Sinds gisteren hebben we op mijn werk een nieuw adsl modem/router, een Speedtouch 580 (aangeschaft via de actie van Xs4all voor bestaande adsl abonnees). Op zich werkt bijna alles prima, er hangt via een aantal switches een heel netwerk aan en alle client computers kunnen gewoon op internet. Alleen, op één van de computers in het netwerk draait een ftp server en deze is nu niet meer van buitenaf bereikbaar. Ik heb volgens mij alles wel zo ingesteld als zou moeten, heb twee Network Address Port Translation entries toegevoegd die ervoor zouden moeten zorgen dat incoming connections op poorten 20 en 21 worden doorgesluisd naar de ftp server (die een vast, intern ip adres heeft), maar toch is het niet mogelijk van buitenaf een connectie met de server te krijgen. Clients krijgen een time-out en in de logfile van de ftp server (Serv-U) zie ik alleen twee regeltjes verschijnen, namelijk 'connected to <adres van externe client>' meteen gevolgd door 'closing connection'. Het lijkt er dus op dat connecties van buitenaf wel bij de ftp server aankomen, maar dat er niks van de ftp server terug gaat naar de clients. Voorheen, toen we nog een los Alcatel adsl modem met een losse Vigor 2200E router hadden, heeft dit wel gewerkt, maar nu met deze Speedtouch 580 modem/router krijg ik de boel niet meer aan de praat.
Iemand enig idee wat ik fout zou kunnen doen?
Iemand enig idee wat ik fout zou kunnen doen?