Automatich installeren van office 2003. Op een ROC

Pagina: 1
Acties:

• bitwizz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 15:18
Op een ROC wilt men dat ICT leerlingen zelf hun pc kunnen installeren als les opdrachten.
Nu werken wij me een volumelicentie. Dit gaat gebeuren vanaf een server.

Nu heb ik zelf zitten denken om een NTFS share te maken met daar 2 mappen in 1 voor als installstartpunt en een met alle installatie files. Vervolgens de rechten zo maken dat de leerlingen de eerste kunnen zie en starten en de tweede niet kunnen lezen als men in de verkenner zit te kijken.

Weet iemand of er een betere mogelijk is of hoe je de golden key kunt beschermen.
en weet iemand hoe je kopiëren van de bestanden kunt blokkeren?

Bestuurder van een KIA EV6 77,4kwh RWD GT-Line - Yacht Blue

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-08 08:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

na 3 keer lezen snap ik nog steeds geen hout van je vraag.
Wat wil je nou :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-08 16:44
Geez ROC moet eerst wat doen aan schrijfvaardigheid en uitdrukkingsvermogen.

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:01

Acmosa

...no comment.

Ik weet dat ik geen vrienden ga maken met deze opmerking maar wat jij wilt lukt prima met Novell Netware. Het filesystem van Netware heeft namelijk de kracht om wel toegang te verlenen tot mappen die je niet kan zien.

Wat je ook kan doen is het installatie punt plaatsen op een share die je mapt en de bestanden plaatsen op een hidden share die je niet mapt. Dit is naar mijn mening de eenige manier om wat te verbergen met NTFS en Windows servers

[ Voor 14% gewijzigd door Acmosa op 03-09-2004 14:35 ]

But then again, I could be wrong..

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Met een $ achter je sharenaam wordt de directory niet zichtbaar in verkenner. Uiteraard kan je er nog wel, geforceerd, heen door simpel weg \\server\officebestanden$ in te tikken.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Met een keer lezen begreep ik je wel :)

Je grote probleem is echter de KEY die opgegeven moet worden of niet? Volgens mij gaat je dit niet (makkelijk) lukken en moet je aan NOVELL.

Ik heb wel een alternatief, gebruik OpenOffice of StarOffice, die zijn gratis en heb je geen gezeur met KEYs.

Verwijderd

SSH schreef op 03 september 2004 @ 23:49:
Ik heb wel een alternatief, gebruik OpenOffice of StarOffice, die zijn gratis en heb je geen gezeur met KEYs.
Lekker handig om lesjes Office mee te geven |:(
ZENWorks icm NetWare zou idd de perfecte oplossing voor dit probleem zijn. Gezien het feit dat ik weet dat ROc DVC te Dordt/Gorinchem met een nagenoeg identiek idee rondrent en dat aan leerlingen uitbesteedt, wil ik even weten of je inderdaad bij het DaVinci zit. Zo ja: pleur een Netware bak neer. Daar is expertise zát voor bij de IT crew. Zo niet, pleur een Netware bak neer en zorg dat je een expert wordt.

Dit kan je sowieso niet makkelijk fixen met Windows Networking, omdat je hoe dan ook die key in het register van je werkstation moet prakken. Zolang de leerlingen daar bij kunnen is het uitlezen van die key en dan bruteforcen een eitje, zeker als je een heel lokaal tot je beschikking hebt.

Ik zou het management trouwens even aanspreken op de risico's... Als de BSA de tent komt aanklagen voor drie ton ivm licentiefraude door leerlingen worden ze niet blij in de bovenste regionen.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Wtf heeft de titel van het topic te maken met datgeen wat je vraagt?

Ik dacht toen ik de titel las dat je een administrative install wilde met een MST Transform ofzo.

Titlefix misschien?
Orphix schreef op 03 september 2004 @ 14:38:
Met een $ achter je sharenaam wordt de directory niet zichtbaar in verkenner. Uiteraard kan je er nog wel, geforceerd, heen door simpel weg \\server\officebestanden$ in te tikken.
En wat doet dit topic met tips als deze in PNS? Dit is een basic \\server\share verhaaltje (niet dat de tip niet goed is, maar het niveau van het topic past beter in NT ;) ).

Voor de office installatie kun je volgens mij beter in de FAQ van SA kijken. Daar staat o.a. in hoe je een administrative install van office 2000/2003 kunt maken.
Ekner schreef op 04 september 2004 @ 01:11:
Microsoft heeft een tool waarmee je Office helemaal kunt kunt klaarzetten voor installatie met al ingegeven key etc... , het wordt gewoon een msi/mst pakketje, even zoeken bij microsft dus en je hebt een kant en klaar pakketje staan
Office Resource Kit Tools oftewel ORK Tools. Kun je idd gratis downloaden bij MS.

[ Voor 37% gewijzigd door max op 04-09-2004 01:13 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 09:17
Microsoft heeft een tool waarmee je Office helemaal kunt kunt klaarzetten voor installatie met al ingegeven key etc... , het wordt gewoon een msi/mst pakketje, even zoeken bij microsft dus en je hebt een kant en klaar pakketje staan

C'est moi.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:46
Gewoon met installshield er zelf eentje bakken. Ipv Novell Netware zou ik Windows 2003 met een mooie ad aanraden.

Overigens kunnen scholen zeer goedkoop via SLiM licenties kopen...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
gewoon een administrative install geven, dan klopt je eenmalig de key in (tijdens de adminstrative setup) en kunnen de leerlingen zo vaak als ze willen office installeren zonder dat de ooit een key nodig zal zijn

beetje basic office maar goed

A wise man's life is based around fuck you

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:41

markvt

Peppi Cola

buddhole schreef op 04 september 2004 @ 04:07:
Gewoon met installshield er zelf eentje bakken. Ipv Novell Netware zou ik Windows 2003 met een mooie ad aanraden.

Overigens kunnen scholen zeer goedkoop via SLiM licenties kopen...
SLIM kan nog aardig in de duiten lopen vergeleken met VLK overigens.

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Pagina: 1