Toon posts:

Compaq evo overclocken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Compaq Evo PIV 1.5g met een Compaq moederbord en wil graag weten of deze over te clocken is zonder al te veel gedoe en risico's. Ik heb de procedure op deze site gelezen maar kom in het bios geen instellingen tegen voor de cpu. Kan het kloppen dat Compaq die geblokkeerd heeft en kan ik dat eenvoudig oplossen??

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 12:46:
Ik heb een Compaq Evo PIV 1.5g met een Compaq moederbord en wil graag weten of deze over te clocken is zonder al te veel gedoe en risico's. Ik heb de procedure op deze site gelezen maar kom in het bios geen instellingen tegen voor de cpu. Kan het kloppen dat Compaq die geblokkeerd heeft en kan ik dat eenvoudig oplossen??
Als je geen optie's in je BIOS hebt zitten (wat bij Compaq zeer goed zou kunnen dan zal je moeten kijken of er een moederbord inzit waarvan je dan de normale BIOS erop zou kunnen flashen /me Op je eigen risico! Gaat dat niet dan zal je moeten kijken of je hardwarematig kan overklokken door middel van jumpers op het moederbord... gaat dit ook niet dan heb je waarschijnlijk pech :(

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

Compaq heeft zulke opties uit z'n bios gehaald. Je zal dus moeten gaan oc'en met een programmaatje waarmee in je OS de FSB omhoog kan krikken ;)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Verwacht alleen geen wonderen. Een Compaq is gebouwd voor zakelijk gebruik (zeker de Evo-serie) en dus meer op stabiliteit dan op performance..

Verwijderd

Topicstarter
Oké dan, ik denk dat ik al wel genoeg weet. Volgende keer geen compaq meer en dat overclocken als dat al kan is me te riskant als ik moet gaan flashen dus of ik vind een tool die het software matig kan of het pc'tje blijft zoals die is.
Bedankt voor jullie reacties.

Greetzzzz :)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
wat je wel kan proberen is om de FSB een beetje op te krikken in window met bijvoorbeeld speedfan

gewoon met kleine stapjes omhoog gaan, en als ie dan vastloopt zit je te hoog dan de instellingen gebruiken die wel werken

• Fernoráto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-11-2025
Verwijderd schreef op 03 september 2004 @ 12:46:
Er zijn altijd risico's als je iets veranderd waar het in de eerste plaats niet voor gemaakt is.
Pagina: 1