oplossing die ik al aangaf, nl SP2 via de repair console deinstalleren. Ik heb alleen SP2 er niet meer op staan, want ik heb zoals ik al aangaf een rollback gedaan naar de dag voor de installatie van SP2.

Ik heb ook 3 verschillende versies van winsrv.dll geprobeert, maar dat is het ook niet. Het zou een registry probleem kunnen zijn, maar ik heb geen idee wat.

Nog een keer voor de duidelijkheid: iedereen met deze BSOD lijkt het te krijgen na het installeren van SP2, terwijl ik het pas kreeg na de rollback naar SP1.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2004 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch maar een repair install gedaan. Alles lijkt gelukkig goed gegaan te zijn, op een paar kleinigheden na.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ff titelfixje gedaan.. zo ziet het er toch al een stuk monder schreeuwerig uit :)

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Dit probleem is inmiddels erkend door Microsoft.
Zie MKBA 885523

[ Voor 23% gewijzigd door Henk007 op 06-10-2004 14:38 ]

Pagina: 1