[Win2k3/RAS] Internet routeren

Pagina: 1
Acties:

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Het zal wel een enorme n00b-routing vraag zijn. Eventuele links naar nog niet door mij gevonden topics/sites zijn ook welkom.

Wij hebben een vaste Internet verbinding met een router van een provider (1.1.1.1). En wij hebben een (trialversie) Windows Server 2003 Enterprise. Deze heeft twee netwerkkaarten met vaste IP-adressen (1.1.1.2 en 9.9.9.1). Er is een DHCP-server ingesteld. Werkstations (Win2000 en WinXP) krijgen 9.9.9.x.
Nu krijg ik het wel voor elkaar om vanaf de server op Internet te komen, maar de werkstations niet. Logisch want die zit in het 1.1.1.0-netwerk.

Welke instellingen (en waar) moeten er gemaakt worden om de klantjes op het internet te krijgen? Routing and Remote Access is inmiddels geinstalleerd.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe deel ik Internet ? :) RRAS als NAT ingesteld? Je kan ook een proxyserver gebruiken om de toegang meer te filteren :)

Denk dat je met je vraag, waarop het grootste gedeelte van het antwoord in de bovengenoemde en de FAQ Network Troubleshooting te vinden is, beter thuis is in Network Troubleshooting :)

[ Voor 36% gewijzigd door sanfranjake op 03-09-2004 13:29 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat voor router heb je? Is er een reden voor om het internet te delen op Windows 2003 of kan je de clients niet gewoon het address van de router te geven als default gateway?