Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compaq Contura, Ideeën? Misschien LCD?

Pagina: 1
Acties:

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 10:27
Ik heb een oude compaq Contura en hij mag gesloopt worden >:) dus ik zat ik eraan te denken om er een lcd te van maken. Hier is een foto:
Afbeeldingslocatie: http://static.marktplaats.nl/fotos/hardware/notebooks/149522.jpg

Iemand nog andere ideeën, zo niet kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet aanpakken om er een lcd van te maken? Ik wil er mijn temps op kunnen aflezen, meer is eigenlijk niet eens nodig. Misschien ook nog de volts of winamp ofzo...

Greetz,
Xato

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Xato schreef op 03 september 2004 @ 13:06:
Ik heb een oude compaq Contura en hij mag gesloopt worden >:) dus ik zat ik eraan te denken om er een lcd te van maken. Hier is een foto:
[afbeelding]

Iemand nog andere ideeën, zo niet kan iemand mij vertellen hoe ik dat moet aanpakken om er een lcd van te maken? Ik wil er mijn temps op kunnen aflezen, meer is eigenlijk niet eens nodig. Misschien ook nog de volts of winamp ofzo...

Greetz,
Xato
als je hem openmaakt kan je op het scherm (achterkant oid) zien welk merk/typpe is en dan kan je de specs er van opzoeken en de pinout enzo. Er is alleen weinig kans dat het lukt om het aan te sluiten, er zijn al vele topics hier over geweest en als je mazzel hebt dan kan je de pinout vinden die je op de VESA conector kan aansluiten dan kan je hem aansturen via je video kaart.

je kan ook mischien wat andere dingen er uit gebruiken zoals : Hdd, fdd, cd-rom (als die er inzitten ;) ) muis enzo, maar iig je moet eerst achter de specs van dat scherm zien te komen :)

BramBoterham

• RoBBS
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-10 22:42
je kan hoogstwaarschijnlijk niet het lcd eruit halen en los gebruiken. dat kan alleen bij sommige modellen, die kun je dan aansluiten op de Vesa Feature Connector van een andere VGA Kaart.
lees hiervoor even:
Dit Topic!
Je kunt er ook een bewegend schilderij of iets dergelijks van maken maar dan is het wel prettig als je minimaal 16bit kleur hebt, en volgens mij heeft deze flaptop dat niet.

Je kunt ook gaan denken aan een lcd maar dan moet je waarschijnlijk wel de laptop in elkaar laten zitten als bovenstaand topique niet lukt. misschien kun je hem dan aansturen via een serial link met je eigen PC. Ben bang dat je dan wel een client en server side proggie moet schrijven. Je komt in ieder geval een heel eind als je deze flaptop aan je pc kan hangen (null-modem netwerkje oid). Word wel vaak een topic over geopend dus:

Veel Suc6

edit:

natuurlijk weer te laat :(

[ Voor 3% gewijzigd door RoBBS op 03-09-2004 13:22 ]

I said I'd be back...

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
http://forums.bit-tech.ne...8&perpage=20&pagenumber=1

Moet je alleen wel VB6 hebben....

• Xato
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-11 10:27
Ik heb nog wel een oude sis3 pci videokaart liggen kan ik die dan door linken naar het laptop scherm en daar de temps op laten afspelen (kabels van videokaart monitor heb ik nog wel liggen) kan je het ook zo doen denk je ?

• RoBBS
nee,. je kan niet zomaar kabels doorsolderen. lees eerst het topic wat ik hierboven vermeldde eens door. dan kom je een heel eind

I said I'd be back...

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 15:02
maak er n fotolijstje van.. als t ff kan digitaal =)

zie bovengenoemd topic

• RoBBS
frickY schreef op 03 september 2004 @ 20:51:
maak er n fotolijstje van.. als t ff kan digitaal =)

zie bovengenoemd topic
Word een beetje lastig denk ik want volgens mij heeft deze latop geen 16bit kleur. dan zien de foto's er niet meer uit. maar als de loptop dat wel heeft meld het dan even TS

I said I'd be back...

Verwijderd

Met 8 bit kleur kun je prima fotos laten zien hoor :)

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-11 16:37
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 13:01:
Met 8 bit kleur kun je prima fotos laten zien hoor :)
Koop je een digicam met 6mp, ga je ze bekijken op een 8bit schermpje :/

Ioniq 5 P45

Pagina: 1